איגודי הטייסים בעולם צופים בעיניים כלות במחסור הולך וגובר בטייסות ובטייסים בכל חלקי העולם, נתון שהיה על המדף לפני משבר הקורונה וחוזר אלינו ובגדול. מעל 450 אלף טייסות וטייסים יהיו חסרים בעשור הקרוב על מנת להטיס את כמות הנוסעים והמטען הצפויים.

בשנת 2020, ערב משבר הקורונה, היו אמורים לטוס בשמי העולם ארבעה מיליארד נוסעים. הטיסה הופכת זולה ונוחה במרבית המדינות, ומתבססת לאורך שנים כאופציה תחבורתית תחרותית לצד הנסיעה ברכבות, במכוניות ובתחבורה ציבורית. משבר הקורונה העמיק את המחסור בטייסות ובטייסים לאור סגירת מסלולי הכשרה ובתי ספר לטיסה בעולם, לכן מי שחולם להיכנס לענף מרתק, זה שיספק לו עבודה מעניינת ואחראית לאורך שנים רבות, זה הזמן לשקול זאת ברצינות.

אקדמיות ללימודי טיסה נפוצות בארה"ב ובאירופה, המסלול בישראל קיים ומשגשג בשנים האחרונות והאפשרויות אכן רבות בכל העולם. למי שחושב על לימודים בישראל, לרשותו מספר בתי ספר, ולמי שמוכן להרחיק עוד יותר, ניתן לקבל מלגות לאחר מיונים באקדמיות לטיסה באירופה וויזת סטודנט ללימודי טיסה בארה"ב.

מתחילים ברישיון טייס פרטי וממשיכים לרישיון הדרכה, שלאחריו ניתן כבר להתחיל ולהתפרנס מהדרכת חניכים בשלבים השונים. בשלב הבא מתקדמים לרישיון מטוס דו־מנועי והגדר מכשירים המאפשר טיסה בנתיבי אוויר בינלאומיים, שאליו מצטרף הרישיון המסחרי המעניק את הזכות והאחריות לקחת נוסעים בשכר ולהתחיל לעבוד.

מרבית בתי הספר בעולם וגם בארץ נהנים משירותי השמה ומקיימים ערוצי תקשורת עם חברות תעופה המעוניינות בבוגרים, עוד בשלבים הראשונים. המסיימים את האקדמיות לטיסה מתחילים מיד עם קבלתם את ההכשרה בחברות התעופה ובבוא הזמן הופכים לקצינים ראשונים הממלאים את תאי הטייסים. חלק מחברות התעופה הגדולות מקיימות מרכזי הדרכה בעצמן וניתן להגיש מועמדות לקורסים הנפתחים תדיר אחת למספר שבועות.

התעופה בעולם היא מקצוע כמו כל המקצועות, אין זיקה ישירה וברורה כמו בישראל לשירות צבאי תעופתי, וכל נער ונערה הבוחרים להתחיל את התהליך מוזמנים למיון קפדני ותחילתה של דרך חיים מעניינת. יש חברות המעדיפות להכשיר ולמיין בעצמן את המועמדים ומסרבות לקבל ניסיון צבאי ויש אחרות. תפיסות שלא השתנו לעומת הדרישה האדירה בשנה האחרונה בייחוד בצפון אמריקה, שם היום מחפשים טייסות וטייסים, מפתים ומעודדים אותם להגיע.

עד לרגע שבו יישבו אותם נערים ונערות בתא הטייס בדרך לטיסתם המסחרית הראשונה, יחלוף פחות זמן מרגע הופעתם העצמאית בבית המשפט, חתימתם על תוכנית בניין או קבלת החולים בחדר המיון או במרפאה המקומית. במילים אחרות: זה לא יקר יותר מעריכת דין, קצר יותר מרפואה ועם אחריות לא פחותה מאשר הנדסה.

הטיסה היא בשמיים, אך הלימודים לא. זה הזמן לשלב את הנחישות והחריצות הישראלית עם השאיפה והחלום, ולתעל את התוצאה לאחד המקצועות הנדרשים בעולם בימינו ולעוד הרבה שנים. בואו ללמוד לטוס!