זה קרה ב-25 בינואר 2007. לאחר שנשיא המדינה השמיני, משה קצב, הודיע על נבצרות עקב ההחלטה על העמדתו לדין בגין עבירות המין החמורות שעבר, לא היה צורך להכריז על בחירות לצורך בחירת ממלא מקומו ואפילו לא נדרשה לשם כך הקמת ועדת איתור.

כצפוי ובהתאם לחוק, הועבר אז התפקיד ליו"ר הכנסת המכהן - ובמקרה המדובר הייתה זאת דליה איציק, יושבת הראש היחידה של הכנסת, שבמשך חצי שנה כיהנה בצורה מכובדת כממלאת מקום הנשיא ולבסוף אף כיהנה במשך שבועיים כנשיאה בפועל עד בחירתו של שמעון פרס כנשיא המדינה התשיעי.

פרשייה זו מוזכרת כאן כאשר במסגרת הטרלול הפוליטי העובר על המדינה, מחולקים בימים אלה תפקידים רמי מעלה כמו שקיות במבה. כך, כשסערה רודפת סערה, נראה שמשום מה עוברת מתחת לרדאר אפשרות מינויו של ח"כ דודי אמסלם כיו"ר ה-19 (אם לא לוקחים בחשבון את כהונתו הזמנית של בני גנץ שנמשכה חודש וחצי בלבד) - ואין פוצה פה ומצפצף.

אין לי דבר וחצי דבר נגד אמסלם, שנבחר כחוק כחבר כנסת, אבל העמדתו בראשה של מי שביזה אותה חזור ובזה בהתנהגותו הבלתי מרוסנת איננה אלא סטירת לחי מצלצלת לדמוקרטיה הישראלית שמנסים לערער את אושיותיה.

אם ייבחר חלילה אמסלם כיו"ר, הוא ייהפך אוטומטית לממלא המקום ה"טבעי" של הנשיא ה-11, יצחק הרצוג. כיו"ר הכנסת הוא ייהפך לאזרח השלישי בחשיבותו במדינה אחרי הנשיא וראש הממשלה. על כגון דא זעק לפני שנים שר האוצר יגאל הורוביץ "מטורפים, רדו מהגג!".

האם עד כדי השתגענו שדווקא אמסלם יעשה סדר בכנסת, ייצג אותה באירועים ממלכתיים ואף יהיה הפנים שלה כלפי חוץ? האם באמת אין מועמד ראוי יותר? והאם מאן דהוא משלה את עצמו שזה יהיה האתנן ש"יפצה" את ח"כ ישראל כץ, אם לא יקבל מידי ראש הממשלה החדש-ישן תפקיד בכיר לטעמו?.

כאן המקום  להזכיר לנעלי מי מתיימר אמסלם להיכנס. כשהוקמה המדינה, נמסר פטיש יו"ר הכנסת לידי יוסף שפרינצק, מראשי היישוב לפני הקמת המדינה.

אם נעבור על רשימת הבאים אחריו - נחום ניר, קדיש לוז, ראובן ברקת, ישראל ישעיהו, יצחק שמיר, יצחק ברמן, מנחם סבידור, שלמה הלל, דב שילנסקי, שבח וייס, דן תיכון, אברהם בורג, ראובן ריבלין, דליה איציק, יולי אדלשטיין, יריב לוין ומיקי לוי - לא נמצא מי שחולל מהומות בכנסת כדודי אמסלם. האם כל דאלים גבר וזה הפרס למתפרעים?

נ.ב. בשולי האמור לעיל הועלתה האפשרות, שלראשונה מאז הקמת המדינה תמונה הפעם יושבת ראש קבועה לכנסת. האפשרות הזאת נגוזה כשהתברר שאין הפעם מועמדת ראויה. ואתם יודעים מה? - אם נלך לפי שיטת אמסלם, שבהשראתה מי שצועק חזק יותר נהנה, אולי יוצע התפקיד לח"כית הטרייה טלי גוטליב?

אתם יודעים מה? - חשבו על זה.