בוקר טוב לכם, תושבי נהריה, החיים ליד הים עם מערכת חינוך מפוארת ואיכות חיים לתפארת. בואו נשאל רגע: "מה יקרה כשתרצו לצאת לחופשה שנתית ברודוס?". אתם תקומו באמצע הלילה ותנהגו כמעט שעתיים כדי לעמוד בפקק בנתיבי איילון, אחר כך תחפשו חנייה לא זולה בנתב"ג, ואז תתייצבו רצוצים ורעבים אל מול דלפקי הבידוק שעתיים לפני הטיסה - והכל כדי לטוס כשעה ועשרה. במילים אחרות, תבלו יותר זמן ברכב מאשר בדרך לחופשה. נשמע לכם הגיוני?

בעצם למה שלא תיקחו פשוט רכבת ואחרי שתי תחנות תרדו בשדה התעופה של חיפה, תעברו בידוק מהיר ובתוך כמה דקות תהיו כבר באוויר בדרך אל היעד? בחיפה יש אוניברסיטאות מובילות ובתי חולים מצוינים, תעשייה ענפה ותחבורה ציבורית ליברלית, יש לה גם שדה תעופה קטן ונגיש, אך המסלול בו קצר - וארוך הוא הדיון בהארכתו.

מסלול ארוך בחיפה יבטיח שדה תעופה אזורי לתושבי הצפון במקביל לתכנון שדות נוספים באזור. הארכת המסלול לעבר הים תתאפשר לאורך הנמל החדש ותוכל להכיל המראות ונחיתות מזרחה ומערבה, כנדרש לפי משטר הרוחות השכיח באזור. ייבוש חלקי של רצועה ימית קרובה הוא דבר המבוצע בישראל ביעילות ובמקצועיות - כך בנינו את נמלי הים החדישים, וכך נוכל להקים בחיפה שדה בינלאומי שממנו יוכלו תושבי המרכז והצפון לטוס ליעדים באירופה ובאגן המזרח התיכון.

שדה עירוני שיש אליו תחבורה ציבורית נוחה יחסוך מגרשי חנייה רבים. מסלול אחד ומזג אוויר נוח אינם מחייבים את אותם השרוולים המתחברים אל המטוס שיוחלפו במדרגות. כמה יעיל ונוח יהיה להגיע שעה לפני מועד ההמראה ברכבת יעילה ומהירה, ולא למלא את כבישי מרכז הארץ ברכבים הנוסעים לנתב"ג או ממנו.

תוכניות להארכת מסלול שדה התעופה בחיפה נידונו במשך השנים ומרביתן נדחו. אולם, העתיד של חיפה עובר בתעופה נגישה, יעילה ומתפתחת, שתשים את העיר עם עשרות ערי מחוז בעולם שבהן קיימים שדות תעופה עירוניים, הפועלים בשעות העבודה, אינם מרעישים בלילות ומשרתים קשת רחבה של יישובים.

הנמל הימי החדיש אינו גורם מפריע, אלא להפך: החיבור בין המסחר הימי לאווירי, תנועת הנוסעים באוניות נופש המגיעים בטיסה היא מנגנון שכיח בעולם - ראו נמלי פלורידה ועוד. המנופים והציוד הכבד יודעים לחיות עם מטוסים - ראו שדות התעופה בטוקיו, וזכרו את ארובת הענק של רידינג שחיה בשכנות טובה לשדה דב.

את המסלול בחיפה יש להסיט בכמה מעלות ולהאריך אל תוך הים, ואת בסיסי ההדרכה של חיל האוויר ניתן להעביר למקומות יעילים אחרים ובכך
לפתח תשתית מיידית לתושבי הצפון לצד בניית תשתיות נוספות. הגיע הזמן לתנופה, הגיע הזמן לשדה תעופה בחיפה, כדי שתהיה כמו בשיר - עיר עם עתיד.