במאמר שכתב רון אדליסט במעריב השבוע הוא מלין על פעילות "בצלמו" לביטול הקרנת סרט בפרדס-חנה ועל הצבת חנוכיות במרחב הציבורי בעיר. 

לטענתו השנה זכו כעשר כיכרות לתצוגה מרשימה של חנוכיות ענק. האם מדובר בהפגנת שרירים לטובת הפרובוקציה הגדולה מכולן שהיא תהליך ההדתה הגדול שמתחולל בכל רחבי המדינה?.

אז קודם כל לעובדות. "בצלמו" אינו חיקוי של "בצלם". בצלם מגדיר את עצמו ארגון זכויות אדם בשטחים הכבושים ואני מצטט מתוך אתר גיידסטאר: איסוף מידע על המתרחש בתחום זכויות האדם בשטחים המוחזקים ומעקב אחרי כל שינוי במדיניות וכל התפתחות בתחום זה. עידוד וסיוע להתערבות בנושא באמצעים משפטיים, עיתונאיים, רפואיים ומדיניים ואח העמדת המידע לרשות כל יחיד או גוף המבקש זאת.

דהיינו "בצלם" אומר במפורש 'אני ארגון זכויות אדם, רק של פלסטינים'. זכותו המלאה כמובן. אבל מה עם אזרחי מדינת ישראל, להם לא מגיע זכויות אדם?.

לתושבי דרום תל אביב לא מגיע? למי שרוצה להגיד שמע ישראל בהר הבית לא מגיע? לאשה שרוצה לטבול במקווה אך הוא לא נגיש לא מגיע?לאדם שהלינו את משכורתו אבל הוא תושב תל אביב לא מגיע?.

לאסירים פלילים בכלא שלא מקבלים טיפול רפואי לא מגיע? לאדם שלא מתקבל לעבודה כי הוא שומר שבת לא מגיע זכויות אדם? זה חלק קטן מהתיקים שאנחנו מטפלים בהם.

ארגון "בצלמו" בניגוד ל"בצלם", מגנה גם הריגת חיילים. ארגון "בצלם" לא מגנה למשל הריגת חיילים ושוטרים.

הסרט "המעבדה" בניגוד לנאמר במאמר של אדליסט מדבר על התנהגות חיילי צה"ל בחברון ברחוב מסוים. זה לא קשור בכלל לתעשיית הנשק. יוצר הסרט הנו סרבן שירות שתומך פומבית בחרם על ישראל, מה שמראה בבירור מה הן עמדותיו כלפי חיילי צה"ל.

רוב אזרחי ישראל גאים בחיילי צה"ל. ראינו את זה בבחירות האחרונות. מפלגת מרצ נמחקה כליל מהמפה הפוליטית. מפלגת העבודה ניצלה בנס וקיבלה ארבעה מנדטים. השמאל הישראלי נעלם. מפלגת יש עתיד היא מפלגה שגאה בחיילי צה"ל. כזכור, יו"ר המפלגה יאיר לפיד יצא עשרות פעמים פומבית נגד "שוברים שתיקה".

ולכן זה היה טבעי שתושבי פרדס-חנה כמו רוב העם יתנגדו להקרנת הסרט שפוגע בחיילי צה"ל. וכן רוב העם גם אוהב את היהדות ולכן זה היה טבעי שיהיו עשרה חנוכיות ברחבי פרדס-חנה. 

הציבור הישראלי הימני והמסורתי שהינו רוב אזרחי ישראל היה מודחק שנים רבות בגלל אנשים כמו אדליסט וחבריו בתקשורת. והנה בקלפי הציבור אמר את דברו ובענק.

הציבור מעדיף את אבי מעוז ועשרת חנוכיות מאשר את יאיר גולן מזהה התהליכים וארגון הפורום החילוני.

הציבור נגד הכנסת חמץ לבתי חולים בחג הפסח. הציבור בעד שמירת כשרות במרחב הציבורי. זה העם. הגיע הזמן שהשמאל יבין שהוא חייב לכבד את הכרעת העם. זוהי דמוקרטיה אמיתית. 

הכותב הוא מנכ"ל ארגון "בצלמו"