דמות הילד ״חמודי״, אשר יצרה דניאלה לונדון דקל, מייצגת נאמנה כבר שנים את קופת חולים כללית, אך ביומיים האחרונים חמודי הצליח לגרום לסערה שאף אחד לא ציפה לה.

הכל התחיל כאשר רופאי הרשת הביעו את זעמם על שינוי האיור המקורי ועל כך שההנהלה בחרה להשתמש בגרסה מכוסת ראש של חמודי בברכה ציבורית כדי לברך את אריה דרעי, שר הבריאות הנכנס.

עוד ניתן לראות בשרשור התגובות את ההבחנה המעניינת על כך ששרים אחרים לא זכו בגרסה מותאמת אישית של הדמות המאוירת.

מי שכנראה הייתה הכי פחות מרוצה מהשינוי העיצובי היא האמא של חמודי, המאיירת דניאלה לונדון דקל, שאף כתבה פוסט נוקב בעמוד הפייסבוק שלה: "אם זה היה תלוי בי, חמודי היה מקבל את שר הבריאות החדש עם שתי ידיים מושטות קדימה כשעליהן מונחים מדי אסיר כתומים. את הדמות מכרתי לפני שנים לשירותי בריאות כללית, אותה קופה שהיום חבשה לו כובע על הראש מטעמי דת, הבל, חנופה, ונמיכות רוח. אין לי שום יכולת למחות. הדמות כבר לא שלי. מזמן לא. אבל בכל זאת התחשק לי להזכיר שחמודי המקורי היה ילד שובב, בוטה, חילוני למהדרין ואין מצב בעולם שעבריין מורשע היה מצליח להניח לו כובע על הראש".

כל הסיפור הזה מחזיר אותנו חזרה ל 2020 כשחברת אסם ניסתה לייצר ספין חיובי למוצריה והפיחה חיים בדמותה של ״התינוקת של במבה״. אומנם לא היה מדובר במהלך קבוע, אלא במהדורה מוגבלת לכבוד יום האישה שצוין ב-8 במרץ, אך הוא בבירור הראה את השקפת העולם של החברה. נקודת הדמיון בסיפור של חברת אסם ושל מרפאות כללית היא שאין נקודת דמיון. האחת ניסתה לקחת אותנו קדימה והשניה אחורה.

אם ב-2020 אסם ניסתה לחשב מסלול מחדש ולייצג את רוח התקופה, אחרי שבעבר הלא רחוק נכנעה ללחצים ממגזרים מדירי נשים ואף הסירה את דמות הדובונית מאריזת דובונים כדי לפנות לציבור החרדי, אז כללית ודמותו מכוסת הראש של חמודי, אשר אמורה לייצג את כלל האוכלסייה מראה לנו שריצוי הממשל החדש והשר הנכנס בפרט הם כנראה בעדיפות עליונה.