היום, 5 בינואר, ימים ספורים לאחר הקמת ממשלת הימין, צפוי להשתחרר מבית הכלא המחבל כרים יונס שרצח את החייל אברהם ברומברג, לאחר מאסר של 40 שנים.

רוב הסיכויים שאת פניו יקבלו בחגיגות מאות תומכים עם דגלי אש"ף. החגיגות יהיו על הראש שלנו, המשפחות השכולות, על הכבוד של יקירינו שנרצחו בפיגועים, על עם ישראל. וכן, גם על הראש של ממשלת הימין שרק הוקמה. אבל יש אפשרות קטנה שנציגי המשטרה וההגירה יגיעו בימים הקרובים, ייקחו את המחבל יונס ויזרקו אותו לשטחי הרשות הפלסטינית. האופציה הזו תלויה בממשלה החדשה בלבד.

לאחר הבחירות הקודמות, בטרם הקים נפתלי בנט את הממשלה, הגענו הורים שכולים מפורום "בוחרים בחיים" ללשכתו בכנסת. ישבנו בחוץ וחיכינו שיתפנה עד שבסופו של דבר נכנסנו אליו. בנט נאם לנו על החשיבות של אחדות. שאלנו אותו שאלה אחת: "האם תחוקק את החוק לביטול אזרחות למחבלים?". בנט השיב בשלילה. בנקודה הזו הפכנו מתומכיו לגדולי המתנגדים של הממשלה.

11 ימים לאחר שחרורו של כרים יונס, צפוי להשתחרר בן דודו מאהר יונס, שותפו לרצח. במרץ הקרוב צפוי להשתחרר מוניר רג׳בי, שיזם, תכנן והביא את המחבל לפיגוע בקו 37 בחיפה ב־2003. החוק לשלילת אזרחות למחבלים שמקבלים משכורת מהרשות הפלסטינית הוא אחד החוקים החשובים ביותר בחבילת ההרתעה נגד הטרור, שאותה מקדם הפורום של המשפחות השכולות.

אנחנו יזמנו את החוק הראשון של גירוש מחבלים, שעוקר מתוכן על ידי ההחלטה שלפי החוק הבינלאומי אי אפשר להשאיר אזרחים בלי אזרחות, וכן המחבלים יישארו בארץ ויקבלו תנאים סוציאליים תחת מעמד תושבות. ההחלטה הזאת לא הייתה מקובלת עלינו, המשפחות השכולות.

לכן, ביחד עם עו"ד מוריס הירש, קידמנו הצעת חוק הקושרת את המחבלים לרשות. בכנסת ה־24 חתמו עליה רבים מגוש השמאל היות שנושא גירוש מחבלים חוצה קבוצות פוליטיות, ויש עליו קונצנזוס מימין ומשמאל. הממשלה הנכנסת צריכה להתעשת, להבין את חשיבות החוק לביטחון ישראל ולהעבירו באופן מיידי. 

הכותבים הם הוריה של סגן שיר חג'אג', שנרצחה בפיגוע בטיילת ארמון הנציב בינואר 2017, ופעילים בפורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות ונפגעי הטרור.