בשבועות האחרונים נדמה שישראלים מכל הזרמים מחפשים באופן אובססיבי אחר לגיטימציה בינלאומית ביחס להרכב הממשלה, קווי היסוד שמתגבשים, חלוקת התפקידים בין שלוש הרשויות, והמותר והאסור בשטח השיפוט של ממשלת ישראל, כאילו אין די בתבונה הפנימית של אזרחי ישראל כדי לעצב את גורלם.

בני עמי, חדלו להשתעבד להשגת לגיטימציה בינלאומית. הרגישו טוב בין אומות העולם הזה. חירות נרכשת במאבק, בעיקר חירות נפשית, ונשמרת לנצח במאבק. לפני 2,000 שנים איש לא נזקק ללגיטימציה כדי לגרש יהודים מארצם. ולכן כיום איננו זקוקים ללגיטימציה מאיש כדי לחדש, לקיים ולפתח את הארץ שמהווה בית לאומי לעם היהודי. לאורך 2,000 שנים איש לא נזקק ללגיטימציה כדי להרחיק יהודים מארץ ישראל, לחרב את מורשתנו ולשרוף בשיטות תעשייתיות את סבינו, אחינו ודודינו.

אומות “נאורות” לא חשו צורך עז בלגיטימציה כדי לשדוד רכוש יהודי, להדיר רגלי יהודים ממקומות קדושים להם ולשרוף את תכולת בתי התפילה של אמונתם. אומות עולם, כל אחת בשעתה, לא דרשו לגיטימציה להפר התחייבויות בינלאומיות כלפי ישראל.

מייחסים לג'ורג' ברנרד שאו את האמירה: "בני אדם הגיוניים מסתגלים לסביבתם. בני אדם לא הגיוניים מנסים לסגל את סביבתם אליהם. לפיכך, כל קדמה היא תוצאת מאמציהם של בני אדם לא הגיוניים". לאורך דורות יהודים היו הגיוניים, מכילים, סבלנים וסובלניים. ישנם כאלה שחותרים להתנהלות דומה גם כיום. אלא שההיסטוריוגרפיה מעידה על כך שכאשר יהודים נהגו על פי הקודים שציפו מהם וגם ערגו ללגיטימציה של אומות העולם באשר הן - הרגו בהם, כתשו אותם, ריסקו אותם בפוגרומים והשיתו עליהם אורח חיים לא להם. מאידך, כאשר הם האזינו לצליל הפנימי, בחרו בחירות לאומית, תבעו זכויותיהם במשפחת העמים והתמידו במאבק חוצה גבולות ובלחימה נחושה, קורבנות הקיום היהודי פחתו באופן דרמטי לשפל הנמוך ביותר.

אסכולת הבלתי הגיוניים ניצחה. מנהיגי המאה האחרונה היו קברניטים, מפקדים, מנהלים ומנהיגי דת; אנשים שהאמינו בניצחון והיו מוכנים להקריב למענו את חייהם. הם האמינו בצדקת דרכם ודהרו לאורכה באדיקות אל האופק. לכן בני עמי, שחררו אותנו מלתור אחר לגיטימציה בינלאומית. הדרך שבחרנו יחד לגיטימית למופת. היא נכונה וראויה.

אך כאן לא מסתיימת סוגיית הלגיטימציה. על ישראל להפנות תביעה לגיטימית כלפי אומות העולם: אין לכן לגיטימציה לחתרנות נגד מדינתנו ולהטפת מוסר בהקשר להתנהלות של מדינת ישראל. לכו והתעסקו בעניינים הדחופים שלכן, לפני שתאחרו את המועד. אנחנו נמשיך לשפר את ארץ הייעוד הלגיטימית באמצעות טיפוח יכולות, כישורים, תבונה, נחישות, ערגה של דורות לחירות אמיתית ורצון לחיים ריבוניים שלנו.

הכותב הוא מומחה בניהול אירועי פתע רבי נפגעים, חבר “מבטחי" – פורום מפקדים לאומי