בואו נעצום כולנו עיניים ונדמיין מצב בו השמאל עולה לשלטון. לא מחר. בעוד חמש או עשר שנים. כמו מתוך הסנה הבוער יופיע כאן המנהיג הכריזמטי שכולנו מחכים לו. ההטייה המגדרית היא לא מקרית, אגב. אותו מנהיג כריזמטי יסחוף אחריו את ההמונים המתוסכלים. הוא ידבר יפה על סוף הכיבוש, על השתמטות החרדים, על חיזוק מערכת החינוך וההשכלה הגבוהה, על הורדת יוקר המחייה. אחד משלנו. יפה הבלורית והטוהר. המנהיג שלנו יצליח להוציא את הרוב הדומם מהספה הישר אל הקלפי. יהיה לו רוב מסחרר בכנסת, דבר שאף אחד לא צפה. רשימת המפלגה שלו ושל מפלגות השמאל-מרכז האחרות יבחרו כולן בפריימריז כיאה להליך הדמוקרטי המקובל. תהיה בהן נציגות מרשימה של נשים, ערבים, מזרחיים. אוטופיה חברות וחברים. העולם המושלם.

עכשיו בואו נפתח עיניים ונגלה שהמנהיג המושלם שלנו כל כך מתנגד לכיבוש שהוא מתכנן לפנות את כל ההתנחלויות ברגע אחד, בלי לדאוג לפיצוי למתנחלים שיאבדו את ביתם. הוא גם כל כך דואג למצבת כוח האדם בצה"ל שכל חרדי או חרדית שלא יתגייסו ישלחו לכלא ואזרחותם תישלל. הוא רואה חשיבות אדירה בלימודי ליבה עד שהחינוך החרדי יבוטל ביום בהיר אחד. מטוב ליבו הוא יסכים להשאיר את מערכת החינוך הממלכתית-דתית פועלת ואולי אפילו לאפשר לימודי תנ"ך במערכת הממלכתית. אגב הוא כל כך חרד מיוקר המחייה ששחיטה כשרה תצא מחוץ לחוק, מוצרי מזון מיובאים לא יצטרכו לעמוד בתנאי כשרות מה שכמובן יוריד משמעותית את עלויות המזון. 

המנהיג שלנו יצליח עם הרפורמות שלו בקלות כי יש לו רוב בכנסת, ממשלה מלוכדת, תמיכת העם ורפורמה משפטית מופלאה שקיצצה את סמכויות בג"צ אי אז בשנת 2023. כל החלטה כזאת תהפוך במהרה לחוק יסוד עם הרוב הקבוע בחוק, תוך יום-יומיים תעבור בארבע קריאות וגם אם יצאו מליונים לרחובות זה בכלל לא משנה כי הם אנרכיסטים שלא מבינים כלום. כששרטטתי את חלום הבלהות הזה לבחור חרדי שנקלע לרכבת מירושלים לתל-אביב לאחר ההפגנה ביום שני הוא אמר שתסריט כזה לא יכול לקרות. חשבתי לתומי שהוא מתכוון שהשמאל לא יעלה לשלטון, אבל להפתעתי הוא התכוון שהשמאל כל כך מוסרי ומצפוני שאין סיכוי שהוא יפגע בסטטוס קוו או בזכויות אדם. אז בואו ואחדש לכם, חברי וחברותיי, הצדק האבסולוטי והטוב המוחלט לא נמצא בידי השמאל. ההיסטוריה מראה שלא מעט מנהיגי שמאל כריזמטיים יצרו יש מאין משטרים אפלים שדיכאו מיעוטים ומתנגדים, שחיסלו דמוקרטיות, שהביאו חורבן על ארצם. הריק בשורות השמאל לא עושה טוב לשמאלנים בימינו, אבל צריך לאותת לימנים של העתיד. כוח בלתי מוגבל זה רע. זה רע לשמאל, זה רע לימין. זה רע לאזרחים. זה רע לדמוקרטיה. תשאירו לבג"צ את סמכויותיו. אם לא בשבילנו, לפחות בשבילכם.

הכותבת היא ד״ר להיסטוריה של עם ישראל