מייחסים לווינסטון צ'רצ'יל את האמירה "דמוקרטיה היא צורת המשטר הגרועה ביותר, פרט לכל האחרות". איני יודע לאיזה אספקט הוא התייחס במיוחד, אבל המילה דמוקרטיה לובשת ופושטת צורה במדינות שונות בשלל סוגיות: משטר נשיאותי או משטר פרלמנטרי, בחירה ישירה או לאו, אופן מינוי או בחירת השופטים. בארצות הברית נערכות גם בחירות לתפקידים שלא היינו חושבים לקיים בשבילם בחירות, אלא לערוך מינוי בתנאים ברורים. אולי כדאי לזכור את מקור הדמוקרטיה, ביוון הקדומה, שם אנשים נפגשו בכיכר המרכזית, polis ביוונית, שממנה נגזרה המילה פוליטיקה.

אבל כיום נראה לי שיש בינינו אנשים שמשמעות המילה דמוקרטיה עבורם היא שלא לכל האזרחים יש זכויות וחובות שוות. צריך לזכור שלרוב הציבור באמת אכפת מהמדינה ומעם ישראל, והוא לא מאיים לרדת מהארץ ולקחת את הכסף החוצה. מי שכן מאיימים בכך – מאיימים רק על עצמם. בדיבורים לא אחראיים מסכנים את התעשייה הישראלית. הרב שמואל מוהליבר אמר פעם: "טובה עושה ארץ ישראל למי שיורד מן הארץ, והוא לא מוצא בהגעתו אי שם פתק ובו כתוב: 'אני זרקתי אותך. על החתום: ארץ ישראל'".

אומרים שיש מגזרים שונים באוכלוסייה של מדינת ישראל, אלא שכיום זה נראה יותר כמו קסטות מאשר מגזרים. הפגנה של אנשי הייטק, הפגנות של אנשי מילואים. בבקשה תשאירו את הצבא מחוץ למחלוקת. תזכרו את החיילים שהגנו על המדינה גם כאשר תפקידם היה לשרת קילומטרים ספורים מביתם שהוחרב כתוצאה של תהליך מאוד לא דמוקרטי. זכור לי גם מכתב פתוח שכתב חייל ששירת בלבנון ובאותו זמן העז מי שהיה אז ראש ממשלת ישראל לכוון לחורבן ביתו אשר בשומרון. עידוד מצד אוניברסיטאות וגופים ציבוריים לצאת להפגנות - זה דבר פסול מיסודו.

אחיי ואחיותיי, תבודדו את אלה שמדברים על מרי, על נשיאת נשק, על זה שכל שינוי משטר דיקטטורי היה תמיד בשפיכות דמים. היבדלו מתוך העדה הרעה הזאת. מותר להשיג השגות ולהעיר הערות, אבל לא כך. רבותיי, לא מאוחר מדי. הציבור שכאב לו שנים ולא ספרו אותו שנים, לשון המעטה, הצביע בבחירות דמוקרטיות ואמר את דברו. כולם חייבים לכבד את זה, וראשונים אלה שרוממות הדמוקרטיה בגרונם. הציבור הזה לא מדבר על מלחמת אחים, אלא רוצה מדינה מתוקנת ויהודית. הוא רוצה לתקן את מה שעוות בעשורים האחרונים. כגודל העיוות, גודל התיקון. נשמור את מילות המלחמה לאויבינו הטובחים בנו. הם כל כך שמחים במצב הנוכחי במדינתנו האהובה. 

הכותב הוא חבר ב"מבטחי", פורום מפקדים לאומי