בעולם מציינים היום (רביעי) את יום האישה, ורבים מתפנים כדי להוקיר את נשותיהם ולקנות להן מתנות ופרחים. בדת היהודית האישה היא המלכה של הבית עוד מימי קדם. די אם נתבונן באמהות שרה, רבקה, רחל ולאה, ונראה כיצד אבותינו בנו איתן במשותף את בית ישראל והעם היהודי.

לא בכדי היחס לאישה בדתנו הוא מיוחד, עד כדי כך שהיא נקראת עקרת הבית - עיקר הבית. מיותר לציין את הפיוט המפורסם שאנו שרים בפני נשותינו בכל ערב שבת, פיוט הלקוח מספר משלי, שכתב שלמה המלך: ״אשת חיל מי ימצא ורחוק מפנינים מכרה״. זהו פיוט שכולו שיר הלל לאישה ולתעצומות נפשה, כמו גם לגבורתה ולתכונותיה המחזיקות את הבית היהודי בכל מקום בעולם.

גם בנבואה הנשים היו חזקות יותר מהגברים. אפילו את הכניסה לעול המצוות בנות מציינות שנה לפני הבנים. זו לא רק הבשלות הנפשית והפיזית, כי אם בעיקר החיבור והשילוב בין הבינה לתכונות הנשיות. וכל זה לפני שנגענו באמהוּת, גידול הבנים, צער ההריון והלידה ועוד. הכבוד לאישה מעוגן בדת ישראל מדורי דורות, והוא לא רק יום אחד בשנה, כי אם חובה קדושה התקפה לכל יום מימות השנה.

כדאי היה שנאמץ לעצמנו גישה שמכבדת את האישה שלצדנו ולא לחכות לאיזה יום מיוחד בלוח השנה, אלא לתת מחמאות ותשבחות בכל יום שאנו זוכים לחיות לצד מי שדואגת להרמוניה ולשלווה בבית, לחינוך הילדים ולדור העתיד שלנו.