לאחרונה התרחשו שינויים במפת התקשורת הישראלית. ערוץ 14 שהינו בעל התקציבים הנמוכים ביותר, מתחיל לעלות באחוזי הצפייה - הרייטינג מדי שבוע. בימים אלו אנו מתבשרים שערוץ 14 עובר בנתוני הצפייה בפריים טיים את הערוצים כאן 11 ו-13.

בתאגיד הציבור הישראלי כאן 11 לא שקטו על השמרים והובילו צעד אסטרטגי משולב שמטרתו מחד להעלות את הרייטינג בפריים טיים ומאידך להוריד את אחוזי הצפייה של המתחרים מערוץ 14.

אז למה כוונתי? עזיבתו של שרון גל - מגיש תוכניות אקטואליה וחדשות בעל אוריינטציה ימנית מערוץ 13 לערוץ 14 והפסקת תוכניתה היומית בערוץ 13 של אילה חסון כבר פגע מאוד ברייטינג של ערוץ 13 וכמו כן יצר הזדמנות לתאגיד כאן 11 להביא להעברתה של העיתונאית המוערכת על ידי צופים, רבים בזכות תחקיריה, למשבצת השעה 19:00 בפריים טיים של כאן 11.

מהלך זה הנו מהלך אסטרטגי משולב, מחד לגרום לרייטינג של ערוץ 13 לרדת (כפי שהדבר ניכר כבר בנתוני השבועות האחרונים) ומאידך - חסון הפופולרית מאוד, שזוכה לאחוזי צפייה גבוהים מאוד מהציבור הימני בישראל, עשויה להוביל לעלייה משמעותית ברייטינג של כאן 11, כל זאת למרות שהיא מתמודדת במקביל על אותה "משבצת שידור", בזמן שיעקב ברדוגו מגיש את התוכנית היומית שלו בערוץ 14. מהנתונים מספר שבועות לאחר השינוי המוזכר לעיל, ניתן כבר להבחין שתאגיד כאן 11 מצמצם את הפער מול ערוץ 14 במשבצת הפריים טיים בשעה 19:00 ואף עובר באחוזי הצפייה-רייטינג את התוכנית בערוץ 13 שחסון הגישה בעבר.

פן נוסף של המהלך האסטרטגי של כאן 11, מטרתו להביא לכך שהעיתונאית, אשר מוערכת מאוד כאמור על ידי צופי הימין ומגישה תוכנית יומית בחדשות כאן 11 ברצועה של 19:00, השפיעה ומיתנה בצורה מסוימת את השינויים בתוכניתו של שר התקשורת הד"ר שלמה קרעי, כפי שהוצגה לפני למעלה משבוע, בכל המתייחס לצמצומים בתאגיד השידור הציבורי וחברת החדשות של כאן 11. 

איתן הרשקו (צילום: ללא קרדיט)
איתן הרשקו (צילום: ללא קרדיט)

בעקבות המהלכים האלה של כאן 11, מזהים במסגרת השיח ברשתות החברתיות, (בקבוצות שבהן בוחרי הימין דומיננטיים), קריאה ברורה לבוחרי הימין להמשיך ולצפות בתוכניתו של ברדוגו בערוץ 14, אך יחד עם זאת מציעים גם להקליט את תוכניתה של חסון בכאן 11 ולצפות בה מאוחר יותר.

אילה חסון (צילום: יח''צ רשת 13)
אילה חסון (צילום: יח''צ רשת 13)

יחד עם זאת במשבצת השידור של הפריים טיים במהדורת שישי בערב שערוץ 14 אינו משדר נתוני הצפייה משתנים ביחס לערוצי הטלוויזיה השונים.

לסיכום, יש לצפות ולראות האם המהלך אכן יגרום לכך שהפגיעה בחברת החדשות של כאן 11 יצומצם מאוד ברפורמה התקשורתית שהציג השר קרעי.

כמו כן מעניין מאוד לדעת כיצד יתבטאו בהמשך השינויים ברייטינג של הערוצים המוזכרים לעיל.

הכותב הוא יועץ אסטרטגי לתקשורת שיווקית פוליטית