הורים טריים מאבדים 44 ימי שינה בממוצע במהלך השנה הראשונה להורות, וחוסר שעות שינה הוא הדאגה העיקרית שלהם במהלך שלוש שנות ההורות הראשונות. הסיבה העיקרית למחסור בשינה היא קשיי הירדמות של התינוק, התעוררויות בלתי פוסקות במהלך הלילה ודאגה לקטנצ'יק. שינה רציפה ואיכותית לתינוק, תבטיח שינה כזאת לשאר בני המשפחה - ההורים והאחים. 

חברת הסטארטאפ NANIT פיתחה טכנולוגיה ייחודית המאפשרת להורים מעקב מרחוק אחר שינת התינוקות. המעקב מתבצע באמצעות מכשיר ייחודי שמשלב מצלמה וניטור נשימתי, מנתח עבור ההורים את השינה ומספק עצות והדרכות מותאמות אישית לתינוק על מנת לסגל יכולת שינה רציפה מהר ככל שניתן.  

המומחים של NANIT מעניקים לכם חמישה טיפים מדויקים שהוכחו מדעית לשינה רציפה של תינוקות:

הרגלי שינה בטוחה: שמירה על בטיחות התינוק היא בראש סדר העדיפויות. הניחו את תינוקכם לישון על הגב על משטח יציב כגון מיטה או עריסה כשהם מכוסים בסדין והרחיקו את כל החפצים האחרים כגון שמיכות, כריות וצעצועים שעלולים לגרום לחנק. 

סביבת שינה מרגיעה: הסביבה האידיאלית לשינה היא קרירה, חשוכה, ו-הפתעה! לא שקטה.

טמפרטורה: הטמפרטורה של חדר השינה צריכה להיות בין 20 ל-22 מעלות צלזיוס.

חושך: צלונים או וילונות האפלה והימנעות מהדלקת תאורת לילה ייצרו את החושך הנדרש, שישלח אות למוחו של התינוק שהגיע זמן השינה.  

רעש לבן: יש להקפיד על הפעלת מכשיר רעש לבן בזמן שהתינוק ישן. תינוקות התרגלו לצליל קבוע לאחר שהייה ברחם במשך תשעה חודשים, המכשיר מדמה עבורם את ה"רעש" אליו הורגלו.

זמן השינה הנכון: בהתבסס על מדע השינה, ישנם זמנים במהלך היום ובערב שבהם לתינוק קל יותר להירדם, בין אם מדובר בתנומה או בשינת לילה. 

שעת השינה לתינוק בגיל 4-1 חודשים צריכה להתחיל בין השעות 23:00-20:00. שעת השינה לתינוקות מגיל ארבעה חודשים ומעלה צריכה להתחיל בין השעות 19:30-17:30, בהתאם לאיכות שינת היום.

שעת שינה מוקדמת תימנע מהתינוק להתעייף יתר על המידה ובכך להקשות יותר על ההירדמות. שעת שינה מוקדמת יכולה גם לעזור למנוע התעוררות מרובה במהלך הלילה או יקיצה מוקדמת מדי בבוקר. 

הקפדה על שגרת שינה: שגרת שינה עקבית מרגיעה והופכת לרמז עבור התינוק שהגיע הזמן לישון. לאחר גיל ארבעה חודשים, יש להעביר את ההאכלה של התינוק לתחילת שגרת השינה שתסייע לו ללמוד כיצד להירדם בכוחות עצמו.

לדוגמא: האכלה, לאחר מכן רחצה עם סבון המכיל רכיבים מרגיעים כגון לבנדר וקמומיל, ייבוש במגבת רכה ומריחת קרם, החתלה ופיג'מה, הקראת סיפור והנחת התינוק במיטה כשהוא מנומנם אך ער. 

בררנות שינה: הכי חשוב, קחו נשימה עמוקה ודעו שזה נורמלי שתינוקות יתקשו להירדם. במקרים בהם מדובר ביקיצות מרובות במהלך הלילה, המלוות בקשיי הירדמות בחזרה, חשוב לבדוק אם הקושי בהירדמות הוא כי התינוק רעב, ישנוני, זקוק לחיתול נקי או שחם לו או קר לו מדי. 

אם התינוק עדיין לא רגוע, מומלץ לנסות את העצות המרגיעות הבאות:

העניקו לתינוק עיסוי מרגיע

הציעו מוצץ

קראו סיפור או שירו שיר

נדנדו קלות את התינוק 

הזיזו בעדינות את רגלי התינוק בתנועת אופניים כדי לעזור לו לשחרר גזים

לילה טוב!