"המרפסת היא אקסטנשיין של הבית, יציאה לאווירה אינטימית מיוחדת וחמה, הפינה השקטה והנעימה של הבית אליה תרצו לברוח, לשאוף אוויר, לנוח, להירגע וגם לארח" אומר מעצב הפנים גיא גרנות ויועץ ל-Naterial ישראל, המותג הצרפתי הבינלאומי שעשה עלייה לארץ לפני כשנה. "במרפסת קטנה ההמלצה היא לא להעמיס ולהשאיר מספיק מקום למעברים נוחים ואזור פתוח לכניסה ויציאה, תחילה יש לבחור את הריהוט ואחר כך יבואו כל השאר: צמחיה, תאורת אווירה, אביזרי נוי ודקורציה. שימוש בריהוט מינימליסטי שלא משתלט על החלל יאפשר את תוספת העציצים ופרטי העיצוב מסביב".

ריהוט גן למרפסת קטנה. באדיבות Naterial ישראל (צילום: יחצ חול)
ריהוט גן למרפסת קטנה. באדיבות Naterial ישראל (צילום: יחצ חול)

בחירת הרהיטים הנכונים יכולה להיות החלטה לא פשוטה בתוך שפע האפשרויות הזמינות ולכן מומלץ לעשות בחירה מושכלת שתאפשר לכם לבחור מתוך מגוון פינות ישיבה, שתהיה נוחה, מעוצבת נכון ועמידה. הנה מספר טיפים שיעזרו לכם לבחור מתוך אינספור סוגים של פינות ישיבה חיצוניות. באדיבות "ניסו רהיטי יוקרה":

טיפים לבחירת ריהוט גינה או מרפסת

1. הערכת המרחב
לפני שאתם מתחילים לקנות ריהוט גן, קחו צעד אחורה והעריכו את המרחב החיצוני שלכם. שיקלו את גודלו, וכל המאפיינים האדריכליים שלו. חשוב מאד לקחת מידות מדויקות כדי להבטיח שהריהוט שתבחרו מתאים לשטח מבלי להעמיס על האזור. שימו לב לגורמים כמו חשיפה לשמש, כיוון הרוח, וקרבה לעצים או צמחים, שכן אלו יכולים להשפיע על העמידות והתחזוקה של הרהיטים שלכם.

2. הגדירו מטרות
חשבו כיצד אתם מתכוונים להשתמש בחלל החיצוני שלכם. האם אתם מחפשים ליצור פינת אוכל נעימה למפגשים משפחתיים, אזור טרקלין מרגיע לקריאה ולבילוי, או חלל רב-תכליתי לאירוח אורחים? זיהוי המטרה העיקרית שלכם יעזור לתעדף את סוגי הרהיטים שאתם צריכים וינחה את תהליך הבחירה שלכם.

המרפסת כסלון אירוח. ספות לורן ודובלה של ניסו רהיטי יוקרה (צילום: יחצ)
המרפסת כסלון אירוח. ספות לורן ודובלה של ניסו רהיטי יוקרה (צילום: יחצ)

3. בחרו חומרים איכותיים
השקיעו בריהוט גן מחומרים איכותיים שיכולים לעמוד בתנאי חוץ. בחרו בחומרים עמידים בפני מזג אוויר כגון עץ טיק, אלומיניום, נירוסטה או ראטן סינטטי, עמידים ודורשים תחזוקה מינימלית. קחו בחשבון גורמים כמו עמידות בפני UV, עמידות בפני חלודה ועמידות בפני לחות כדי להבטיח אריכות ימים.

4. בראש ובראשונה: נוחות
נוחות צריכה להיות בראש סדר העדיפויות בבחירת ריהוט גן. חפשו מושבים עם ריפוד רב ועיצובים ארגונומיים המספקים תמיכה נכונה. הוסיפו אביזרים כמו מטריות או מפרשי צל כדי לספק הקלה מקרני השמש בימי הקיץ החמים. קחו בחשבון גם את רמת התחזוקה הנדרשת לחומרים וגימורים שונים, ובחרו בהתאם לפי אורח החיים והעדפותיכם.

מערכת ישיבה אייווה בלקוני של כתר (צילום: יחצ)
מערכת ישיבה אייווה בלקוני של כתר (צילום: יחצ)

5. התאימו את העיצוב לאסתטיקה של הבית 
החלל החיצוני צריך להשתלב בצורה חלקה עם העיצוב האסתטי הכללי של הבית שלכם. בחרו ריהוט גן המשלים את הסגנון, פלטת הצבעים והאלמנטים האדריכליים של הבית. בין אם אתם מעדיפים מינימליזם מודרני, קסם כפרי או אווירה בוהמית אקלקטית, יש מגוון רחב של סגנונות ריהוט וגימורים שיתאימו לטעמכם.

המרפסת כסלון אירוח

יותר משאנחנו הישראלים אוהבים לארח, אנחנו אוהבים לארח ב"חוץ" - על גג הפנטהאוז, בגינה העורפית, ואפילו במרפסת קטנה ברוב ימות השנה. "לחלל אירוח קטן נדרשים שולחנות, כיסאות ואפילו ספסלים המעוצבים מתוך שתי מחשבות עיקריות – יעילות וחיסכון במקום" מסביר רועי גבע מנהל המותג ZAGAMIX. "ריהוט גן פונקציונלי הוא הפתרון האידיאלי לכל מרפסת או גינה קטנה. לא רק שהוא פרקטי ורב-תכליתי, אלא שהוא גם עוצב מתוך מחשבה על חיסכון במקום. אצלנו תוכלו אף להיעזר במערכת ההדמיה החדשנית באתר ולראות בתלת מימד בלחיצת כפתור את שילובו של הרהיט בבית באופן ממשי ומכל זווית אפשרית ב-360 מעלות. זאת הודות לטכנולוגיית מציאות רבודה המאפשרת התאמה אופטימלית של המוצר המבוקש לחלל".  

ריהוט גן פונקציונלי של זגה מיקס אביב קיץ 24 (צילום: סטודיו זגה ZAGAMIX)
ריהוט גן פונקציונלי של זגה מיקס אביב קיץ 24 (צילום: סטודיו זגה ZAGAMIX)

על ידי בחירה בנוחות ובחומרים עמידים בפני מזג אוויר, ועל ידי הוספת קצת צמחייה למרפסת או לגינה, ניתן ליצור נווה מדבר שתאהבו לארח בו" ממשיך גבע "מדדו היטב את שטח החוץ ונסו להבין לאיזה רהיטים אתם זקוקים בדיוק. לדוגמה, שולחן קפה עגול שאפשר למקם בפינה יתפוס פחות מקום בהשוואה לשולחן מלבני. פעמים רבות, ספסל דקיק שנצמד אל הקיר עדיף על פני שתי כורסאות ישיבה. טכנולוגיה מתקדמת המאפשרת לראות את המוצר מכל זווית באופן וירטואלי וכן להציבו בחלל המבוקש באמצעות הדמיה יקלו מאוד על המלאכה. 

חשוב לבחור ריהוט בהתחשב בצרכים, בנוחות ובעיצוב" מוסיף גרנות, "השקיעו בריהוט גן שיחזיק שנים מחוץ העשוי מחומרים מעולים המתאימים לכל מזג אוויר ולאקלים המשתנה ומאפשרים גם תחזוקה קלה ונוחה. בחירת ריהוט זול תעלה ביוקר. החומרים המומלצים הם פלסטיק דמוי ראטן שצבעו אינו יורד או דוהה וניתן לשטיפה, אלומיניום מגלוון שאינו מחליד ולא נשחק, קל משקל וקל לתחזוקה, זכוכית מחוסמת קלה במראה אלגנטי ומודרני עם עמידות לכל פגעי מזג האוויר. הריהוט צריך להיות קל לאחסון ושינוע כגון כיסאות אלומיניום נערמים החוסכים במקום עם שילוב מתכת ובד רשת צרפתי המתאים לישיבה ממושכת ומותאם לתנאי חוץ". 

כמטע כמו סלון. ספות חוץ של ניסו רהיטי יוקרה (צילום: יחצ)
כמטע כמו סלון. ספות חוץ של ניסו רהיטי יוקרה (צילום: יחצ)