תופעת נטישת הכלבים, שלפני החגים מקבלת ביטוי נרחב, עלתה גם השבוע בפינת החי בתוכנית "סיכום שבוע" ב-eco99fm. זה בדיוק הזמן שלנו לאסוף לביתנו כלב חדש.

היום (שישי) תקיים הכלביה העירונית בתל אביב יום אימוץ מיוחד, שבו עשרות כלבים מקסימים יחכו להיכנס לחייכם, רגע לפני חג הפסח. נופר נוחי־פיאטוק, מצוות הכלביה, אמרה בראיון ליניב מורוזובסקי כי "צוות מסור של מתנדבים יוכל לעזור לכל משפחה, זוג או יחיד למצוא את הכלב המתאים והמיוחל".
יום האימוץ מתקיים בין 10:00 ל־13:30 ברחוב ש"י עגנון 1, מול מתחם רידינג בת"א, החניה במקום היא בחינם. "יש לנו המון אופציות אימוץ לכלבים וגם לחתולים", מוסיפה נוחי־פיאטוק, "האימוץ כרוך בתשלום עבור החיסונים, סירוס, עיקור, שבב - ולמעשה מקבלים את הכלב מוכן".

בין האפשרויות הרבות לאימוץ, מחכה לכם גם נסיך החלומות שבתמונה, ולנטינו, כלב בינוני בן כשלוש. "ולנטינו הוא נסיך אמיתי, ולצערי הוא אצלנו בכלביה הרבה יותר מדי זמן. הוא מסוג 'הכלבים השקופים' שפשוט עוברים על פניהם ולא שמים לב אליהם", מספרת נופר, "הוא כלב חום, גבוה מאוד, עדין, מאוד מנומס, מחונך לצרכים, ומתאים לכל בית".
ההערכה: 100 אלף כלבים ננטשים בשנה
כדי להעלות את המודעות לתופעת נטישת הכלבים לפני החגים, העלה השבוע איגוד הווטרינרים לחיות הבית בישראל קמפיין חברתי תחת הכותרת "אל תשליכני לעת חופשה". על פי ההערכות כ־100 אלף כלבים ננטשים מדי שנה בישראל. אגב, לצד ההיבט הלא אנושי - מדובר גם בעבירה פלילית, שדינה שנת מאסר בפועל. "אני באמת חושבת שהחיים לצד כלב מוסיפים לך אור ושמחה בכל שלב בחיים", אמרה בהקשר זה נוחי־פיאטוק, "היום כאמא אני יכולה להגיד כמה שהילדים שלי כמהים ומחכים לראות את הכלב בבית ולשחק איתו".

ולנטינו. צילום: רויטל טופיול
למידע נוסף על הכלבים ועל יום האימוץ תוכלו לגלוש לאתר מתנדבי הכלביה העירונית בת"א homedog.co.il או לעמוד הפייסבוק שלהם. תוכלו גם לסייע לכלבים לעשות חג כהלכתו ולארח אותם כאומנה לתקופה קצרה. נוחי־פיאטוק מסכמת: "מי ייתן וגם לכלבים שלנו תהיה חירות אמיתית בחג הזה". אמן.
הראיון שודר בתוכנית "סיכום שבוע" עם יניב מורוזובסקי, כל שישי בין 08:00 ל־10:00 ב־eco99fm.