אם במקרה ביליתם את החודשים האחרונים מתחת לאיזה סלע, יש סיכוי שפספסתם את הידיעות על ההריון של יוליה פלוטקין. הכוכבת בת ה-26 ובן זוגה, איש חיי הלילה שחר עוז, צפויים לחנוך בן ראשון בתחילת אפריל הקרוב. הביצה המקומית אומנם הותקפה בבייבי-בום בחודשים האחרונים, אבל ההיריון של פלוטקין בכל זאת הצליח להפתיע את כל מי שעדיין זוכר אותה כאושיית חיי לילה תל אביבית ופרועה. היום, כשהיא אישה נשואה וממוסדת, הדבר היחיד שנראה שונה היא הבטן. חוץ ממנה, פלוטקין נותרה בדיוק כפי שהייתה – רזונת, קוקטית, שופעת תלתלים ונינוחה באופן מדבק.



אבל פלוטקין, שמשמשת כפרזנטורית של המותג ICE CUBE זה עונה שנייה, ממשיכה לתקתק עבודה גם ממרומי חודש שביעי, כולל עבודות דוגמנות ותפקידי משחק בטלוויזיה ובתיאטרון. ברזומה שלה ניתן לאתר תפקידים בסדרות כמו "חסמבה דור 3", "נשואים פלוס" ו"יומני החופש הגדול". וכמובן, אי אפשר לשכוח את ההשתתפות שלה ב"הישרדות VIP", שבה נבחרה לחביבת הקהל. לא כולם יודעים, אבל חוץ ממשחק פלוטקין עוסקת גם בעיצוב פנים, בטיפול (למדתי פסיכולוגיה), ובריקוד. נוסף לכך, ממש לאחרונה פתחה בית ספר למשחק לילדים ברמת השרון. רגע לפני השלב הבא בטטריס הצבעוני הזה שנקרא חייה, היא סימנה לנו עשרה דברים שהיא לא יכולה לחיות בלעדיהם ודבר אחד שממש כן. 

1. שחר  

"שחר (עוז), בעלי, הוא החבר הכי טוב שלי והאהבה הכי גדולה שלי. נולדנו באותו היום בהפרש של 11 שנים. הכרנו במועדון הברקפסט ואנחנו יחד ארבע שנים. יש לנו הרבה חברים משותפים ואחת החברות שלנו תמיד ניסתה לשדך בינינו, אז זה היה עניין של זמן עד שנכיר. הוא מאזן אותי לגמרי ומעניק לי ביטחון. בתחילת ההריון היו לי המון עצבים ולאורך כל הזמן הוא נשאר יציב ורגוע והכיל אותי לחלוטין". 
2. רמבו
"רמבו הוא כלב שיטסו בן 4 וחצי שאימצתי כשהיה גור. הוא הדובי שלי וכל האהבה שלי מופנית אליו. סוג של הכנה לאמהוּת. לקחתי אותו לפני שהכרתי את שחר ולמזלו של רמבו, הוא זכה באבא מדהים. לא גדלתי עם בעלי חיים בבית כי אימא שלי חולת ניקיון, אבל כלבה של חברים המליטה והייתי אצלם, ראיתי אותו בתור גור ופשוט התאהבתי. חצי השנה הראשונה הייתה קשה, הוא עשה צרכים בכל הבית, אבל היום אנחנו כבר מזמן אחרי זה והוא חלק בלתי נפרד ממני. נראה לי שהוא ממש יקנא בתינוק כשהוא יגיע, כי הוא כלב מפונק מאוד. כרגע הוא קולט שקורה משהו כי הוא חכם. פתאום יש הרבה ילדים בסביבה, של חברים ושל משפחה, והוא מבין שמשהו השתנה. אבל אני לא דואגת, אני חושבת שלגדל ילד עם כלב יכול רק לתרום להתפתחות הרגשית שלו". 
3. טחינה 
"היא אהבת חיי האמיתית. אני יכולה לאכול אותה עם הכל. בבוקר, בצהריים ובערב. פעם זה היה חומוס, כי באתי מעכו ואכלתי חומוס עם כל דבר. לפני כמה שנים זה עבר לטחינה. בכל ארוחה יש טחינה. אני מכינה אותה כל יום ומשקיעה – לימון, שום, כמון וכן הלאה. לא משנה מה אני אוכלת, אני בטוחה שזה יסתדר עם טחינה. אני ממש מכורה והכנסתי לזה גם את כל החברים שלי ואת שחר כמובן".  
4. ארוחות בוקר 
"חוץ מטחינה, ארוחת בוקר היא קדושה אצלי. מהשנייה שבה אני פוקחת את העיניים, אני צריכה לאכול, אז זה הפך לטקס יומיומי. אני מאוד משקיעה בארוחות הבוקר ותמיד יש לי כוח לבשל בבוקר. אני אוהבת לבשל באופן כללי, לא על בסיס יומיומי, אבל אני אוהבת מאוד. בבוקר תמיד פותחים אצלנו שולחן: חביתות הכי מושקעות שיש, סלטים, כל מיני. ארוחה אמיתית. אני גם אוהבת לאכול אותן בחוץ – ככל שיש יותר מזטים, כך אני יותר נהנית. אני יודעת שזה עדיין מפתיע לשמוע דוגמנית מדברת על אוכל, נוח לאנשים לחשוב שאנחנו לא אוכלות ואני תמיד אומרת שצר לי לאכזב, אבל אני לא עושה דיאטות. חשוב לי לאכול בריא ואני מקפידה על זה. דיאטות זה משמין". 

יוליה פלוטקין. צילום: דביר כחלון
 
5. יוגה 
"בשנה האחרונה אני עושה ויניאסה יוגה בין פעמיים לשלוש בשבוע, ואני חושבת שזה תחליף מצוין לפסיכולוג. לא שאני זקוקה לכזה. יוגה היא מרגיעה, מאזנת, בריאה לגוף ולנפש ומכילה גם גמישות וגם חוזק. זה בא לי ממש טוב, בייחוד בחודשים הראשונים של ההריון, כשהייתי זקוקה לאיזון הזה. ניסיתי יוגה כשהייתי צעירה יותר אבל לא התחברתי כל כך. לפי שנה, בסטודיו שאני רוקדת בו, היה שיעור, החלטתי לנסות שוב והתאהבתי. עכשיו, כשעברנו לשכונה חדשה, אני מחפשת סטודיו חדש שאתחבר אליו. אני אוהבת להזיז את הגוף, אבל אני פחות אישה של מכוני כושר, זה משעמם אותי. הספורט שלי מאז ומעולם היה ריקוד". 
6. נרות שישי
"אני לא דתייה או משהו כזה אבל לפני כמה שנים חברה שלי חזרה בתשובה וביקשה שהדליק נרות. התחלתי וזה נתפס. מבחינתי, זה מן סיכום שבועי שאני עושה עם עצמי. אני מנצלת את ההזדמנות הזאת כדי להודות על מה שיש לי ולבקש את מה שאני רוצה. אני מאמינה שמה שאת מזמנת לחייך, זה מה שיגיע. כמובן שהכל עניין של מעשים, זה לא שזה קורה כבמטה קסם - אבל צריך להגדיר ולבקש. תמיד הייתה לי זיקה ליהדות, היא תמיד סקרנה אותי ואפילו הייתי בכמה שיעורי קבלה. יש דברים בדת שיש לי בעיה איתם, כמו התלות הזאת בכוח עליון, אבל החיבור למסורת הוא חשוב. זה גם כיף שיש בבית נרות שבת שדולקים, זה מכניס את השבת הביתה ומצטרף לקידוש שאנחנו עושים כשאנחנו נוסעים להורים שלי או של שחר. תחושה של שבת בבית זה חשוב בעיניי". 

7. הספר שלי 
"בין השיער שלי לספר שלי, רועי חמו, יש מערכת יחסים שאני לא קשורה אליה בכלל. הם מתקשרים בינם לבין עצמם. פעם בחודשיים, כשהאורך של התלתלים יוצא מכלל שליטה, אני הולכת אליו והוא מחזיר אותו לסדר. אני יודעת שרוב המתולתלות מנהלות יחסים מורכבים עם השיער שלהן וגם אני בתור ילדה נהגתי בעיקר לאסוף אותם, אבל כשהתחלתי לדגמן פתאום גיליתי את הכוח שלו והתחלתי לאהוב אותו יותר. אני באמת חושבת שתלתלים זה הכי יפה. אני גם אוהבת נפח ואותנטיות וזה מגיע מהמקום הכי אמיתי. מאז גם למדתי כמה חשוב למצוא ספר שמבין בתלתלים, יודע לדרג אותם כמו שצריך ולהשתלט עליהם. כשאני פוגשת מתולתלות שלא מסתדרות עם השיער שלהן, אני מיד שולחת אותן אליו. עכשיו התחילו למכור בסופר פארם מסיכה של חברה שנקראת AUSSIE והיא מדהימה, בזכותה השיער שלי מבריק". 
8. מסיבות 
"מבחינתי מדובר במקום לפרוק בו אנרגיה ואני מאוד אוהבת מוזיקה. אני מעדיפה מסיבות על פני דרינק בבר, ואם אני כבר יוצאת לבר, זה יהיה כדי לפגוש אנשים שלא פגשתי הרבה זמן ושיש לנו הרבה פערים להשלים. גם ההורים שלי הם כאלה - עד היום הם כוכבי הערב בכל אירוע שהם הולכים אליו. זה כנראה קטע משפחתי. פעם מסיבות היו חלק הרבה יותר מרכזי בהחיים שלי והייתי נוסעת לפסטיבלים בחו"ל. בארץ אין הרבה מועדונים שאני מתחברת אליהם, אבל אם מופיעים אמנים טובים, אני אוהבת ללכת".

"כל זה נכון כמובן לגבי מה שהיה לפני ההריון. מאז ההריון אני יוצאת הרבה פחות. חשבתי שזה יחסר לי ושיהיה לי קשה, בייחוד בלי האלכוהול כי אני אוהבת לשתות, אבל זה ממש בסדר ודווקא נעים לי בפיכחות הזאת. בעלי הוא אחד הבעלים של מועדון הברקפסט אז עד חודש רביעי עוד המשכתי לצאת לשם, אבל באיזושהי נקודה הרגשתי שאין לי אוויר וזה היה הסוף מבחינתי. האמת שאני מרגישה קצת רוויה מחיי הלילה. האהבה למוזיקה נשארה כמובן ותמיד תהיה בבית מוזיקה – כל הסגנונות, מצ'יל ודברים ששמעתי בהודו, עד אלקטרוני ורוק. אני מאוד אוהבת גם את מרינה מקסימיליאן. היום, במקום למסיבות אני יוצאת להופעות, בדרך כלל בחו"ל אבל גם בארץ. הייתי בהופעה של ג'סטין טימברלייק כשהוא הגיע לארץ ובכיתי מהתרגשות". 

9. בושם
"אני מאוד אוהבת בשמים ויש לי המון.  יש אחד שמלווה אותי מגיל 16 ותמיד כשאני שמה אותו אומרים לי 'וואו, איזה ריח טוב' - Miracle של לנקום. בשמים זו השקעה כלכלית לא מבוטלת, אבל בכל טיסה לחו"ל אני קונה אחד לפחות". 
10. חופשות 
"אין מישהו שלא אוהב לצאת לחופש אבל אני ושחר קיבלנו החלטה שבגלל שנולדנו באותו היום, תמיד נחגוג יום הולדת בחופשה. אנחנו מאוד אוהבים לטוס לחו"ל ואנחנו עושים את זה מתי שמתאפשר. ב'הישרדות' זכיתי בחופשה במלדיביים וזו הייתה סיטואציה כל כך עוצרת נשימה שפשוט התחלתי לשיר "תודה על כל מה שנתת". זה היה גן עדן. לא האמנתי שיש מקומות כאלה בעולם. לא משנה לי אם החופשה תהיה בטבע או בעיר. אני משתעממת מהר אבל שחר מאוד אוהב לנוח, אז אני מתגמשת איתו- העיקר לשבור את השגרה. החופשה האחרונה שלנו הייתה ביוון, עם עוד זוג חברים והחופשה הבאה תהיה כנראה בברלין, לפני הלידה. אני גם מאוד אוהבת לעשות שופינג בחו"ל, אבל רק לבד. לא משנה אם אני עם שחר או עם חברות - אנחנו מתפצלים. זו הדרך היחידה מבחינתי".    
ודבר אחד שיוליה לא יכולה לחיות איתו...
רשתות חברתיות
"יש לי חשבון אינסטגרם עם 27 אלף עוקבים, אבל קשה לומר שאני מעלה לשם כל דבר שקורה לי בחיים. אני לא מצלמת אוכל או עושה סלפי עם חברים שפגשתי במסעדה. את מי זה מעניין? אם אני עושה משהו שקשור לעבודה או מצלמת תמונת נוף יפה, אני מעלה, אבל לא מעבר לזה. פרופיל הפייסבוק שלי כמעט ולא פעיל. אין לי צורך בעוד חשיפה או תשומת לב, אני מרגישה שאני מקבלת אותן מספיק דרך העבודה שלי. פעם הייתי יותר מכורה, אבל היום אני עושה את זה כי כולם עושים את זה. ככל שאני מתעסקת יותר בסמארטפון שלי, אני מרגישה פחות טוב".  
השיק של יוליה 
הסטייל של פלוטקין הולך לפניה ונע איפשהו על הציר הדק שבין רוקיסטי לבוהמייני. היא, בכל אופן, מגדירה אותו כאקלקטי ודינמי, שמשתנה בהתאם למה שמתחשק. כרגע, למשל, היא חזק בטרנינג. "אני חולת טרנינג", היא מצחקקת, "אני מסתובבת מלא עם טרנינג. יש נשים שלא נעים להן לצאת ככה החוצה, אבל בחורף אני כל הזמן עם זה, גם בחוץ. וכן, ברור שגם ההריון משפיע על זה. זה פשוט הכי נוח". פלוטקין טוענת שהיא לא הצטיידה במלתחת הריון ייחודית. " אני הפרזנטורית של ICE CUBE, אז לקראת ההריון לקחתי להם הרבה בגדים מידה 40. אגב, לפני ההיריון הייתי מידה 34. מה שכן, כשאני יוצאת היום אני עדיין מתלבשת כמו שהתלבשתי לפני ההריון. חשוב לי להיות שיקית, זה חלק ממני". 

ההריון של יוליה 
בזמן שרוב האמהות לעתיד מפרפרות בין בדיקות בקופת חולים לפגישות עם הדולה, פלוטקין מעדיפה לקחת את זה הכי רגוע שאפשר. ההכנה שלה עד כה מסתכמת בקריאת כמה ספרים על הריון ולידה. "יש לי עוד שלושה חודשים מלאים אז בקרוב אתחיל לעבוד על כל העניין הזה, קורס הכנה ללידה וקניית בגדים וציוד. אבל אני לא חסידה של הכנה מראש. תמיד הייתי אדם שקופץ למים וגם בהקשר הזה, אני בטוחה שזה יבוא לי בטבעיות". 

אפידורל או טבעי?
"אפידורל, לגמרי. זה לא שאני מפחדת מהלידה, להיפך. זה מסקרן אותי, אבל אני כנראה אהיה אמיצה עד הציר הראשון". 

כדוגמנית, איך את מקבלת את הגוף שמשתנה? 
"בחודשים הראשונים, כשעוד לא יכולתי לדבר על ההיריון, הגוף שלי התנפח קצת. אחר כך הוא חזר לעצמו אבל זה היה מוזר בהתחלה. היו לי גם חשקים מטורפים ואז הרופא הקשוח שלי נזף בי שזה לא טוב. האמת שהכי קשה היה נפשית, כי פתאום נעשיתי רגישה מאוד, בכיתי מכל שטות וגיליתי שאני יכולה להיות עצבנית. אם מישהו היה אומר לי משהו לא במקום ברחוב, הייתי אומרת לו 'יאללה, סע ,סע'. הייתה יוצאת לי הערסית. לשמחתי זה עבר".