איך את מגדירה אושר?


"אושר זה לקום בבוקר עם שיר קטן בלב, עם פרפרים, לקום עם אנרגיה. אתה קם בבוקר, מסתכל לשמיים ואומר תודה לבורא עולם. אני באה מבית דתי ומחוברת מאוד לאמונה".



את מגדירה את עצמך כאדם מאושר?


"היום אני מאושרת יותר מפעם. פעם בשבוע אני לומדת אצל מאיה סלע סדנה של אינטואיציה ושפת אהבה. אני מנסה לגרש שדים מהילדות, כמו דודה שלי שכל הזמן הייתה אומרת לי שאני אהיה המשרתת שלה כשאני אהיה גדולה. בגלל דברים כאלו הייתי צריכה את סוג העבודה שבחרתי: רציתי לקבל הכרה ותשומת לב. כיום, אני לא צריכה את זה. שחררתי את הילדה הקטנה עם הדימוי העצמי של המשרתת".



מתי את הכי מאושרת?


"כשאני ישנה עם הנכדות שלי במיטה שלי בסוף השבוע. עכשיו, בפסח, אני מתכננת לעשות איתן יום כיף. אנחנו אופות יחד, עושות עבודות יד וקופצות על טרמפולינה. ואגב, הנכדות שלי מאוד אוהבות את האוכל שלי".



מי האדם הכי מאושר שאת מכירה ותמיד תתקשרי אליו כשאת צריכה עידוד?


"בן הזוג שלי ואב ילדיי - פרופסור רוברט רווקוואי. הוא כל הזמן במצב רוח טוב. אולי זה גם קשור לספורט: הוא רץ כל יום 10 ק"מ ומרים משקולות. הוא בן 76 ונראה כבן 55".



איזה תפקיד כסף משחק במדד האושר שלך?


"היום אני יודעת שעבור הדברים הכי פשוטים לא נדרש יותר מדי כסף. נר ריחני או קטורת עושים לי את זה. אוכל ביתי, לחמנייה חמה מהתנור, באגט חם עם חמאה טובה. אני כבר לא הולכת למסעדות גורמה. גרתי בעבר בהרצליה פיתוח, בכפר שמריהו ובקיסריה, אבל היום אני גרה בארסוף בבית פשוט מאוד מעץ. פעם הייתי מוציאה בכיכר המדינה עשרות אלפי שקלים על תיקים ועל ארנקים - היום אני מוציאה כסף על טיולים, על ספרים ועל סדנאות".



מה היה הרגע המאושר ביותר בחייך?


"הרגע שבו יצרתי חיים, בכל פעם שגיליתי באולטרה-סאונד שאני בהריון. גם כשהבת שלי ילדה את הנכדות, אף על פי שלא היה לי האומץ להיכנס לחדר הלידה ולראות את בתי מתפתלת וכואבת. עכשיו אני מחכה לחתונה של הבן שלי. סגרתי את כל הפרטים לחתונה: איפה היא תתקיים, איפה נעשה את החינה, איפה שבת החתן. רק צריך כלה עבורו".



האם האושר האישי שלך מושפע ממה שקורה סביבך במדינה?


"כן, מאוד. כואב לי מאוד מה שקורה פה. שכל הכסף הולך להתנחלויות, העוני והפערים. וזה הולך ונהיה גרוע יותר. אנשים איבדו תקווה. פשוט אין תקווה. אני מאמינה שאם תהיה ממשלת אחדות זה יכול להיות טוב. ובכלל, צריך לשנות את שיטת הבחירות ולנהוג כמו בארה"ב - לתת רק שתי קדנציות כדי שלא יידבקו פה לכיסא".



אם היית צריכה לוותר לכל החיים על דבר אחד ועדיין להיות מאושרת: אוכל או סקס? על מה היה לך יותר קל לוותר ולמה?


"על סקס הייתי יכולה לוותר בשנייה. יש משהו בהמי מאוד בסקס. באינטימיות אני מאמינה הרבה יותר - בחיבוק, בליטופים, בנשיקה, במסאז' בכפות הרגליים".



מה העצה הכי טובה שאי פעם קיבלת לגבי אושר?


"אבא שלי לימד אותי את חשיבות האהבה העצמית - אם אתה לא תאהב את עצמך, אתה לא תוכל לאהוב אחרים. ברגע שבן אדם אוהב את עצמו הוא מאושר".



איזה שיר/סרט/תוכנית טלוויזיה/יצירת אמנות תמיד עושה לך מצב רוח?


"הסרט 'מחוברים לחיים' של אוליביה נקש ואריק טולדנו והשיר 'I will survive' תמיד עושים לי מצב רוח טוב".