"אם יש דבר שמאפיין את עונת החתונות הנוכחית, הוא שהזוגות הישראליים לוקחים על עצמם את עיצוב האירוע", טוענת הילה יחימוביץ', העורכת הנוכחית של אתר החתונות הפופולארי  My Day, "מה שנקרא תרבות ה-DIY או עשה זאת בעצמך. אם פעם חתונות היו פס ייצור של בורקס ועוף או דג, היום עולם החתונות הרבה יותר מותאם אישית".

כן, אם יש ביטוי שיכול לסכם את עונת החתונות הנוכחית הוא ללא ספק "קחי את העניין לידיים שלך". לא עוד מארגנת חתונות שחולשת על כל ההפקה ואולם שמציע "הכל כלול"- החתונות החדשות נעשות בעבודת יד בוטיקית, אינטימית ומלאה מגע אנושי. החתונה היא לא סתם אירוע מלא טקס ורושם- היא יצירת אומנות והארגון שלה הוא כבר לא נטל- הוא חוויה בפני עצמה. הזוגות הצעירים מתענגים על יצירת האירוע האינדיבידואלי שלהם שמביא לידי ביטוי את השפה האישית של הזוג. רוצים לגלות עוד על הטרנדים המובילים והעולם הקסום והעשוי בתפירה אישית של עולם החתונות לעונת קיץ 2015? פשוט המשיכו לקרוא. 
א' – אוברול
סולנג' נואלס עשתה זאת שוב, התחתנה כלומר. בנובמבר האחרון אחותה הפאשניסטה של ביונסה נישאה לבמאי אלן פרגוסון, ולא רק שדרשה שכל האורחים ילבשו לבן, אלא החליפה בעצמה שלושה אאוטפיטים ששיאם היה אוברול שמנת מחמיא שלווה בגלימה תואמת ודרמטית. סולאנג' אמנם נחשבת למתלבשת בועטת במיוחד (ובכלל, לבחורה לא עדינה...), אבל היא ממש לא המציאה את אוברול הנישואין: ב-2015 האוברולים החלו להפציע גם בקולקציות שמלות הכלה של מעצבי-על כמו אלי סאאב ומוניק לולייה. "עולם אופנת החתונות מושפע מאוד מהמסלולים", מסכימה יחימוביץ', "כתוצאה, העונה נראה הרבה שמלות עם כיסים או אוברולים מחמיאים". בארץ תוכלו להשיג אוברלים חתונתיים מתחרה, שיפון, סאטן ועוד אצל המעצבות ליהי הוד ומיטל מזלתרים. 

ב' - בבית
חתונת חצר רומנטית מתנהלת באווירה פרטית ואינטימית ובהיעדר תחושת פס הייצור שאולמות וגני אירועים נוטים לייצר. אבל חלומות לחוד ומציאות לחוד, לרובנו אין הורים, קרובים או חברים עם חצר שיכולה להכיל עשרות עד מאות אורחים, ולפעמים אפילו כשיש, זה לא בדיוק פייר להפיל אירוע על עוברי אורח תמימים. מסיבה זו בדיוק הוסיפו האנשים הטובים באתר השכרת הדירות הידוע Airbnb, סעיף לגבי התאמת וילה או דירת גג לאירועים. החל מהשנה ניתן לשכור באמצעות האתר חצר או מרפסת פרטיות ולקיים בהן אירוע בהתאמה אישית לחלוטין, בלי השטאנץ השב וחוזר על עצמו לנצח, של אולם האירועים.


שמלת קאט-אאוט של אלינור רבי. צילום: זוהר שטרית
ג' – גיאומטריה 
הטרנד הגיאומטרי השתלט חזק בעונת החתונות הנוכחית ונראה שאין הזמנה, חליפה, בופה או אפילו עוגה מושלמת בלי מצולעים שמעטרים אותה. מדובר בקונספט די מופרך על פניו, אבל איכשהוא, הוא יוצא לא פחות ממהמם כמעט בכל קונסטלציה, ובעיקר כשהוא משולב עם קולור בלוק. אולי זו האלגנטיות האלמותית של קווים נקיים, ואולי זו תזכורת נשכחת אודות הימים הרעננים של שינוני משפט פיגורס. כך או כך, יצאת מרווחת.
ד' – דוכני מזון משונעים 
הדבר החשוב באמת בחתונה, יאמר לכן כל מי שהספיק לעשות סיבוב על הבר האקטיבי, הוא האוכל. ולא, לא מספיק שאיכות המזון תהיה גבוהה ושמי שמגיש אותו יבין שנגלה אחת בקושי נחשבת – אנחנו רוצים את מזון החתונות שלנו מגניב וקונספטואלי. אחד הטרנדים החמים של העונה הוא דוכני מזון בסגנון היריד, או במילים קצת פחות מתייפיפיות – תתכוננו לעמוד בתור לעגלת הנקניקיות, לאוטו גלידה ולדוכן השווארמה הממונע. בארץ תוכלו להשיג אפילו דוכן מקורי של בן אנד ג'ריס, בהזמנה ישירה מאתר החברה. הכי קוני איילנד. רוצים ללכת על אולד סקול מגניב של ממש? תביאו אוטו גלידה! לא יודעים איפה למצוא וואן מגניב שיכול להפוך לאוטו גלידה? חברת "ואנטזיה" יכולה לסדר אתכם עם רכב וינטג' מרהיב ומעוצב www.vantasia.co.il 0558828855
ה' – הזמנה וירטואלית 
העונה, לצד הזמנות הנייר המסורתיות שמביא הדוור (או הזוג, תלוי ברמת הקרבה והעצבים) המתחתנים הצעירים פונים גם לאנימטורים מקצועיים שמפיקים סרטון אנימציה כהזמנה המופצת במיילים ובפייס, לפעמים כ-SAVE THE DATE ולפעמים כהזמנה בפני עצמה. לפחות מצילים כמה עצים בהתליך. היוצרים המוכרים בתחום הם האנשים מ"בלי.בול", שאת ההזמנה שעשו לחתונתה של לירון וייצמן תוכלו למצוא ביוטיוב הקרוב למקום מגוריכם.
ו' – וינטג' לחתן 
הטרנד הזה מלוה אותנו כבר לפחות שתי עונות, אבל נדמה שהוא רק הולך ומתחזק; ווסט, שלייקס, פפיון או כובע – ולעיתים, רחמנא לצלן, כולם ביחד – הפכו זה מכבר לחבריו הטובים ביותר של החתן. אלו מגיעים אוטומטית בשילוב עם זיפי-ארבעה-ימים המשדרים קוליות נונשלנטיות (סוג של). "בכלל, שינוי של ממש ניכר בחתנים", טוענת יחימוביץ', "הם מעזים הרבה יותר. פעם חתנים היו הולכים לגמרי לפי הספר ונראים בהתאם. חתני 2015 כבר מגיעים עם הסגנון האישי שלהם, עם בדים קלילים יותר בחתונות יום, עם פפיון במקום עניבה, או מראי כפרי עם ווסט, שהיה מעורר פעם בעיקר גיחוך והיום נחשב לשוס". 
ז' – זר לי
חתונות, ושמחות בכלל, מצוינות כמעט תמיד בפרחים, ובפרט פרחים שהכלה נושאת עליה. יותר ויותר כלות מוותרות על הזר המסורתי ומעבירות את התפרחת לזר-ראש. מנגד, אלו שעוד מתעקשות על זר הכלה המסורתי ייהנו העונה מטרנד חדש ומדליק של שילוב ירקות העונה, כמו ארטישוק. יש אפילו כמה היפסטריות עולמיות שצולמו בחתונתן אוחזות בתפרחת כרוב מעוטר סרט לבן. אגב, אחד הרעיונות האוונגרדיים של העונה הוא זר לכלה מאוריגמי, שניתן להשיג אונליין במרמלדה מרקט או ב-Posh Studios.

זר פרחים ייחודי של אורית הרץ עבור ההפקה של ברנדי
 
ח' – חופת טלאים 
ללא ספק, הרעיון של פרוכת מעוצבת אישית הוא מקסים למדי. חברת MyGuy הישראלית מתמחה בהכנת שמיכות טלאים אישיות כמו גם פרוכות מעוצבות וממותגות. החופות האישיות מתחלקות לשתיים – פרוכת עליה עובד הזוג עצמו עם מעצבת, או פרוכת המורכבת ממקטעים שונים שעיצבו החברים ובני המשפחה של הזוג באיחולי מזל-טוב ובדיחות פנימיות למיניהן. והחלק הכי טוב? עוד עשרים וחמש שנה תוכלו לדחוף את הפרוכת לילדים שלכם כמתנת חתונה!
ט' – טרש דה דרס  trash the dress 
טרנד חזק שכנראה לא יעבור מן העולם בזמן הקרוב , הוא הרס שמלת הכלה בסשן צילומים פוסט האירוע. ללא ספק, זה  הגיוני למדי להוציא סכום מפגר על שמלה ואז לא לשמור, למכור או לתרום אותה לצדקה אלא ללבוש אותה מחדש  ולרוץ איתה לתוך בריכת בוץ.   
י' – ישיבה אלטרנטיבית 
לרוב הזוגות נמאס לשבור את הראש על סידורי ישיבה (תוך העלאה באוב של כל הסכסוכים המשפחתיים והחברתיים מעידן טרום המילניום). כעת, יותר ויותר חתונות הופכות להיות מבוססות על ספות, שולחנות בר, ואפילו שטיחים ופופים, על בסיס תפיסת מקום וסימונו בז'קט. לא מאוד ידידותי לקשישים מבין האורחים, אבל בואו נודה בזה, גם הם לא כאלה ידידותיים בעצמם. לידיעתכם, כיום כמעט כל אולם או גן שמכבד את עצמו מציע אפשרויות הושבה אלטרנטיבות. 
כ' – חתונה כפרית
מצידו השני של טרנד החתונות העירוניות ההולך ותופס תאוצה ומתבטא בחתונות בלופטים חשופי-בטון או קירות לבנים ותמונות חתן-כלה על רקע קירות עטורי גרפיטי, החתונה הכפרית ממשיכה לשגשג. למעשה, קשה למצוא היום חתונות עירוניות בלי כמה אלמנטים כפריים לאיזון הניכור. חתונה כפרית מבוססת לא רק על צמחייה משובבת, אלא על שמלה רומנטית ותחרתית (בסגנון המעצבת הילה גאון), כובע או ווסט בצבעי חום לחתן ובעיקר עיצוב החלל באופן שמקרין חום וחספוס ביתי. איך עושים את זה? מריצת מתנות, חביות במקום שולחנות בר, ועציצי תבלינים עטויי בד-יוטה במקום סידורי הפרחים המסורתיים. אחת הנשים העסוקות בגזרה זו היא מורן כרמלי, שאת החתונות שעיצבה והפיקה תוכלו למצוא באתר האישי שעל שמה.

חתונה כפרית. תמיד באופנה. צילום: רויטרס
 
ל' – לייזר 
לא, לא מדובר בהסרת שיער לצמיתות ובטח שלא באפקט תאורה מיותר ברחבת הריקודים, אלא בחיתוכים שנעשים באמצעות לייזר, הפופולריים גם בהזמנות אבל בראש ובראשונה בשמלות הכלה. טכנולוגיית החיתוך בלייזר מאפשרת דיטיילס מדויקים ומהפנטים. כך למשל הפך החיתוך בלייזר לתו ההיכר של קולקציית שמלות הכלה 2015 של המעצב דני מזרחי, המקנה לקולקציה מראה מתוחכם וקליל כאחד. בנוסף, הזמנות עם חיתוכי לייזר ניתן לקבל כיום בכל סטודיו לעיצוב גרפי.
מ' – מקווה אלטרנטיבי 
לא רק מי שמתחתנת ברבנות עשויה לרצות לבקר במקווה הקרוב למקום מגוריה, כי בכל זאת יש משהו בנופך הטקסי של טבילה וטהרה. מנגד, אינספור סיפורי זוועה על בלניות חטטניות והשפלות במקוואות גרמו לרוב בנות ישראל לשקשק מעצם הרעיון. אלא מה, מפה לאוזן עוברת השמועה כי אם תשאלנה גם את הרב האורתודוכסי ביותר, הוא לא יוכל להכחיש שטכנית, הים הוא מקווה כשר לטבילה. כן, הים. 
נ' – ניינטיז 
אי אפשר להכחיש שרוב מי שמגיעים בברית הנישואים בעונה גדלו או התבגרו במהלך הניינטיז, מה שמסביר את גל חתונות הנושא ברוח העשור ההוא. בלוגים אורבניים בארה"ב כבר מציגים סטוק נאה של חתנים עם חולצת פלנל קשורה על המותניים וכלות שמתרפקות עליהם במבט נוגה ונעלי ד"ר מרטינס מתחת לשמלה. אפילו בחתונות ללא זיקה מוצהרת לעשור, עונת 2015 היא שעתם היפה של הניינטיז על רחבת הריקודים: מהבקסטריט בויז ועד נירוונה, תתכוננו למשב רוח נעורים.
ס' – ספרון תמונות 
מתנות לאורחים הן הדרך המינורית להתנצל על כך שגררתם אותם באמצע השבוע לגן אירועים על התפצלות כלשהי מכביש 1. מתנות הן מהאלמנטים הטרנדיים והמשתנים, ובעשור האחרון נעו מממתקים ממותגים דרך חלות לשבת ועד מיני קקטוסים. השנה, המתנה הפופולרית היא ספרון תמונות שמשוגר לכל אורח ואורחת עם מבחר תיעוד החגיגות. אחת מהחברות המתמחות בכך היא חברת וידאו פליפ. מה לעשות, מגנטים אי אפשר לקחת לשירותים.
ע' – עשי זאת בעצמך 
כל מי שמתגעגעת לקלמר הטושים המפואר של חטיבת הביניים ודאי רק מחכה לרגע בו תוכל לפצוח בתכנוני חתונת DIY מלאת קראפט ויצירה. מה שנדמה כסיוט לכלה משוללת החוש האתסטי הוא לא פחות מאופוריה עבור זוגות הנהנים לגזור, לשדך ולהדביק דגלונים, צנצנות, קשים, ועוד כל מיני דברים שמשמשים בשורה התחתונה בעיקר כריפוי בעיסוק. 
פ' – פלייסמנט אישי מעוצב 
המיתוג האישי הוא כנראה הבון-טון של חתונות השנה, מתחתיות בירה אישיות דרך מפיות עם ציטוטים נבחרים ועד לגולת הכותרת – הפלייסמנט המעוצב והאינטראקטיבי, שכולל תשבץ או חידון על הזוג מתחת לכל צלחת, ואצל זוגות מושקעים במיוחד יכול להוות חלק מתחרות נושאת פרסים. באופן עקרוני הפרס הראשון צריך להיות פטור מלמלא תשבץ במקום לאכול, אבל על-מנת לא לבלבל את האורחים, מומלץ ללכת על בטוח ולחלק סוכריות גומי. אם במפיות, תחתיות ואפילו צלחות ממותגות חפצה נפשכם, בחברת "מיתוגיה" ישמחו לעזור לכם לעצב לוגו ולהדפיס אותו על גבי החפצים הנבחרים.
צ' – צילום אווירה 
ברוך השם, נראה שהולך ומקיץ הקץ על תמונות הלפני-על-חוף הים ביפו של החתן והכלה, בהן נאלץ זוג שלרוב חי יחד לפחות שנה, לביים התרגשות של פגישה ראשונה בלבוש מוגזם. עונת החתונות הקרובה עומדת בסימן צילום ספונטני ובלתי מתוכנן, כאשר התמונות השוות ביותר הן אלו בהן החתן והכלה בכלל אינם מביטים למצלמה. 
ק' – קונספט 
2015 כאן כדי להוכיח לכם שחתונה, למרות היותה אירוע עם קודים מובהקים למדי, איננה קונספט מספיק בפני עצמו. צריך, אם כן, להצמיד אל האירוע דרישות לבוש ועיצוב ספציפיים יותר, כמו שנות העשרים, השלושים, השישים, הטיול למקסיקו או סרט הדיסני האהוב עליכם. כל עוד זה נשמר בגזרת הפאן, מדובר ברעיון שיכול דווקא לשדרג את האירוע עבור זוגות שמעוניינים לצאת מהתלם. 
ר' – רכישה חברתית 
בין אם מדובר ביוזמה של שניים שלושה זוגות שנכנסים יחד על אותו אולם, נושאים ונותנים ומורידים כך את המחיר הרגיל, או בחתונות באולמות כמו "מעגלים", שחרתו על דגלם את הקץ לניצול הזוגות המסכנים שנאלצים להתחיל את חייהם המשותפים במינוס– חתונות מחושבות כלכלית הן טרנד מבורך של הקיץ הנוכחי, שמסמן התנערות רבתי מהשופוני הכלכלי שאפיין את האירוע בעבר.


זר לכלה של "זר פור יו". צילום: קית גלסמן

הנה טרנד אחד שאין אלא להוריד בפניו את הכובע. אגב, יש עוד דרכים לחסוך במהלך העבודה על החתונה: השמלה יכולה להיות מושכרת או להגיע מחנות עודפים של מעצב מוכר, כמו למשל זו של נעמה בצלאל. מעבר לכך, שמלות לבנות שאין עליהן את תווית שמלת הכלה יעלו לרוב פחות מחצי ממש שתשלמנה על שמלה דומה בסלון כלות. עוד רעיון הוא ללכת על תפריט עונתי – אבוקדו איננו פרי של קיץ, וכך גם תותים. בקשו תפריט שמבוסס על פירות וירקות העונה, ושלא ישדלו אתכם לאוכמניות מיובאות. לבסוף, אל תתביישו ושאלו את איש הקשר בעולם כמה תצטרכו להוסיף על טיפים, חשבו בהתאם על מספר המלצרים, והכניסו הכל לחישוב עלות האירוע הכוללת; אתם לא רוצים להיות מופתעים בסוף הערב. 
ש' – שזירה וקעקוע 
בין ההזויים שבטרנדים לעונה זו: עמדות שזירת פרחים. הכוונה לא להפעלה של האורחים בשזירה – אם כי גם זה עשוי להגיע – אלא לשוזרות מקצועיות שמקשטות את האורחים (טוב, בעיקר האורחות) במסרקיות, קשתות וזרי פרחים כדי לייפות את רחבת הריקודים. השוזרות המוכרות בתחום הן הבנות של "שוזרות הולכות", אותן תוכלו למצוא בדף הפייסבוק הנושא את אותו השם. ולמי שטרנד השזירה קצת היפי לטעמה, טרנד נוסף שתופס תאוצה הוא דוכני הדבקת קעקועים זמניים (עוד טרנד שהגיע מעולם האופנה שחובב לאחרונה את מדבקות הקעקועים הזמניים) שיהפכו כל חתונה למאורת פאנק. עוד על טרנד הקעקועים לחתונות - תוכלו לקרוא במדור הביוטי שלנו. 
ת' – תספורת קצרצרה 
בשנה שעברה לא יכולנו להפסיק לשמוע על טרנד צמת הדייגים השמנמנה, ואינספור סרטוני יוטיוב ניסו (ולא הצליחו) להסביר לנו איך לקלוע לעצמנו את הצמה הנחשקת. הטרנד הנוכחי דווקא קל הרבה יותר לביצוע, גם אם קשה יותר לעיכול – הכלות הכי נכונות מקצצות את שיערן לכדי פריזורת פיקסי אה-לה לינה דנהאם ביום החתונה, ולרוב מוסיפות גם הד-פיס פרחוני שמעניק טוויסט ללוק הנערי. כדאי להצטייד מראש בספר שמכיר אותך ואת אותו, כי בוקר החתונה הוא בכל זאת לא הזמן לתספורות אקספרימנטליות.

לינה דנהאם. היית הולכת על תספורת קצרצרה? צילום: רויטרס