אנחנו חיים בעולם של נישות. הסיבה? בעולם שמבוסס על שפע, כדי ללכוד את תשומת לב הקהל מוטב לאתר לעצמך נישה מסוימת ולהתמקצע בה עד כדי טירוף. בעבר, בלי נוכחותו המאסיבית של האינטרנט ועם ערוצי טלוויזיה בודדים, כולנו נחשפנו לאותם מקורות השראה ולאותן אושיות תקשורתיות (למשל מדונה, או אופרה וינפרי או מייקל ג'קסון) שהפכו אותנו לבעלי טעם זהה ואותם לבעלי עוצמה דינוזאורית. היום, בעולם השפע המאלחש של האינטרנט והרשתות החברתיות – דווקא אלו שמתמקדים כמו סכין מושחזת בנישה ספציפית, מצליחים לגרוף אליה קהל מסוקרן, ובעיקר, יציב. כן, מה שגורואים לשיווק בשקל אוהבים לכנות "דיוק החזון" היא הדרך באמצעותה הסיכוי שתגיע בדיוק לקהל המטרה שלך ותכבוש את ליבו וצרכיו גדול יותר. את הקורס העכשווי הזה במיתוג ממוקד כנראה ספגה כבר בלידה בלוגרית הפלאס סייז הידועה גבי פרש (גבי גרג במקור), בת ה- 28 מלוס אנג'לס, שהצליחה להפוך בתוך 7 שנים מפתיחת הבלוג שלה לאורים ותומים ולנערת הפוסטר המובילה של הפאשניסטות גדולות הממדים בעולם. 
 
עם 266 אלף עוקבים ברשת האינסטגראם, קמפיין לאתר האופנה המצליח Asos, שלל שיתופי פעולה והמצאת הגלגל בצורת האדרת תנועת ה- Fatkini (ביקיני של נשים גדולות), פרש היא כוח נשי משמעותי שלא ניתן להתעלם ממנו. פרש השיקה את הבלוג שלה בשנת 2008 אחרי שסיימה את לימודי הקולג' שלה (במסלול לעיתונות אופנה). מאחר והייתה נטולת ניסיון ובעלת תשוקה לתחום המידות הגדולות החליטה להשיק בלוג בנושא. השאר- כאמור, היסטוריה. לאורך השנים הבלוגרית הפופולארית זכתה להופעות בתוכניות כמו "גוד מורנינג אמריקה" ולכתבות רוחב ואזכורים במגזינים כמו הניו יורק טיימס, סבנטין, טיים אאוט וגלאמור. בנוסף, היא כותבת לא פעם כתבות אורח למגזינים דוגמת Instyle, גלאמור ולאתר Rookie בנושאים נשיות, אופנה ודימוי גוף. בהחלט, אימפריה של אישה עסיסית אחת. 
 

"קים קרדשיאן קורעת את התחת"


בראיון בלעדי למוסף "סגנון", פרש מתגלה כאישה גלויה וכנה ("אני סובלת מדיכאונות עוד מתקופת התיכון, ויש ימים שאני לא מסוגלת לצאת מהמיטה. אני גם מזל בתולה ואני מאוד פרפקציוניסטית וביקורתית כלפי מה שאני עושה"), שמגדירה את עצמה ללא סייג כפמיניסטית ששואבת השראה מנשים חזקות וקרייריסטיות. "אימא שלי היא ההשראה שלי", טוענת פרש, "היא אישה חזקה שהייתה לה השפעה מאוד משמעותית על איך שאני חיה את החיים שלי. היא כל כך עצמאית ואני ממש רואה איך זה משהו שעבר גם אליי בירושה". נשים נוספות שפרש מסמנת כחזקות ומעוררות השראה הן לא פחות מאשר סולנג' נואלס ("הסגנון שלה נטול רבב! היא יצירתית ולא מנסה להיות מישהי שהיא לא") וקים קרדשיאן ("אני מעריצה אותה כי היא קורעת את התחת ולשתינו יש בסך הכל קריירות דומות, שתינו משתמשות בעצמנו ובגוף שלנו כמותג שלנו").

גבי פרש בקמפיין ל-ASOS
גבי פרש בקמפיין ל-ASOS

 

בגזרת הסגנון המלא פרש מסמנת כשיקיות במיוחד את קלי אוסבורן ואת הזמרת בת' דיטו ("היא מתעלמת מכל חוקי האופנה והיא מאוד פוליטית. אכפת לה מהפוליטיקה של הגוף וזה משהו שאני מאוד מתחברת אליו. היא רדיקלית, וזה דבר שאתה בדרך כלל לא תמצא בסלבריטאים"). בין המעצבים החביבים עליה ניתן למצוא את מארק ג'ייקובס, מיו מיו ופראדה, "אבל בגלל שאני פלאס סייז, אני יכולה רק ללבוש את הגרסאות של חברות האופנה המהירה ליצירות האלו", הוא אומרת. מצד שני, היא מוסיפה כי זה רק הפך אותה ליצירתית יותר. "אין לי בעיה עם זה, אני קונה ב- H&M וב- Asos ואני עושה שילובים. זה הרבה יותר מרשים בעיניי - ליצור שילובים מושכלים בתקציב מוגבל. הכי פשוט ליצור לוקים מושלמים כשאת במידה הנכונה ויכולה גם להרשות לעצמך שאנל". בכתבה שיצרה עבור מגזין Instyle, סיפקה פרש את הטיפים שלה לשיק נכון וטרנדי במידה עסיסית. העצות יוצאות הדופן שלה שברו מיתוסים וכללו בין היתר שימוש בחולצות פסים לרוחב ("זה לא ישמין אותך, המפתח הוא להשתמש בפסים עבים"), חיבה לעקבי סטילטו, האמונה שלמרות מה שלימדו אותך, טייטס זה דווקא כן מכנסיים ובגדים רחבים זה בסדר גמור. 

"אני אוהבת אוכל בריא" 

פרש, שמתפרנסת מעבודתה כבלוגרית במשרה מלאה, מבהירה שאחד מהאלמנטים שמשאירים אותה שפויה ויצירתית הם דווקא לצאת קצת מהבית ומהישיבה מול המחשב. "אני חושבת שבעיקר למי שעובד מהבית, חשוב לצאת", היא טוענת, "אני הולכת עם בן הזוג שלי לפחות פעם בשבוע לגלריה או למוזיאון, כדי לשאוב השראה". אגב, במפתיע, (כלומר, עבור אלו שחושבים שבריאות ומידה גדולה לא הולכים יחד), פרש טוענת שבריאות היא ממש לא מונח שזר לה. "אני אוהבת אוכל בריא ושואבת המון השראה מבלוגים וחשבונות אינסטגראם של אוכל בריא. אני מאוד אוהבת לקחת מהם השראה ולבשל בהתאם", היא מספרת. 

"עושה שילובים מושכלים בתקציב מוגבל". גבי פרש בקמפיין ל-ASOS
"עושה שילובים מושכלים בתקציב מוגבל". גבי פרש בקמפיין ל-ASOS

 
פרש, למודת קרבות בכל נושא הביקורת והתגובות ברשתות החברתיות, ממליצה לבנות שסופגות ביקורת מקוונת על המראה שלהן להיכנס לפרופורציות באמצעות הצצה לפרופילים של סלבריטאיות. "העצה הכי טובה שלי כדי להישאר חיובית לגבי דימוי הגוף שלך, הוא לראות את הפיד והתגובות שמקבלים סלבריטאים", היא טוענת, "זה מעורר בי מוטיבציה, כי אני רואה שלא משנה כמה אתה מושלם וידוע - תמיד יהיו אנשים שיטענו שאתה מכוער ושמן. אין מה לעשות, אי אפשר לרצות את כולם". עוד מרכיב שהיא מסמנת כחשוב בהצלחה שלה וכעצה שלה לנשים אחרות הוא לשמור על אותנטיות. "להיות מי שאתה זה כל כך מעורר השראה", היא מבהירה, "אופרה וינפרי תמיד אומרת את זה  וזה נכון, בעיקר היום בעידן הרשתות החברתיות. כי אנשים יכולים לראות מיד מי מזויף, ואני חושבת שאנשים גם אוהבים לראות מישהו שהוא אמיתי ולא רק שלמות. בשלמות יש משהו שמרגיש כפוי".