הישראלית הממוצעת רוכשת 12-14 קרמים מדי שנה ומוציאה 200-350 ש"ח בחודש על מוצרי טיפוח, לצורך השוואה, ההוצאה החודשית הממוצעת על איפור היא 170 ש"ח ומעל 70% מהנשים בישראל מבקרות ברשתות הקוסמטיקה עד שלוש פעמים בחודש. מוצר האיפור המבוקש ביותר בארץ הוא המסקרה ואחריו עיפרון עיניים, ליפ גלוס וצללית. הנתונים מוכיחים את החשיבות של האיפור עבור נשים ובעיקר את המשמעות של התאמת המראה לעונות השנה.



האביב בארץ מתחיל בדרך כלל סביב החודשים מרץ, אפריל ומאי. איפור הפנים בצורה טבעית באביב, מבוסס על מייק אפ קליל לכיסוי קל, הארות עדינות באמצעות נגיעות של שימר וסומק ורדרד או כתום. גוונים אביביים לעיניים כוללים ורוד- סגול בהיר וכתום בהיר. מומלץ להשתמש באייליינר ג'ל בצבעים כחול, ירוק וטורקיז, ולמרוח רק שכבה אחת של מסקרה. השכבה הזאת תתן את המסגרת הרצויה לעיניים,תוך שהיא תהיה עמידה ולא מעמיסה. לבסוף יש לאפר את השפתיים באמצעות גלוסים עמידים.


מאיזה חומרים עשויים מוצרי איפור שמתאימים לאביב?

מוצרי איפור שמתאימים לאביב עשויים חומרים במרקם קליל, מחמיא ונוח. מומלץ לבחור מייק אפ נוזלי בגלל המרקם האוורירי שמתאים לאקלים הישראלי, וגם בגלל שהוא מכיל סיליקון ופודרה. הסיליקון מותח את הפנים והנוכחות של הפודרה מונעת את הצורך בשכבה נוספת. מצד שני, בתחום האיפור והטיפוח אין שום דבר חד משמעי. יש נשים שיעדיפו להישאר עם המוצרים הרגילים שלהן ואחרות שינצלו את ההזדמנות כדי לשנות אותן.



נשים מיומנות שלמדו איפור באופן מקצועי משקיעות באיפור בוקר 5 דקות בממוצע, לעומת נשים פחות מנוסות שמעידות על השקעה של 15 דקות סך הכל. מנגד, באיפור ערב מושקע זמן ממוצע של 15-30 דקות, זאת כנראה בגלל שיש בו יותר אלמנטים. בכל מקרה, אין ספק שמראה מטופח בתקופת האביב הוא פונקציה של זמן. קל יותר לשמור על מראה כזה אם מזינים את השפתיים במשחת לחות מרגיעה לפני שמורחים שפתון, אפילו אם המשמעות היא לקום כמה דקות מוקדם יותר מדי בוקר.



משחת לחות תמנע יובש וסדקים ותתכתב עם שינויים לא צפויים בטמפרטורות. בנוסף, כדאי להשתמש בשפתון בעל מקדם הגנה 30 ומעלה, ולוותר על שפתון שקוף ומבריק שמעצים קרינה אולטרא-סגולה.


טיפים לאיפור נכון בעונת האביב

האביב מזוהה עם פריחת הצמחים, הוא מסמל התחדשות וכמובן תנאי מזג האוויר בו מעודדים יציאה מהבית וטיולים בטבע. יחד עם זאת, לא פשוט לשמור על מראה מטופח באקלים הפכפך מן הסוג הזה. נשים שרוצות להיראות במיטבן בתקופת האביב, נאלצות להתמודד עם שורה ארוכה של קשיים. הטיפ הכי חשוב הוא קודם כל להניח קרם לחות לפני פעולת האיפור, בכל חילופי עונות ובעיקר בין החורף לאביב. יש להשתמש במייק- אפ נוזלי על בסיס מים ולהעדיף תכשירי איפור שמכילים מסנני קרינה.



בחודשי האביב מאוד חשוב להקפיד על הסרת האיפור לפני השינה. למרות שאתן בטח מכירות את העצה הזו גם בהקשר של עונות אחרות, באביב יש לה ערך מוסף: מסקרה עלולה להחליק לתוך העין, לגרום לגירוי ולהחמיר אדמומיות שנובעת מאלרגיה לחילופי עונות ולבלוב פרחים. לבסוף, כדאי לדעת איפה ומתי לקנות את מוצרי האיפור. בפסח למשל יש הרבה מבצעים לרגל החג, אבל חשוב לבדוק את תאריך התפוגה שלהם.