שנייה לפני שאתם מכנים אותי סקסיסטית, אני רוצה שתעצרו ותחשבו בעצמכם למה אני בוחרת להקדיש את הטור הזה לסטייל של הילרי קלינטון ולא גם לזה שלה וגם לזה של דונלד טראמפ, שיהפוך בקרוב לנשיא ה-45 של אמריקה. תשאלו את עצמכם שאלה פשוטה: אתם באמת צריכים שאני אדון פה בנפלאותיה של חליפת הנפטלין הקבועה המעופשת הזאת (וכן, אני בטוחה שזה מינימום ארמאני!) או בקונטור המדויק שמעניק לבחור את תסרוקת ההלוואה והחיסכון המקלישה שלו ובשיזוף דוב הפנדה המשונה שמקועקע לו על הפרצוף (זו רק אני, או שתמיד שוכחים לשזף לו את העפעפיים? מה לעזאזל קורה שם?)?



בקיצור, המראה שלו אולי איקוני למדי (לא צריך שהמראה יהיה טוב כדי להיות איקוני. רק דמיינו את הג’וקר של באטמן), אבל אני החלטתי להתמקד בטור סיכום הבחירות הזה בקלינטון, האישה שלצערי לא הוכרזה הבוקר כמנהיגת העולם החופשי. לא כי אני המעריצה הכי גדולה שלה, אלא כי החלופה היא דמות שכמו נלקחה מרצפת חדר העריכה של "משפחת סימפסון".



בכל אופן, במהלך החודשים הקודמים לסיומה של מערכת הבחירות העקובה מדם הזאת קלינטון נתנה פוש אמיתי. ולא רק במובן האינטלקטואלי־פוליטי, אלא גם במלתחה שלה, שהלכה והתהדקה לכדי מופת של פאשיזם שמרני עם טוויסט.



קלינטון אף הצליחה להעניק השראה לאחרונה ליצירת ההאשטג WearWhiteToVote שהוא כנראה אחד מהביטויים המושלמים לשילוב בין פוליטיקה למלתחה. ההאשטג הוא יוזמה מעניינת של התומכים של קלינטון שקראו לבוחרים ללבוש לבן ביום הבחירות כמחווה לפמיניסטיות הסופרג’יסטיות של תחילת המאה הקודמת. בהחלט, פואטי. הילרי עצמה התהדרה בחליפה שכולה לבנה באחד מהאירועים שהוקדשו לנשים. אבל ללא ספק, הסגנון האישי שלה, שמתבסס על חליפות פשוטות גזרה בצבעים שונים ומגוונים, הוא שמעניין אותי במיוחד. החלטתי לחזור אחורה ולבחור כמה מהמראות המופלאים ביותר והמוטיבים האופנתיים המובילים שהילרי דגמה במהלך מערכת הבחירות ההיסטורית הזאת. 



חלום ורוד



היא הצטלמה עם פארל ווילאמס ועלתה לבמה עם ביונסה וג'יי זי. ממש כמו אובמה לפניה, גם קלינטון הקפידה לשחק, כמה שהיא יכולה (שכן, מדובר באישה רובוטית למדי) על מנגנוני הסטריט והקוליות האמריקאית. הצבע הוורוד, שהיא הקפידה לרתום לא פעם לצורך מסע הבחירות הזה, אם כג'קט ולפעמים אף כחליפה שלמה, עזר לה להיראות מחויטת אך נגישה, ואפילו קולית ואמהית בו זמנית.



צילום: רויטרס


שומרת על אחדות

חליפות בצבע אחד, לא פעם זועק ודרמטי, הם אחד המוטיבים שקלינטון השתמשה בהם. המראה יצר נוכחות דרמטית לצד מחויטות מהודקת והרמונית. קשה היה שלא להבחין בה כשהיא עומדת על הבמה בחליפה בגוון אחיד וזועק.

 

צילום: רויטרס

טווידלדי וטווידלדם!



כשהסטייליסטים של הגברת רצו להעניק לה מראה שיש בו גם צבע וגם טקסטורה, הם לרוב פנו לבד הטוויד. אותו בד קלאסי שמזוהה לרוב עם החליפות האיקונית שלךשאנל בהחלט הצליח להעניק למנהיגה הראשונה בפוטנציה של העולם החופשי מראה שהוא מלא שיק, מעונב ומכובד.



צילום: רויטרס




הכל על כתפיה


זה קצת שמרני אולי, ובהחלט מרפרר לימי חליפות ה"כוח" של שנות ה־80, אבל קלינטון הקפידה במהלך כל מסע הבחירות הנוכחי לבחור בפריטי אופנה שיש להם כתפיים מודגשות. כן, ממש כאלו עם כריות כתפיים. איפה הימים שהיא ובילי היו היפים מגניבים ומשוחררים עם משקפי גיק שיק עצומים?



צילום: רויטרס



הסקרנות הלבישה את החתולה

במהלך מרבית ההופעות הפומביות שלה הקפידה קלינטון על נעלי סירה שמתהדרות במה שמכונה עקבי “קיטן"- עקבי חתלתול, מושג שמדבר על עקבים דקים, נמוכים יחסית, שמעניקים מראה נשי, אך גם אפשרות להתהלך בקלות. בהחלט, נהנית מכל העולמות.





צילום: רויטרס



בלינג ליידי

בלינג ליידי קלינטון לא התביישה להחצין את הצד הנוצץ שלה והצטיידה לא פעם בתכשיטים מאסיביים, נוצצים ולא יוטיליטריים בעליל לרגל מסע הבחירות. דגש על עגילי יהלום בגוון זהב צהוב.



צילום: רויטרס




צילומים: רויטרס