כמה פעמים יצאתם לארוחה רומנטית במסעדה הממוקמת בבית מלון? תנו לנו לנחש: עם מגוון כל כך גדול, מגרה ואטרקטיבי של מקומות קולינריים, סביר להניח שהתשובה היא אפס. מיהם האנשים המוזרים שמוציאים את כספם על ארוחת ערב דווקא בבית מלון? התדמית הכבדה, המיושנת והארכאית של מסעדות בתי המלון רק מספקת את הסיבה להדיר את רגלינו מהמקום לאחר השקיעה.



ובכן, לא עוד. "אוברג'ין", מסעדת הגורמה של מלון דיוויד אינטרקונטיננטל בניהולו של השף אלון הירטנשטיין, היא ההפך מכל מה שחשבתם. תפריט יצירתי, נועז, חדשני, שמצליח במקום שבו רוב המסעדות נכשלות. תוסיפו לזה את העובדה שמדובר במסעדה כשרה, ותקבלו הישג מרשים פי כמה.
 
טחינת לימון כבוש כדוגמה. היא לא נחשבת מנה בפני עצמה – היא בסך הכל תוספת למנת פילה הלוקוס הים תיכוני (180 שקלים) – ועם זאת, היא גונבת את ההצגה. הדג הוא אותו דג (אף שכאן הוא יוצא רך ומענג בצורה בלתי רגילה), אבל הטחינה – סו קולד טחינה – היא זו שמשדרגת אותו לכדי יצירת אמנות. מתברר שהשף אוהב לשחק במטבח שלו בחומרי גלם, במרקמים ובשילובי טעמים. הוא משחק עם עצמו ובודק את הגבולות. כשזה מצליח – אי אפשר להישאר אדישים מולו. מנה כזו, בזכות טחינת הלימון הכבוש, הייתה מטיסה אותו היישר לגמר "מאסטר שף".
 

כזו היא גם התוספת קרוטוני פולנטה במנת צלעות הטלה (120 שקלים). הצלעות עשויות במדויק, ופירה הכרישה שלצדו מפתיע גם כן, אולם דווקא הקרוטונים הקטנים המפוזרים סביב – שיש מהם ציפייה לטעם קראנצ'י מסוים ובפועל החך מרגיש מרקם אחר וטעם שונה לגמרי - הם אלה שהופכים מנה כזו לנועזת, כזו שלא אכלתם עד כה במקום אחר.
 
מאחורי המנות מסתתר כאמור השף אלון הירטנשטיין, השף הצעיר ביותר במלון דיוויד אינטרקונטיננטל. הירטנשטיין חלם כבר מגיל צעיר מאוד להיות שף. ההשראה והתשוקה שלו לבישול הגיעו מאמו, שממנה למד שיטות בישול בסיסיות. המסע לפסגה החל עם שחרורו מהצבא. בגיל 20 הוא נרשם לבית הספר ללימודי קולינריה בבית הספר תדמור בהרצליה, וזמן קצר לאחר שסיים את לימודיו הוצעה לו התמחות בת חודשיים שהובילה להעסקתו במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב בשנת 2007. בימים אלה הגה את תפריט הבריאות, המשלב גם מנות כמו סלט קינואה ודלעת ערמונים צלויים עם חמוציות ואגוזי לוז, עגבניות מגי צרובות עם ארוגולה ופילה סלמון נורווגי אפוי בתנור עם קרם כרובית וכורכום וסלסת ברוקולי. תנו לו צ'אנס, אנחנו עוד נשמע עליו. 

חוויה אקזוטית

כשנתיים אחרי שהביאה ב"מאסטר שף" את בשורת המטבח הלטיני החדש, הגשימה דליה אלחדף את חלומה ופתחה יחד עם בנה אלן מסעדה. "טוטומה" (עץ ייחודי הגדל בדרום אמריקה), הממוקמת במתחם הקולינרי של צפון דיזנגוף וירמיהו בתל אביב, היא מסעדה לטינית שמחה וראשונה מסוגה בארץ, המתמקדת במטבח הוונצואלי הפחות מוכר.


הצצה לתרבות אוכל הרחוב הלטיני, טוטומה. צילום: גוסטבו הוכמן
ב"טוטומה" מעניקה אלחדף הצצה לתרבות אוכל הרחוב הלטינית, השופעת ריחות, צבעים וטעמים. התפריט מחולק למספר קטגוריות כאשר במרכזו תעמוד הארפה – מאכל הדגל של המטבח הוונצואלי – לחם נטול גלוטן, העשוי מקמח תירס ומגיע במבחר רב של מילויים, הנחשב למאכל הרחוב האולטימטיבי במדינה.
 
הטעמים זרים לחך הישראלי. יש בהם שעועית שחורה (במנת פאבג'ון מצאנו את השעועית עם בשר בקר ברוטב פלפלים וגבינה מלוחה! 42 שקל; במנת פלאנטיין עם סלסה גואסקקה, 35 שקלים; במנת דומינו שעועית שחורה וגבינה מלוחה, 32 שקלים), פאנקייק תירס ממולא בגבינה רכה בתוספת שמנת חמוצה (33 שקלים) ושמות מאכלים נוספים הקשים להגייה.החוויה אקזוטית, וכאמור צריך להתרגל לטעמים כדי לאהוב אותם.