אני בטוחה שהתמונה הבאה מוכרת לכם: הטלפון מצלצל, אתם עונים, ומהצד השני מודיעים חגיגית שקופצים אליכם לביקור קצר. אתם מנתקים את הטלפון, ומיד מחפשים מוצרים וחומרי גלם ראויים כדי שיהיה מה להגיש לאורחים.

לפורטל הקולינרי של פסקל
  
ברגע הזה החלטתי להכין עוגה בחושה, ובחרתי בגרסה פשוטה, מהירה וקלה, שאינה דורשת שום דבר מיוחד. מספיקה קערה רחבה ועמוקה, כף, מוצרים בסיסיים כמו קמח, סוכר ונותני טעם – נטיפי שוקולד, אגוזים או חתיכות תפוחי עץ. במתכון הזה אתם מוזמנים להיות יצירתיים, ולהוסיף לעיסה פירות טריים, פירות מיובשים, ובקיצור כל מה שיש. הכל נכנס לקערה, מקבל בחישה מהירה, וכשנוצרת עיסה ריחנית, פשוט מכניסים לתנור. תוך כמה דקות תהיה לנו עוגה בחושה עם מייפל מעליה.

בלי הקצפות, בלי שלבי הכנה, הכי בסיסי שאפשר. בתוך 20 דקות ניחוח נפלא של עוטף את הבית ומקבל את פני האורחים. אגב, במקום קרם וציפוי, אני יוצקת על העוגה בעודה חמה סירופ מייפל, ומעטרת אותה במעט אגוזים קצוצים (או בגרגירי שומשום לפני האפייה). והרי לכם - עוגת מייפל בחושה עם אגוזים.

עוגת מייפל בחושה

החומרים לשתי תבניות אינגליש קייק:

3־4 ביצים (4 קטנות או 3 גדולות)
¼1 כוסות סוכר דמררה או רגיל 
2 שקיות סוכר וניל או 2־3 טיפות תמצית וניל
½ כוס שמן
2 כוסות מיץ תפוזים טרי
½2 כוסות קמח מנופה (אפשר כוסמין) 
1 אבקת אפייה
קורט מלח 
½ כוס מייפל להרטבת העוגה

אופן ההכנה: 

1. מכניסים לקערה רחבה את הביצים, הסוכר, סוכר הווניל, השמן ומיץ 
התפוזים, ומערבבים עד לקבלת בלילה אחידה וחלקה. מוסיפים בהדרגה ותוך כדי בחישה את הקמח, אבקת האפייה והמלח, ומערבבים היטב לקבלת עיסת בצק חלקה וללא גושים.
2. משמנים שתי תבניות כיכר (אינגליש קייק) ומקמחים קלות או מרפדים רק בנייר אפייה. מחלקים את העיסה בין שתי התבניות ומשטחים.
3. מכניסים לתנור שחומם מראש לחום בינוני של 180 מעלות, ואופים במשך 35־40 דקות או עד שקיסם הננעץ במרכז יוצא נקי ויבש.
4. מוציאים ומניחים על רשת ברזל, מחוררים בקיסם מספר חורים על פני 
העוגה ובעזרת סכין משחררים קלות את העוגה מדופנות התבנית, ויוצקים מעל את המייפל. המייפל נספג מיד בעוגה, ושומר על הלחות והרכות שלה.
טיפסקל 

עוגות בחושות לובשות ופושטות צורה בהתאם לתוספות, כמו תמרים, אגוזים, צימוקים, פירות מיובשים, חמוציות, פירות טריים ועוד. אלו מעשירים את העוגה ומקנים לה עסיסיות ורכות נהדרת. אל תפחדו להוסיף אגסים, שזיפים, בננות, דלועים, גזר וכמובן תפוחים.
 
גם התבלינים יוצרים קשת של ניחוחות וטעמים – אל עיסת הבצק מוסיפים תבלינים כמו זנגביל, ציפורן, קינמון, הל ואגוז מוסקט לפי הטעם האהוב עליכם. אפשר לפזר על פני הבצק שומשום, שקדים או אגוזים, ואפשר גם בלי שום תוספת, כמו כאן. במקום שתי כוסות מיץ תפוזים, אפשר להחליף בכוס מיץ תפוזים וכוס יוגורט או שמנת.