מתכון קל לעוגת גבינה פירורים: עוגות הגבינה תמיד נשאו סביבן מעין הילה, כשכולם מנסים לחשוף את סודות הכנתן ולגלות את המתכון הטוב ביותר להצלחתן. להכנת עוגות גבינה יש טכניקות בסיסיות - לפעמים פשוטות ולעתים מורכבות - אולם ברגע שמבינים את היסודות או הסודות, מצליחים לקבל תוצאות מצוינות גם בבית.

לכבוד חג השבועות בחרתי את עוגת הגבינה שהיא ללא ספק אחת מעוגות הגבינה האהובות בארץ, והיא כבר זכתה לשלל גרסאות וגיוונים מעניינים. זו עוגת גבינה ללא אפייה, קלה להכנה, ועם זאת מרשימה ומתאימה גם לאירועים חגיגיים - עוגת גבינה פירורים, כמובן. רצוי להכינה יום לפני ההגשה או לפחות שש עד שבע שעות לפני ההגשה, וזאת על מנת לאפשר למרקמה להתייצב ולטעמה להשתבח. ניתן גם להקפיא את העוגה. 

עוגת גבינה ללא אפיה. צילום: אנטולי מיכאלו
עוגת גבינה ללא אפיה. צילום: אנטולי מיכאלו

עוגת גבינה ופירורים ללא אפייה

החומרים: 

תבנית: קפיצית בקוטר
24־26 ס"מ, משומנת
לתחתית העוגה:
½1 כוסות פירורי ביסקוויטים 
100 גרם חמאה, מומסת
למלית:
2 גביעי גבינה לבנה 5% שומן (500 גרם)
¾ כוס סוכר
1 שקית ג'לטין (14 גרם) 
¼ כוס מים קרים
¼ כוס מים חמים 
2 מכלי שמנת מתוקה להקצפה (500 מ"ל) 
4 כפות סוכר
לעיטור:
פירורי בצק מהבסיס
אופן ההכנה: 
1. להכנת תחתית העוגה: מערבבים היטב את פירורי הביסקוויטים עם החמאה המומסת. מהדקים ¾ מכמות הבצק על התבנית ושומרים את הרבע הנותר לציפוי העוגה.

2. להכנת המלית: מערבבים בקערה את הגבינה והסוכר. בסיר קטן ממיסים את הג'לטין עם המים הקרים, מוסיפים את המים החמים ומבשלים כשתי דקות על אש נמוכה, תוך כדי בחישה. מצננים מעט ובוחשים אל תוך הגבינה. מקציפים את השמנת המתוקה במערבל חשמלי, תוך הוספת ארבע כפות סוכר, ומקפלים אל תערובת הגבינה. יוצקים את תערובת הגבינה על שכבת הפירורים, מקררים במשך 20 דקות ומפזרים מעל הגבינה את פירורי הביסקוויטים הנותרים. מאחסנים במקרר כשלוש שעות לפני ההגשה.
טיפסקל
לגיוון העוגה, אפשר לוותר על הכנת פירורי הבצק ולהשתמש בבסיס טורט מוכן. בתום הקירור מעטרים בפרוסות אפרסקים משומרים.

רוצים להכין עוגת פירורים ללא ג'לטין? מקציפים במערבל חשמלי 2 מכלי שמנת מתוקה עם ¾ כוס סוכר ו־½ כוס אבקת אינסטנט פודינג וניל עד לקבלת קצפת יציבה. מוסיפים תוך כדי הקצפה את הגבינות: 250 גרם גבינה לבנה 5%, 250 גרם גבינה לבנה 9% ו־250 גרם גבינת שמנת 30%. מוסיפים ½ כפית תמצית וניל וכפית קליפת לימון מגוררת. יוצקים את התערובת על בסיס ביסקוויטים או על בצק פריך. מצננים במקרר במשך כשלוש שעות ומעטרים בפירות טריים - תותים, מנגו או קיווי חתוכים, או באפרסקים ובמשמשים משומרים. בוזקים מעט אבקת סוכר.

לפורטל הקולינרי של פסקל