נעמה חן מגישת ecolife ב-eco99fm ועורכת התכנית בת שבע לפר יצאו למסעדת "הרצוג" בתל אביב לבדוק את המנות הטבעוניות. העיקר שהיה להן טעים והן יצאו שמחות ומרוצות. אנחנו רעבות. מה נזמין?
 

איך הדיגיטל? 


הרצוג קיימת בסך הכל שלושה חודשים וחצי, שחקנית טרייה בסצנת הקולינריה הטבעונית המשגשגת בעיר, כך שאתר עדיין אין, אבל עמוד פייסבוק בהחלט קיים. רוצים להזמין מהרצוג? פשוט תגיעו למסעדה.


איך המגוון?


המסעדה בתחילת דרכה. בתפריט יש מעט מאוד מנות, שמתחלפות מידי יום. זה תפריט מצומצם, יש שיאמרו מצומצם מידי, אנחנו בעד להרחיב בהמשך. 


איך המחיר?


המחירים של המנות הראשונות והעיקריות בהחלט שווים לכל נפש. הכמות גדולה והמנה עשויה ממרכיבים טריים ואיכותיים. לגבי הקינוח, כאן אנחנו חושבות שיש מקום להוזלה במחיר. כל יחידה קטנה מאוד, ואין הצדקה למחיר במקרה הזה.




יש, האוכל הגיע!

 
איך האריזה? המנות הגיעו בכלים מתכלים מבמבוק – כל הכבוד, התרגשננעמה חן ובת שבע לפר eco99fm יצאו לבחון את מסעדת "הרצוג" הטבעונית בתל אביב. לפי המדד אפשר לומר שהן יצאות מרוצות.

יש, האוכל הגיע!


איך האריזה? המנות הגיעו בכלים מתכלים מבמבוק – כל הכבוד, התרגשנו, באמת. המשלוח הגיע בשקיות נייר – זה נהדר, אבל תמיד עדיף שקית רב פעמית.

איך הטעם? קדימה, לעבודה.

מנות ראשונות:

זודלס – (זוקיני נודלס): זוקיני נודלס רו, פסטו מלפפונים, שבבי ספירולינה, נענע, איולי קישואים, יהלומי מלפפון חיים, טחינה לבנה, טחינה קצח שחורה (47 שקלים).

מנת זודלס
מנת זודלס


ארוחת בטטה: בטטה תינוקת אפויה בשלמותה, נחתכת חמה, בתוכה לבנה קשיו מלווה בטאבולה כרובית וסומק (39 שקלים).

בהנחיות שהתקבלו טרם האכילה, נאמר לנו שיש להניח את הזודלס על לחם. מילאנו אחר ההוראות בקפידה, ונתנו ביס גדול בלחם – ביס גדול ומרענן במיוחד. בת שבע סברה שהלחם מיותר והמנה טעימה בפני עצמה. נעמה אף פעם לא תגיד לא לפחמימה, ולכן גם השילוב עם הלחם היה לה טעים. מנת הזודלס הייתה כיפית מאוד, טרייה וקיצית. השילוב של הטעמים היה נפלא – מאוד נהנינו.

הבטטה התינוקת החמודה הגיעה עם לבנה קשיו. נעמה לא חיבבה במיוחד את טעם הלבנה. יחד עם זאת, כשבביס היתה גם בטטה, הוא היה לא רע בכלל. משהו במתיקות של הבטטה איזן את טעם הלבנה. בת שבע עפה על הזעתר למעלה, הוא לגמרי שידרג לה את המנה. סלט הטאבולה שהגיע כתוספת, הרגיש קצת מר והתיבול שלו לא היה אחיד. הדעות על המנה היו מעט חלוקות - בת שבע אהבה, נעמה מעט פחות.

מנות עיקריות:

פסטה של אהבה בוערת: פסטה פטוצ'יני דורום, עגבניות שרי, רוטב עגבניות חממה, טחינה (47 שקלים).

הר ארבל: שילוב של אורז בסמטי ושחור, אפונה צהובה, טחינה, פרח ברוקולי בתנור (47 שקלים).

האהבה בהחלט בוערת! והפסטה, לא פחות. חריף זו לא מילה גסה כשמדובר במנת הפסטה של מסעדת הרצוג, שמתאימה אך ורק לחובבי הז'אנר. בין החריפות של הפסטה הסתובבו להן גם כמה עגבניות, שהיו במצב הצבירה הטרי שלהן. יש שמחבבים עגבניות טריות בפסטה, אחרים קצת פחות. הרוטב של המנה הוא רוטב טחינה, בת שבע סבורה שטחינה הולכת עם הכל, לנעמה האיטלקיות של הפסטה, והים תיכוניות של הטחינה – קצת פחות ישבו יחד.

מנת האורז היא מנה עשירה מאוד במרכיבים, לבת שבע העומס הזה היה יותר מידי. המרכיבים מאוד מעניינים, האפונה הצהובה בהחלט סיקרנה את הבנות, וגם שילוב האורז היה מעניין. הברוקולי עורר דיון, בת שבע לא התחברה וטענה כי יש בו מרירות שמפריעה לה, נעמה דווקא אהבה את התוספת הירוקה. הצבעוניות של המנה הרשימה, המראה – קצת פחות, אבל צריך לזכור שבטייק אווי אף מנה לא נראית כפי שהיא נראית כאשר היא מוגשת במסעדה.

פסטה
פסטה


קינוחים:

פרלינים: קקאו נא ללא סוכר לבן, מעדן גוג'י ברי עם תפוחים, אגוזים וקוקוס, ופרלין שכבות – קקאו, קרמל אגוזי לוז ושוקולד (5 שקלים ליחידה). ניכר כי מדובר בקקאו בהחלט איכותי, וגם העובדה שאין בפרלינים סוכר לבן – ניכרת. אם אתם נמנים עם חובבי המתוק, כנראה שתחושו כאן בחסרונו של הסוכר, אבל אנחנו עם ארוחה טבעונית ובריאה – אז עד הסוף?


מה עוד חשוב לדעת?


חומרי גלם - 
חומרי הגלם טריים ואיכותיים, וזה ניכר בטעם. גם הבחירה במרכיבים שאנחנו פחות רואים בשוק – אורז שחור, אפונה צהובה, זוקיני – עושה כאן את ההבדל.

גודל מנה - מדובר במנות גדולות ומשביעות שישאירו אתכם מסופקים, אך לא יגרמו לכם לתחושת כבדות מעיקה.

ובשורה התחתונה - לאחר שקלול הנתונים של כל המנות, "הרצוג" קיבלה את הציון הממוצע – 3.6. המשלוח הגיע בשקיות נייר – זה נהדר, אבל תמיד עדיף שקית רב פעמית. במדד אקו לייף זה אומר שהיה לנו טעים. כל הכבוד. נפגש במשלוח הבא!