כל הורה מכיר את החששות והציפייה לצעד הראשון של הילד, ולשאר אבני הדרך בהתפתחותם של תינוקות. לכל אלה, יש בשורות נהדרות. ד"ר איילת ופרופ' אלי בן-ששון, בני זוג וגם חוקרים באוניברסיטת חיפה ובטכניון, בהתאמה, פיתחו יומן התפתחותי אלקטרוני לגיל הרך, המבוסס על חוכמת ההמונים. מדובר באתר חינמי, המאפשר להורים לעקוב בזמן אמת אחר התפתחות ילדיהם, בהשוואה לילדים אחרים. 



אלי, פרופסור בפקולטה למדעי המחשב בטכניון, ואיילת, דוקטורית ומרצה בכירה בחוג לריפוי בעיסוק באוניברסיטת חיפה, המומחית להתפתחות בגיל הרך, פיתחו יחד את האתר baby.croinc.org, שנותן בו ניתן לקבל באופן מיידי מידע ספציפי ורלוונטי, בהתאם לפרופיל ההתפתחותי האישי של ילדים, מלידה ועד גיל שש. 
 
מרגע יצירת היומן ההתפתחותי באתר, הוא מספק להורה מידע סטטיסטי מעובד לגבי קצב ההתפתחות של הילד, בהשוואה לקצב ההתפתחות ה"טיפוסי", וזאת על סמך מידע אשר מוזן על ידי הורים אחרים. המידע החיוני כולל את ההתפתחות המוטורית, השפתית, החברתית ועוד. באתר, המתנהל באנגלית, חברים כבר מעל 300 איש מכל רחבי העולם, והוא פתוח לכולם בחינם. 
 

"המערכת נותנת להורה מידע לגבי אבני דרך עתידיות", מסבירה ד"ר בן-ששון, "כך שיוכל לסייע לילדו להתקדם אליהן, ולהבין מבחינה התפתחותית את התנהגותו של התינוק. כחוקרת בתחום האיתור המוקדם, אני יכולה לומר בוודאות שאבחון מוקדם של בעיה מעניק לילד יתרון משמעותי, משום שבשנים הראשונות לחיים המוח עדיין גמיש וניתן לעצב אותו ולהשפיע על תפקודו באופן משמעותי יותר מאשר בגילאים מתקדמים יותר".
 
"הבסיס הרעיוני של האפליקציה שלנו הוא חוכמת ההמונים", מסביר פרופ' בן-ששון. "יתרונה של חוכמת ההמונים גדול במיוחד בהתמודדות עם תופעות מורכבות, והתפתחות של תינוק היא בהחלט תופעה מורכבת. אנחנו לא מתיימרים להחליף את רופא הילדים או את טיפת חלב, אלא יוצרים מאגר מידע דינמי ובו אינפורמציה חיונית הזמינה להורים הזקוקים לה".