ירים את ידו כל מי שבמהלך ילדותו צעקו עליו להפסיק לכסוס ציפורניים, לתופף ברגליים או להיות תזזיתי באופן כללי. כל מי שהרים את ידו, יש לנו בשורות עבורכם - אל תפסיקו.



מחקר חדש מאוניברסיטת לידס שבאנגליה קובע, כי "הרגלים מגונים" המשויכים לעצבנות, כמו כסיסת ציפורניים או הוצאת "קליקים" מהידיים דווקא טובים לבריאותכם. 
 
לפי המחקר, המבוסס על שאלוני בריאות שמולאו על ידי 12 אלף נשים באנגליה, לאלו שישבו יותר משבע שעות ביום, ישיבה שאינה כוללת הרגלים המקושרים לעצבנות, היה סיכוי של 43% יותר למוות מוקדם יותר מאלו שנעו בכיסאם. 
 

יופי, אז אפשר להמשיך לנוע באי נוחות במשרד. תוהים אילו עוד מעשים שמעצבנים אחרים תורמים לכם?
 
לפעמים כדאי לנבל את הפה
 
אם בורחת לכם קללה עסיסית כשאתם חוטפים מכה, אל דאגה, קבוצת חוקרים מאוניברסיטת קילי טוענת שמדובר במשכך כאבים. 
 
ניסוי נערך על קבוצת אנשים, והממצאים מדהימים. מתברר שאלו שקיללו, הצליחו להתמודד עם הכאב טוב יותר מהמאופקים.. אחת מהתיאוריות גורסת, כי הקללה מפעילה את היצר הקדמוני שלנו "הילחם או ברח", מה שגורם לשחרור אנדורפינים.
 
המיטה מבולגנת? אז מה!
 
חוקרים מאוניברסיטת קינגסטון החליטו לבדוק מה קורה אם אנחנו לא מסדרים את המיטה בבוקר. ההערכה היא, כי מיטה ממוצעת מכילה כ-1.5 מיליון סוגים של קרדית האבק, שהיא סוג של חרק זעיר שניזון מעור מת שאנו משילים על המצעים. קרדית האבק ידועה כגורם לאסתמה ואלרגיות נוספות.
 
החרק הזערורי עצמו אינו מזיק, כי אם הצואה שלו, שמפוזרת על גבי השמיכות, הכריות והסדינים שלנו. גוף האדם, בניסיון להילחם בתופעה, משחרר היסטמינים וכך נלחם באלרגן.
 
אז מדוע מומלץ לא לסדר את המיטה? "משהו פשוט כמו השארת מיטה מבולגנת במשך היום יכול להסיר לחות מהמצעים, מה שמייבש את קרדית האבק והורג אותה", מסביר ד"ר סטפן פרטלוב מצוות המחקר.
 

צילום: ingimage
די לשואבי האבק
 
מסתבר שחשיפת תינוקות לקרדית האבק מפחיתה את הסיכוי שלהם לפתח אלרגיות, אסתמה או אקזמה. 
 
במחקר שנערך ביחידה הביו-רפואית לדרכי הנשימה בסאות'המפטון נחשפו ילדים שלהוריהם היסטוריה של אלרגיות, לקרדית האבק. בקרב הילדים בגילאי 6 עד 18 חודשים, שנחשפו פעמיים ביום לקרדית האבק, חלה ירידה של 63 אחוז בסימני האלרגיה.
 
כבר לא מתביישים בפלוצים מסריחים
 
סליחה על הבוטות, אבל כך נכתב במחקר. לאנשים עם נפיחות בריח של ביצים רקובות, סיכוי נמוך יותר לחלות בסרטן, כך לפי חוקרים מאוניברסיטת אקסטר. 
 
מתברר שהריח החריף נוצר ממימן גופרתי, שמשוחרר כשחיידקי המעיים מפרקים מזון במעי. "מימן גופרתי הוא סוג של גיבור על שנלחם במגוון מחלות", מסביר ראש המחקר, ד"ר מארק ווד. 
 
ירקות כמו ברוקולי, כרוב וכרובית, שגם ידועים בהגנה מפני מחלת הסרטן, גם כן מכילים מימן גופרתי. לכן, לאחר שאוכלים אותם, רצוי לישון לבד.