הריון זה תופעה קסומה, אך היא מעוררת הרבה שאלות. פרופ' יוסי לסינג, מגיש התכנית 'תשעה חודשים' ב- eco99fm, שמע את רובן, אבל לשתי השיחות הללו הוא לא ציפה. 



מאזינה התקשרה להתייעץ עם פרופ' לסינג באשר לכשל רפואי בעת הלידה. "שבועיים אחרי הלידה מצאתי פד בנרתיק, שככל הנראה הושאר שם בזמן התפירה", סיפרה המאזינה ושאלה, "האם זה יכול ליצור איזושהי בעיה בעתיד?". 
 
"זו סיטואציה מביכה ומיותרת שלצערי אנו מכירים", השיב פרופ' לסינג. "אנחנו מנסים לאמן את עצמנו שלא להשאיר פד בנרתיק בעת תפירת החתך. מפעם לפעם הדברים האלה מתרחשים וזה מתגלה כשלאישה יש הפרשה. זה דורש הקפדה גדולה של הצוות שעוסק בתפירה, שצריך לספור את הפדים לפני ואחרי כמו בחדר ניתוח. לא סוגרים את הבטן לפני שכל מה שצריך להיות בחוץ, נמצא בחוץ, כל פד, מכשיר, ספוגית וכדומה. אני מצר על החוויה הלא נעימה, אבל אין בין זה ובין הצלחת ההריון הבא ולא כלום".

 

הפלה או הריון תקין?

מאזין נוסף התקשר ובישר על מחדל רפואי בו נתקלו הוא ובת זוגו. "אשתי בשבוע שביעי בהריון שני ולפני שבוע התחיל דימום מאסיבי. במיון היולדות אמרו לה שהיא עוברת הפלה טבעית והמליצו לה לקחת כדור לניקוי המערכת. היא סירבה ליטול אותו וביקשה להמתין לביקורת אצל הרופא שלה. בביקורת גילינו שיש שק הריון עם עובר קטן ודופק ושההריון ממשיך. הדימום היה כתוצאה מהמטומה ליד שק העובר".
 
"כל מה שקרה זה טבעי", הרגע פרופ' לסינג את המאזין, ששאל האם יש להם סיבה לחשוש. "לפעמים יש מישהו לא מיומן מספיק או מה שיותר סביר לאור גיל ההריון. כנראה שלא ראו כי עדיין לא היה מה לראות. בשבוע השישי והשביעי העובר גדל בערך במילימטר ליום. יש לזכור שמה שמתפתח קודם זה שק החלמון, טבעת קטנה שממנה העובר ניזון עד שמתפתחת השליה. כשעובר זמן והכל תקין אתה תראה שמופיע עובר. דימום בשבועות מוקדמים תמיד מעלה את החשש להפלה".
 
על המחדל אמר פרופ' לסינג, "אם הייתם לוקחים את הכדור זה היה גורם להפלה. העובדה שיש המטומה לא פוגעת בעובר, אלא אם כן ההמטומה הולכת וגדלה וגורמת לניתוק שק ההריון מדופן הרחם. אם זה לא יקרה, מה שקורה ברוב המקרים זה שההמטומה תתנקז החוצה או שתיספג. יש סבירות גדולה מאוד שהעובר יגדל ויתפתח כהלכה וייוולד לתפארת הוריו".