הסולריום, מתקן יחיד מסוגו ובים המלח המיועד לטיפול במחלת הפסוריאזיס נמצא בסכנת סגירה. המתקן מטפל באמצעות חשיפה לשמש בעירום מלא בשילוב טבילה במי ים המלח, ומספק מענה לחולים רבים מישראל ומרחבי העולם, לרבות חולים דתיים וחרדים ומאפשר הפרדה בין גברים לנשים. הסולריום הוקם בשנות ה-90 מתקציב ממשלתי, הוא מתוחזק על ידי המועצה האזורית תמר ואמור לתת מענה למאות חולים ביום המגיעים לים המלח לטיפול על פי חוק בריאות ממלכתי. בנוסף, הסולריום נותן מענה לחולים מחו"ל. 



מחלת הפסוריאזיס מופיעה אצל כ-3% מהאוכלוסייה, הכוללת ילדים ומבוגרים. מדובר במחלה כרונית המתבטאת במשטחי עור אדומים ובקשקשת על פני הגוף. ההערכה היא כי ישנם בישראל כ-240 אלף חולים. לצד טיפולים רפואיים אחרים חיצוניים או מערכתיים, חולים רבים זקוקים לתקופת השיזוף והחשיפה לים המלח בזכות מיקומו הנמוך, היוצר שכבת מגן אטמוספרית הגורמת לסינון הקרניים האולטרה סגוליות הקצרות (UVB). 



במכתב הפנייה לשר הבריאות כתבה יונה מנטקה קציר, מנכ"לית אגודת הפסוריאזיס הישראלית, המתמודדת בעצמה עם המחלה, כי "מדובר בטיפול אקלימי ידוע ביעילותו, אשר מעניק נסיגה לביטוי של המחלה על פני העור". עוד כתבה מנטקה: "בימים אלו נודע לנו, מבלי שקבלנו שום מכתב רשמי אשר מנמק ומסביר, שהסולריום המרכזי לא יפתח בשנת 2016 (לצערי, כך מתנהלים הדברים במועצה אזורית תמר). אנו מבקשים את התערבותך המידית. שכן ללא פתרון לטיפול אקלימי בים המלח, ימצאו את עצמם חולי הפסוריאזיס ללא מענה רפואי הולם, במיוחד לאור העובדה שמחלקות בתי החולים אינן יכולות לטפל בכל כך הרבה חולים וגם הפתרונות של פוטותרפיה (מנורות UVB) לא מתאימים לכל החולים". 



מאגודת הפסוריאזיס נמסר שמחקרים מדעיים הוכיחו כי הטיפול היעיל ביותר בפסוריאזיס הוא שילוב של חשיפה לשמש עם רחצה במי ים המלח הוא יעיל יותר מאשר חשיפה לשמש באזור ים המלח בלבד ולכן יש צורך מהותי וחשוב שהשיזוף יתבצע במקום שנגיש מידית לכניסה למים.



מנכ"לית האגודה יונה מנטקה הדגישה: "ללא הסולריום המאפשר חשיפה נוחה בעירום לצד טבילה במי ים המלח וכן הפרדה וצניעות בין גברים לנשים, יאלצו החולים להשתזף על גגות בית המלון הרחוקים מהים עצמו כשהם חשופים לסקרנים המביטים מגגות אחרים, או למצוא עצמם הולכים מרחקים ארוכים על חוף הים כדי למצוא פינה רחוקה מבלי שיש בה שרותי חוף סדירים ומקום מכובד לריפוי . הסולריום נותן מענה גם לחולים הבאים במיוחד בנסיעה בכל יום ממקומות רחוקים בארץ ואינם שוהים בבתי מלון. לרוב, אלה הם חולים דתיים וחרדים שמגיעים מערד או מירושלים. ברצוני לציין כי השימוש בסולריום של בתי המלון מורשה רק לאורחי המלון בלבד".



ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "המכתב התקבל בלשכת השר וייבדק".