השלג אמנם לא הציף את רחובות ירושלים כמצופה, אבל קור עז מורגש בכל חלקי הארץ וחברת החשמל מדווחת על מספרי שיא בצריכת החשמל. אז מה עוד עושים כדי להתחמם? נכון, אוכלים מרק. ואם כבר אוכלים מרק, כדאי שיהיה בריא.

אז קבלו חמש דרכים שיהפכו את המרק שלכם לבריא יותר:
 

1. הוסיפו למרק זרעי צ'יה

מדובר בזרעים אורגניים, שיודעי דבר טוענים שהם מזון על בעל סגולות בריאותיות. הם מוסיפים למרק סיבים תזונתיים ופרוטאינים. ויש להם טעם לא רע בכלל. 
 

2. אל תתפתו לחמאה או שמנת

ברור שהמרקים הטעימים ביותר הם אלו שמבשלים אותם עם שמנת או חמאה, אבל הם גם מפוצצים בקלוריות ובשומנים. במקום התוספות הטעימות האלו, אפשר להשתמש בחיטה או באורז מסוג ריזוטו, שמעניקים למרק מרקם עשיר. 
 

3. בלי מונוסודיום גלוטומט

אין על אבקת מרק עוף, זה הכי ישראלי שיש. אבל שימו לב, חפשו את האריזות שמכריזות בגאווה שאינן מכילות מונוסודיום גלוטומט. מכורים לטעם? הוסיפו למרק מעט פפריקה, צ'ילי גרוס, אורגנו או כל העולה על רוחכם. עם הזמן, אתם תתרגלו לטעם המקורי.
 

4. מזונות על במרק

קינואה זה בריא, כך כולם אומרים. אז אפשר להוסיף למרק קינואה, ואפשר גם קמח דוחן דורה ללא גלוטן או כוסמין איטלקי. כל אלו מוסיפים למרק סיבים תזונתיים, ויטמין B, מינרלים, אבץ, ברזל, מגנזיום וסלניום. 
 

טיפ: למרקם חלק, בשלו את הדגנים בנפרד.
 

5. הוסיפו כמה ירוקים

גם אם לא כתוב במפורש במתכון שלכם, תמיד טוב להוסיף כמה עלים למרק, הם מעולים לעיכול ומפוצצים בסיבים תזונתיים.