פגה שנולדה בניתוח קיסרי במהלך השבוע ה-32 להריונה של האם, אובחנה כסובלת מסיבוך נדיר - תסביב המעי. הדבר התגלה בבדיקת אולטרסאונד טרום הלידה שעברה האם במרכז הרפואי בני ציון שבחיפה, שם הוחלט להפסיק את ההיריון, אך האם התעקשה ללדת בכל זאת. הניתוח שבוצע בהצלחה במרכז הרפואי היה זה שהציל את חייה של הפעוטה.



עם קבלת ההחלטה לבצע את הניתוח, האם הוכנסה מיד לחדר הלידה ועברה הליך של ניתוח קיסרי, על מנת שניתן יהיה להציל את חייה של בתה. מיד לאחר הלידה, צוותי חדר הניתוח הועמד בכוננות, והפגה הועברה לניתוח חירום שבוצע ע"י מנהל מחלקת כירורגיית ילדים פרופסור איגור סוחוטניק, בו הצליחו להציל את רוב המעי של הפגה.



לאחר הניתוח, התינוקת עברה אירוע של דלקת מעי קשה שטופלה בהצלחה והמעי התאושש היטב. בימים אלה, שוחררה התינוקת מבית החולים. פרופ' סוחוטניק הסביר כי "תסביב מעיים מצריך התערבות כירורגית מידית בשל תוצאותיו וסכנותיו למעי. לאחר הניתוח, הפגה הועברה לפגיית בית החולים ולאחר מעקב שוחררה".



לדברי מנהל אגף נשים ויולדות בבני ציון, ד"ר שלומי שגיא, תסביב המעי נחשב לסיבוך נדיר במיוחד, ששכיחותו אחת לכמה אלפי מקרים. התסביב עלול לגרום לחסימה של כלי דם ולנמק נרחב של המעי.