ישנם סגנונות רבים של הורות, אבל בעידן הטכנולוגי בו אנו חיים, ישנו אחוז גבוה יותר ויותר של הורים שמטפלים בילדים שלהם בעיקר באמצעות טאבלט או סמארטפון. מחקר חדש חושף נתונים מעניינים.

מסתבר, שככל שהילד "בעייתי יותר", ישנו סיכוי גבוה יותר שההורה יפנה לטכנולוגיה לסיוע, כך חושף צוות מחקר מאוניברסיטת מישיגן, שבחן התנהגות של 144 משפחות אמריקניות ממעמד יחסית נמוך, שלהן ילדים בגילאים שלוש עד 15. 
 

רוצים שקט מהילדים


"כבר ידוע לנו שהורים לפעוטות בעייתיים משתמשים בטלוויזיה כדי להרגיעם", מספרת כותבת המחקר, פרופסור ג'ני רדסקי, "אך רצינו לדעת מה קורה בעניין הזה כשמדובר בטלפונים חכמים ובטאבלטים". הממצאים, כצפוי, הראו שהשימוש אכן נרחב.
 

52% מההורים משתמשים בטכנולוגיה כלשהי כשהילדים מצוברחים, 48% משתמשים בה עבור שקט בבית ו-40% מתירים את השימוש בטכנולוגיה בזמן ארוחות. 39% מההורים הודו במתן מכשיר חכם לילד כדי שלא ישתולל בתחבורה הציבורית.
 

מהי ההשפעה לטווח הארוך יותר?
 

לפי פסיכולוגים רבים, מתן "פרס" כזה על התנהגות בעייתית עלולה לגרום לכך שהילד לא ילמד שהוא עושה משהו שאינו כשורה ולא יתקן את דרכיו. 
"כעת עלינו לחקור יותר לעומק, כדי להבין אם הקשר בין טכנולוגיה להתפתחות רגשית-חברתית תקף לגבי כל האוכלוסייה ואיזו השפעה תהיה לכך על הילדים בטווח הארוך", אומרת פרופ' רדסקי. לדבריה, הדבר הכי חשוב לבדוק כרגע הוא השינוי בדינמיקה המשפחתית בעקבות הטכנולוגיה החכמה והשימוש בה.