חג פורים הוא אכן חג גדול לילדים, אך גם לנפצים, לתחפושות מסוכנות ולפציעות שונות ומשונות. לכן הוציא משרד הבריאות, בשיתוף עם ארגון בטרם, סדרה של המלצות שיהפכו את החג שלכם לקצת יותר בטוח.



גם בוב הבנאי ואלזה צריכים להיות בטיחותיים
את התחפושות יש לרכוש רק אם אושרו על ידי מכון התקנים. לפי החוק, על תחפושת מאושרת להיות מסומנת בתווית שתוצמד לתחפושת, עליה יופיעו פרטי היצרן והיבואן ואזהרות בעברית שייכתבו בזו הלשון: "נבדק בהתאם לתקן הישראלי 562. הרחק מאש. כביסה מבטלת חסינות אש".
 

בהכנת תחפושות ביתיות, יש להימנע משימוש בחומרים דליקים כמו צמר גפן ונוצות וכמו כן בשרוכים וחוטים שעלולים להיכרך סביב צווארו של הילד.
 
באשר למסיכות, אין להשתמש בכאלו שמגבילות את טווח הראייה ואינן מתאימות לילדים מתחת לגיל 8.
 
הבה נרעישה?
כתוצאה משימוש בחזיזים, בזיקוקים, בנפצים, בקפצונים ובשאר חומרי נפץ מאולתרים, נרשמות פציעות רבות של ילדים ובני נוער. הפגיעה השכיחה ביותר היא כוויות בידיים, בפנים, בצוואר או בירכיים.
 
לכן יש להקפיד על הכללים הבאים:
 
• כל צעצוע שמותר בשיווק ובמכירה חייב בסימון כחוק עם הוראות אזהרה בעברית ובצורה ברורה: שם היבואן, שם היצרן, כתובת ברורה, אופן השימוש והגבלות גיל.
• לא משחקים בחזיזים, טילים, כדורי נפץ, זיקוקי דינור, כוורות, רוגטקות, אקדחים ורובים הדומים לכלי נשק אמיתיים.
• את הקפצונים יש להשאיר תמיד באריזתם המקורית או בתיק ולא בכיס המכנסיים. הם עלולים להתפוצץ מהחיכוך.
 
משלוחי מנות - טעימים אך עלולים להיות מסוכנים
שימו לב למי מיועד משלוח המנות. נכון שאתם רוצים לפנק, אבל לילדים מתחת לגיל 5, הקפידו שלא לתת מאכלים שעלולים לגרום לחנק, כמו: סוכריות, מסטיקים עגולים ואוזני המן במילוי אגוזים, בוטנים או שקדים. 
 
איפור לפורים
בדקו שלאיפור יש אישור של משרד הבריאות. איפור ללא שם של יצרן/יבואן ואזהרות, עלול להיות מסוכן. אפשר לחפש תכשירי איפור מאושרים על פי שם היצרן או היבואן במאגר התמרוקים של משרד הבריאות.
 
כמו כן ודאו שהמוצר מתאים למגע עם העור ואינו גורם לגירוי ושאינו מכיל חומרים רעילים.
 
ובאופן כללי, הנחו את ילדכם להוריד את התחפושת על שלל אביזריה (פאות, מסיכות וכדומה) כשהם משחקים במתקני שעשועים.

פורים בטוח ושמח לכולם!