לאורך כל חיי שמתי לב שיש דבר שחוזר על עצמו ומפריע לי. בכל מקום שאליו אני מגיעה, אני תמיד מתחילה מאוד חזק אבל אחר כך דועכת. למשל, בקורס קצינים התחלתי עם הציונים הכי גבוהים והייתי הכי טובה בקורס, אבל זה הסתיים בכך שפרשתי באמצע בלי לסיים אותו. לצערי זה קורה לי גם במקומות העבודה וגם בתחום הזוגיות. למה זה חוזר וקורה לי שוב ושוב?



"את רוצה ומחפשת אהבה ולא הישגים. את לא באמת בחורה מאוד הישגית, את רק הגדרת את עצמך כך לאורך השנים. לפעמים אנחנו מגדירים את עצמנו בטעות לפי רצון הסביבה שלנו. במקרה שלך, הרצון שעומד מאחורי ההישגיות הרבה שאת מתארת הוא שיאהבו אותך, זאת הדרך שלך לקבל אהבה מהסביבה, וזו אגב דרך מאוד אינטליגנטית להשיג זאת. יש אנשים שהופכים להיות חולים רק כדי שיטפלו בהם ויעניקו להם אהבה ויש עוד דרכים שונות שבהן אנו פועלים כדי לקבל אהבה, ואת בחרת בדרך מאוד גבוהה על ידי השגת הישגים שיעניקו לך אישור מהחברה. נחזור לרגע לילדותך כדי להבין זאת. כילדה לא הרגשת מועדפת ולא הרגשת אהובה. ניסית להשיג בכל הדרכים את מה שמגיע לך, אבל לא הצלחת, למעט בדרך אחת והיא דרך ההישגיות. אבא שלך היה אדם מאוד הישגי ואפשר היה להשיג ממנו אישור וחיבה רק בדרך של הישגיות, וזה מה שעשית. הלכת בדרך הזאת כדי לקבל ממנו אהבה ותשומת לב. תמיד רצית להידמות לאביך, כי הוא היה עבורך מודל להצלחה ולהישגיות, אבל למעשה את דומה יותר לאמך שהיא הנגזרת שלך. על פי 'בראייה אחרת', את רצית להיות דומה לנגזרת שהיא לא הנגזרת שלך, כי היא יותר מוצלחת ויוקרתית, ושאפת להיות אדם שמשתווה למישהו מוצלח. בניסיון שלך להיות מה שאת לא, הפסדת את עצמך. לכן, השיעור שאת מתארת שחוזר על עצמו בכל מקום חדש שאליו את מגיעה הוא הניסיון שלך להיות דומה לנגזרת לא שלך. חבל, את צריכה להבין זאת כדי לעשות את השינוי בחייך וללמוד לחיות כפי שאת באמת, בלי לנסות להידמות למישהו אחר שאת לא מסוגלת להיות לעולם".
אני בן 39 ובתקופה האחרונה אני סובל מכל מיני תחלואים פיזיים. אני רוצה לדעת למה וגם אם זה קשור בדרך כלשהי לאבי בן ה־74, שלאחרונה מצבו הבריאותי החמיר מאוד?

"ברור שיש השפעה וקשר בין שני הדברים, כי אתה הנגזרת של אביך. כאשר הנגזרת שלנו במצב בריאותי קשה, או להפך, חווה הצלחה או בשורה טובה, אנחנו גם חווים את זה ברמה האנרגטית. בדיוק כמו בתורת הקוונטים, כאשר משהו משפיע על משהו אחר באופן תהודתי. כלומר, כל דבר שקורה לאביך משפיע עליך בצורה קוונטית, אבל בגלל שאתם לא באותו גיל ולא באותו מקום, מדובר רק בהשפעה תהודתית. אתם לא אותו אדם, אבל אתה מרגיש את התופעות שהוא חווה במובן הפיזי. מדובר בתחושה של זיכרון תאי. לפי התפיסה של 'בראייה אחרת', האדם הוא חלק מהנגזרת של השרשרת הדורית שאליה הוא שייך, ולכן אתה מרגיש וחש את אביך. כאשר אנחנו עוברים שינוי משמעותי בתפיסה, בראייה אחרת אנו קוראים לכך 'הבנה עמוקה'; יש שלבים שונים של רמות הבנה, אבל הבנה עמוקה אנו חווים רק כאשר יש שינוי מהותי בתפיסה. כאשר אנחנו חווים את אותה הבנה עמוקה עם השינוי התפיסתי, נוצר מצב שנקרא 'התפשטות של הגוף הרוחי'. לפי התפיסה של בראייה אחרת, כאשר מנגנוני ההגנה שלנו מתמוטטים, יש התפשטות של הגוף הרוחי, בדומה לאדם שמאוד קר לו כאשר הוא מתפשט מכל בגדיו. אתה עובר את התהליך הזה כעת, השלת מעצמך הבנה קודמת ועכשיו אתה חולה ומצונן, עד ש'תלבש' הבנה אחרת. ייתכן שעברת תהליכי הבנה בכל מה שקשור לזוגיות שלך, פתאום החליפו לך את המשקפיים, כלומר, את ההבנה, כי משקפיים לפי בראייה אחרת מסמלים את ההבנה שלנו. פתאום אתה רואה אחרת וזה מאוד מפחיד ומבהיל. אל דאגה, כרגע יהיה לך קר, אבל רק עד שתמצא את הבגדים החדשים שאותם תלבש להבנה אחרת. השלת מעצמך את ההבנה האחרת שהיא כבר לא רלוונטית בשבילך וכעת אתה עובר תהליך ארוך למציאת הבגדים החדשים של ההבנה החדשה, בדרך אל השינוי והתובנה". 

"בראייה אחרת", תוכניתה של שלומית תמיר, משודרת בכל יום שני בין 20:00 ל-21:00 ב"רדיו ללא הפסקה 103FM"