קיום יחסי מין בתדירות גבוהה אינו ערובה לשביעות רצון רבה יותר בחיים. כך מתברר מתוצאות מחקר שפרסמה החוקרת ד”ר איימי מיוז, מהמחלקה לפסיכולוגיה של אוניברסיטת קנדה.



המחקר בחן את מידת שביעות הרצון הכללית של 2,400 זוגות נשואים והשפעת יחסי המין ותדירותם על שביעות הרצון שלהם. על פי המחקר שפורסם השבוע ברשת CNN, תדירות קיום יחסי מין של יותר מפעם בשבוע אינה בהכרח משפרת את שביעות הרצון ורמת האושר של הפרטנרים. בנוסף, מורה המחקר שקשר כלשהו בין תדירות יחסי המין לבין שביעות רצון נראה רק כאשר הסקס הוא חלק ממערכת יחסים, וגם אז אין הבטחה לעליית רמת האושר ביחס ישיר לפעילות המינית.



הסקסולוג ד”ר צחי בן ציון הגיב בדרכו ההומוריסטית לתוצאות המחקר. “נכון שמה שקובע את האושר הכללי של אדם על סמך מחקרים שונים זה לא התדירות של יחסי המין אלא האיכות שלהם”, הסכים ד”ר בן ציון, “מצד שני, קיום יחסי מין בתדירות של פעם בשנה סביר להניח שלא יקדם את האושר”.



מריחואנה מגבירה ייצור תאי זרע


ועוד בענייני סקס, מחקר חדש של החוקר לני בורקמן מבית הספר לרפואה באוניברסיטת באפאלו, חושף שצריכת מריחואנה טבעית מגבירה את ייצור תאי הזרע של הגבר. זאת בניגוד למחקרים קודמים שהצביעו דווקא על ההפך הגמור – שייתכן שמריחואנה גורמת דווקא לאי פוריות.



המחקר החדש שבוצע על עכברים זכרים, נעשה עם קנאביס טבעי ללא תוספים מלאכותיים. התוצאות הראו שלאחר שבועיים עד שלושה שבועות מתן קנאביס טבעי שיפר את כמות תאי הזרע שלהם. החוקרים סבורים שהמחקר עשוי לקדם טיפולים בבעיות פוריות של גברים בעזרת קנאביס.