כבר כשנה וחצי אני מרגישה חוסר אנרגיות, עושה דברים אבל לא בהתלהבות, בעיקר בתחום הספורט, שהיה התחביב העיקרי שלי. פעם הייתי הולכת כל הזמן לחדר כושר, ועכשיו אני פשוט דוחה ולא הולכת. אני רוצה להבין למה זה קורה וממה זה נובע?


"בכל זמן בחיים יש הבנה חדשה ויש חיים חדשים, וקורה שמה שאנחנו רגילים לעשות במשך השנים כבר לא מתאים לנו יותר. ייתכן שגם סוג הספורט שאת עושה פשוט לא מתאים לך כעת. אנשים מחפשים לעשות את אותם הדברים במשך שנים כדי להיכנס לשגרה, אבל הם צריכים להבין שגם שגרה חייבת להשתנות כדי להפוך לשגרה חדשה.



"לפעמים צריך להרפות. הרבה אנשים דוחקים בעצמם להיות כפי שהם היו פעם וחבל, כי אין כל צורך בכך. לא מדובר רק בספורט. לפעמים גם סוגי המזון שאנו רגילים לאכול כבר לא מתאימים לנו יותר, כי אנחנו מעכלים את האוכל בצורה שונה. מעגל החיים שלנו משתנה כל הזמן, וצריך להסתכל על זה באופן חיובי, כי זה מראה על התפתחות ועל שינוי ברצף הנגזרת. אנשים טועים לחשוב שמדובר בדבר שלילי, אך זו טעות. מדובר בהתפתחות שלנו בחיים, ואסור לעצור אותה.



"את נמצאת עכשיו במצב שבו את צריכה לחפש מה מתאים לך יותר. את יכולה למצוא את עצמך בעולם אחר לגמרי אם תיתני לעצמך להבין ולהכיל את השינוי שחל בך ולגלות כך דברים חדשים. שווה לך לצאת ולחפש מה מתאים לך יותר בתקופה הנוכחית. ייתכן שנרשמת לאותם החוגים שאליהם היית רגילה ללכת בחדר הכושר, ואולי את צריכה לנסות להירשם לחוג אחר לגמרי. אולי הגוף שלך מנסה לאותת לך שלא מתאים לו יותר סוג הפעילות הספורטיבית שאליו היית רגילה.



"את מרגישה חוסר אנרגיות ועצבות, כי תמיד כשאנחנו מפסידים משהו, אנחנו עצובים. לפעמים זה בא בגלל שאנחנו צריכים לשנות משהו אצלנו. צריך להבין שדברים משתנים ולהכיל את השינוי מבפנים. מדובר בהבנת תהליכים מאוד חשובה שהיא חלק בלתי נפרד


מהמעברים שאנחנו עוברים בחיים. לשנות ולהשתנות".




אני בעל עסק פרטי במשך הרבה שנים, ובשנה האחרונה עשיתי הרבה שינויים כדי לקדם אותו ואף הרגשתי וראיתי שיפור. עם זאת, בתקופה האחרונה אני מרגיש סוג של קושי כלכלי. ממ מקור התחושה הזאת?



"אתה צריך ללכת אחורה בחייך ולשאול את עצמך אם כאשר אתה מרגיש התקדמות, זה תמיד מתלווה אצלך לקושי כלכלי. תחשוב טוב, כי זאת התשובה שלך. האם מהמקום שאתה בא, בתפיסה שלך, בכל פעם כאשר אדם מתקדם ומתפתח, תמיד לצד זה יש גם קושי כלכלי? ב'מיינד' שלך זה מה שאתה מרגיש, ורגשות הם דבר סובייקטיבי ולא תמיד דבר אובייקטיבי. לכן יכול להיות שאף על פי שאתה מרגיש התקדמות כלכלית, קשה לך להכיל את המיומנויות החדשות שפיתחת לאורך זמן. מדובר במיומנויות שאתה צריך להחזיק ולשמור עליהן לאורך זמן, וזה לא דבר פשוט, בדיוק כמו שקשה לעמוד בדיאטה לאורך זמן. אם זה המצב, אתה צריך עזרה ותמיכה מקצועית כדי להרגיש הקלה. הקושי שיש בלהחזיק מיומנויות הוא טבעי, כי לוקח זמן להתרגל למיומנויות החדשות ולמרחב החדש שיצרת".




אני בת 40, ולאורך כל חיי אני סובלת מבעיות במערכת העיכול. אני רוצה לדעת מהי הסיבה הפילוסופית לכך, מאחר שלאחרונה גם גיליתי שבדנ"א של המשפחה שלי יש מחלת סרטן שממנה נפטרו בגיל צעיר, והעובדה הזאת הצליחה להבהיל אותי קצת. מה דעתך על כך?


"מערכת העיכול קשורה ליכולת שלנו לעכל את החיים. יש אנשים שיותר קל להם לעכל את החיים כי הם אנשי כדור הארץ. הם משרתים את כדור הארץ וכדור הארץ משרת אותם. הם אנשים של מסגרות, והעיכול שלהם מסתדר מעולה. הם גם נוטים להסתדר במערכות יחסים, הם יודעים לדבר בשפה הגשמית הנכונה ולרוב גם מקבלים את מה שהם רוצים.



"מאידך, יש אנשים שמאוד קשה להם לעכל את החיים, וזה נובע מסיבות שונות ומגוונות. הביטוי הראשון לקושי שלהם מורגש מבחינה פיזית במערכת העיכול שלהם. את צריכה לבדוק מול עצמך אם קשה לך לעכל את החיים, ואם בתקופה האחרונה את מקבלת על עצמך יותר מרות. עיכול הוא לא דבר קל, אבל על פי התפיסה של 'בראייה אחרת' צריך לנסות לעכל את החיים ולהתמודד עם כל הקשיים שיש בדרך".



ערכה: הדס בארי