גילוי מהפכני עשוי לסייע בהתמודדות עם הסכנה הגדלה והולכת של חיידקים עמידים לאנטיביוטיקה, כך מדווחת רשת CNN. חוקרים מהאוניברסיטה הגרמנית טובניגן גילו כי הגוף האנושי מייצר אנטיביוטיקה, שהיא כימיקל שמפיקה בקטריה בתוך באף. חומר כימי זה התברר כיעיל נגד חיידקים העמידים לאנטיביוטיקה.



השימוש באנטיביוטיקה נחשב בשעתו כמהפכני, אבל יש לכך מחיר - נוסף לעובדה שמתרחש גם חיסול חיידקים מועילים בגוף בו בזמן של חיסול החיידקים הפולשים לגוף, השימוש התדיר באנטיביוטיקה גורם להגדלת העמידות של החיידקים ולהתפתחות זנים עמידים לגמרי. הדבר הפך לסיכון בריאותי עולמי שהולך ומחמיר בעיקר לנוכח העובדה שחלק מהחיידקים העמידים לאנטיביוטיקה עלולים לגרום למוות.



תוך 10 שנים: יותר מקרי מוות מחיידקים אלימים מאשר מסרטן


אחד ממובילי המחקר, אנדריאה פשל, אמר כי הוא צופה שתוך עשר שנים יותר אנשים ימותו ממחלות הנגרמות מחיידקים אלימים עמידים לאנטיביוטיקה מאשר מסרטן. רבים מסוגי האנטיביוטיקה הקיימים בשוק מופקים מחומרים טבעיים שבטבע כמו מיקרובים באדמה, אולם הגוף האנושי כמקור לאנטיביוטיקה מעולם לא נחקר. "עלינו על כיוון", הכריז פשל במסיבת עיתונאים, "זה לגמרי לא צפוי למצוא חומר המיוצר בגוף האנושי שיש לו תכונות אנטיביוטיות כאלה".