מחקר חדש טוען שקיום מעט מדי יחסי מין עלול לגרום לנזק בריאותי. גבי גזית התייעץ בעניין ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" עם הדוקטור צחי בן ציון, מנהל המרפאה לתפקוד מיני וזוגי במרכז הרפואי סורוקה. לפי המחקר שפורסם, מי שלא עושה מספיק סקס מסתכן בחרדות ודכדוך מתגברים, מערכת חיסונית נחלשת, סיכוי לסרטן הערמונית עולה ודלקות בדרכי השתן.



"לתוך זה גם נכנסת תחושה של חוסר ערך", הוסיף בן ציון והוסיף: "ריבונו של עולם או הטבע שולח חשבון למי שלא עושה אהבה ולא מקפיד על הוראות השימוש. והוראות השימוש שלנו הן פעילות גופנית, אכילה נכונה וגם סקס. בדקו את זה אצל נזירים כי חשבו שהם לא עושים סקס", הוסיף ד"ר בן-ציון. "בסוף התברר שהם עושים יותר סקס מבן אדם רגיל, רק לא כמו שאנחנו חושבים. אם אתה רגיל להיות נזיר, זה לא מזיק לך שאתה לא עושה סקס. אבל אם אתה רגיל לעשות סקס והפסקת, זה יכול להזיק לך.






זה כמו אלה שבבת אחת מתחילים לעשות כושר אחרי ששנים רבצו על הספה בבית. אחד כזה יכול לעשות לעצמו נזק. אבל מי שמכור לכושר ומפסיק בבת אחת גם יכול לעשות לעצמו נזק. צריך לעשות סקס כי זה כיף. סקס עם בת זוג קבועה הוא גם בריא. סקס עם מאהבת עלול להיות מסוכן, כי אתה רוצה לעשות רושם אז לפעמים אתה מתאמץ יותר מדי. מי שיש לו שכל הופך את אשתו או בת הזוג שלו למאהבת ואז הוא יכול ליהנות מהחיים".



מה המינון הנכון?

"סבתא שלי הייתה אומרת, זה כמו לשאול כמה עולה שמלה ליתומה. תלוי מי היתומה, אם זו שמלת ערב או צהרים. אני לא קובע מה נכון. זה כמו שהגיעו אלי זוג בני כמעט 80, אחרי 50 שנות נישואין ואמרו שקצת ירדה אצלם התכיפות. שאלתי כמה הם עושים, אז הוא אמר פעם-פעמיים. שאלתי, בשבוע, בחודש? לא, פעם-פעמיים ביום. יותר מהארנבות אצלי בגינה. הם נהיו מומחים בזה, הם קוראים ז'ורנאלים. יש לו בעיות גב אז הם משתמשים בכיסא מיוחד עם קפיץ. בסוף הפגישה אמרתי שלא נעים לי לקחת כסף כי למדתי מהם יותר ממה שהם למדו ממני".