על פי מר משה פרימן, תרפיסט מומחה רב תחומי ברשת מרפאות אלטרנטיבה, כאבי גב מתחלקים למספר רב של סוגים, כשלכל אחד מהם סיבות שונות ותסמינים אחרים. היצע הטיפולים רחב, והשיטות המוצעות בשוק הן רבות, כמו גם תרופות הסבתא שבנמצא. כל המידע בנושא במאמר שלפניכם, אשר בסופו תוכלו לדעת איזה טיפול יתאים כדי לפתור את כאבי הגב שלכם, ועל מה עדיף לוותר.



פתרון משולב ואפקטיבי בהתאמה אישית


רובנו סבלנו או שנסבול לפחות פעם אחת בחיים מכאבי גב. הסטטיסטיקה קובעת כי כ-80% מהאוכלוסייה יסבלו מכאב גב כזה או אחר במהלך חייהם. ברוב מקרי כאבי הגב, הטיפול המקובל עליו ימליץ רופא המשפחה או האורתופד המומחה, לאחר בדיקות מרובות, יהיה טיפול פיזיותרפי, תרופות משככות כאבים או ניתוח. לצד הטיפול הקונבנציונאלי, הרפואה האלטרנטיבית, שעברה התקדמות עצומה בשנים האחרונות, מציעה כיום פתרון טבעי משולב ואפקטיבי לבעיות שונות של כאבי גב.



בחירת שילוב הטיפולים הטבעיים המיטבי


לאחר אבחון מקיף ומעמיק, המטפל רואה את כל הנתונים הדרושים להבנת שורש הבעיה של המטופל, ובונה עבורו טיפול משולב המותאם לו. השילוב האפקטיבי המותאם אישית למטופל, יכול להיות מורכב ממספר דרכי טיפול בתחומים שונים של הרפואה האלטרנטיבית. הדגש הוא על התאמת הטיפול למטופל, הן מבחינת רמת הנוחות וההעדפה האישית, והן ברמת היעילות, תוך חתירה לאפקט טיפולי מרבי ומהיר ככל הניתן. לפניכם תשעה סוגי טיפולים מתחומים שונים של הרפואה האלטרנטיבית שיכולים לשחרר אתכם מכאבי הגב:



• דיקור סיני לכאבי גב
– בטיפול מוחדרות מחטים מיוחדות, דקיקות ועדינות ביותר, לנקודות ולאזורים השונים בגוף שביכולתם להשפיע מבחינה אנרגטית על הגב התחתון, האמצעי או העליון. הטיפול הנו יעיל מאוד, משפיע מהר, משיג תוצאות שמחזיקות לטווח הארוך, וזאת בתהליך בטוח לחלוטין, נטול תופעות לוואי ואף נעים ומרגיע.



דיקור סיני (צילום:Bigstockphoto)



• דיקור בשיטת מאסטר טונג – טיפול זה נעשה אף הוא באמצעות החדרת מחטי דיקור עדינות ודקיקות, ומתייחד בכך שהנקודות והאזורים הנבחרים, ממוקמים רחוק מאזור הכאב עצמו, וזאת על פי מפות של השתקפות האיברים באזורים מקבילים בגוף. התגובה לטיפול זה עשויה להיות חזקה בהרבה ביחס לדיקור סיני רגיל, וירידה משמעותית ברמת הכאב מתקבלת כבר כשהמטופל שוכב על מיטת הטיפולים.



• דיקור בשיטת ד"ר טאן
– טיפול דיקור ייחודי זה, מתבצע באזורים המשקפים את מקום הכאב, בדגש על אזור השוק, המכיל נקודות קסם ועשיר באזורי השפעה אנרגטיים להקלה מידית. זאת, על פי תורתו של ד"ר טאן, מגדולי האקופונקטוריסטים בעולם. יתרונו של הטיפול באפקטיביות פורצת הדרך שלו.



• נעליים אורתופדיות טיפוליות – טיפול זה מבוסס על התאמת נעליים אורתופדיות טיפוליות באופן אישי על פי האבחנה האינדיווידואלית לכל מטופל, ובהתחשב בסוג כאב הגב ממנו הוא סובל. הנעליים מסייעות לאזן את חלוקת עומסי המשקל בגוף, מחזקות את השרירים התומכים בגב על ידי הפעלתם, ובכך מתקנות את היציבה ומאפשרות הקלה והיעלמות טבעיות של כאבי הגב.



• פיזיותרפיה – תחום טיפולי זה כולל מספר טכניקות למיגור בעיות כאב ומפרקים, לרבות טיפול במגע, טיפול בגלי הלם, מתיחות ותנועה פאסיבית ואקטיבית לתרגול עצמי. יתרונותיו של הטיפול לצד האפקטיביות הרבה שלו, טמונים בבניית תכנית לתרגול עצמאי המונעת את הישנות התופעה ומאפשרת הרחבת טווח התנועה.



• דיקור יפני
– שיטת דיקור זו מתבססת על איתור אזורי הרפלקסים בגוף המטופל ועל אבחון במגע דרך הבטן, לצורך בחירת נקודות הדיקור האפקטיביות ביותר להפחתת כאבי הגב. מדובר בטכניקה יעילה שמאפשרת מקסימום תוצאות תוך תהליך נעים, עדין ומרגיע של דיקור, באמצעות מחטים דקיקות יותר המוחדרות פחות עמוק, בהשוואה לדיקור הסיני.



• קרניו-סקראל
– מדובר בטיפול במגע, עדין ועוצמתי כאחד, שמאזן את פעימת נוזל המוח ועמוד השדרה, ובכך מביא להקלה וריפוי של הכאב. יתרונו של הטיפול באפקטיביות הרבה שלו המושגת בטיפול עדין במיוחד, המתאים גם לילדים ולקשישים.



• עיסוי רפואי
– מבחר טכניקות מנואליות, של טיפול ידני במגע, משמות לעיסוי ושחרור השרירים, הגידים ושאר רקמות הגוף, על מנת להפיג את כאבי הגב ולרפאם מהשורש. הטיפול מהווה חוויה נעימה ביותר, משחררת, מאזנת ומרגיעה, משפר את זרימת הדם וקצב חילוף החומרים, תורם לטיהור רעלים מהגוף ויעיל במגוון רחב של כאבי גב.



• רפואת תדרים
– בשיטת טיפול זו נשלחים תדרים בעוצמה ובמרחקים ספציפיים בהתאמה אישית, על מנת לתקן את תפקודם של הרקמות השונות באזור הכאב ובמקומות אחרים בגוף המשפיעים עליו. לצד ההיפטרות מכאבי הגב, רפואת התדרים יכולה גם לאפשר לכם איזון וחיונית מחודשים, מניעת מחלות וטיהור רעלים כללי.



לסיכום, אלפי אנשים שסבלו מכאבי גב כבר מצאו את דרכם החוצה מהתופעה המעיקה בזכות אחת מהשיטות האלטרנטיביות המוזכרות לעיל או בשילוב של אחדות מהן. השתחררו גם אתם מהכאב ותוכלו לקבל חזרה את השליטה על איכות חייכם וליהנות מבריאות טובה יותר ללא כאבים.


הכתבה נכתבה בשיתוף מר משה פרימן, תרפיסט מרשת מרפאות אלטרנטיבה - לחצו כאן למידע נוסף


על כאבי גב, סוגים ושיטות טיפול - באתר המרפאות