המכון הלאומי לבריאות, והמכון הלאומי לאלרגיות ומחלות זיהומיות בארה"ב ממליצים: "תנו לילדים במבה, החל מגיל חצי שנה". כידוע, ההמלצה לחשוף תינוקות לחטיפי בוטנים כמו במבה, או למוצרים כמו חמאת בוטנים, היא אינה חדשה, אך ההמלצות הרשמיות הגיעו לאחר שנחשפו תוצאות מחקר, המראות כי אכילת בוטנים בגיל צעיר מפחיתה את הסיכוי לאלרגיה לבוטנים. בנוסף, המכונים פרסמו המלצה שמציינת מפורשות כי הבמבה של אסם היא המוצר המומלץ לחשיפה, על מנת להקטין את החשש לאלרגיה לבוטנים בגיל מבוגר יותר. 



המכון הלאומי לבריאות של ארה"ב (NIH), ממליץ לחשוף תינוקות למזונות המכילים בוטנים, כמו במבה – כבר בשנה הראשונה לחייהם. הסיבה להמלצה היא רצון לחסן את הילדים ולהגן עליהם מפני התפתחות אלרגיה לבוטנים, הנחשבת לאלרגיה מסוכנת. ההנחיות החדשות, אשר סותרות את ההנחה שהייתה מקובלת עד היום, נשענות על תוצאות מחקר שגילו שאכילת בוטנים בגיל צעיר מפחיתה משמעותית את הסיכון לאלרגיה לבוטנים.



ההמלצה כוללת פירוט של גיל החשיפה לראשונה, תנאי החשיפה (אצל רופא או בבית), וכמות החשיפה הראשונית, כאשר התנאים משתנים לפי רמת הסיכון. כך למשל, תינוקות המגלים סימנים של פריחה ואקזמה חמורה, או שהינם אלרגיים למוצרים אחרים כמו חלב או ביצים, מתבקשים להיבדק לפני החשיפה לבוטנים, כמו כן, שהחשיפה הראשונה תתבצע בנוכחות רופא. 



אלרגיה לבוטנים, הנמצאת בתהליך גדילה באוכלוסיה, נמצאת כיום בכ-2% מקרב הצעירים (תינוקיות וילדים) בארה"ב. האלרגיה נמצאת בדרגות שונות ועלולה להיות מסוכנת ביותר. מאחר ומדובר בפעוטות, אין לתת להם בוטנים שלמים או חמאת בוטנים לא מדוללת. על כן, ההמלצה היא לחטיפי בוטני כדוגמת במבה או חמאת בוטנים שנמהלה במים ודוללה משמעותית. 



בעבר, המלצת מערכות הבריאות ואיגודי הרופאים לילדים בעלי סיכון גבוה לאלרגיה לבוטנים, הייתה להימנע מצריכה כלשהי של בוטנים לפני גיל שלוש, ולכן, במשך שנים רבות, המליצו הרופאים להורים לילדים הנחשבים בסיכון לפתח אלרגיה לבוטנים, להימנע מצריכתם עד לגיל שלוש. כאמור, כיום ההמלצה היא לחשוף את התינוקות לבמבה ומוצרי בוטנים אחרים בהתאם לקבוצת הסיכון בה התינוק נמצא.