חודש מאי הוא הזמן המושלם להגיע לצפון וליהנות מהריח המשכר מהכרמים. בסוף השבוע נפתח פסטיבל "בשביל היין" השישי במספר.



הפסטיבל יארך כחודש ובמהלכו יתקיימו סיורים ואירועים בגליל ובעמקים. האירועים מיועדים באופן טבעי לחובבי היין, אך לא רק. כל חובב טבע, ואפילו משפחות עם ילדים, ייהנו מהתקופה הזאת באזור הגליל, מהאווירה החגיגית ומהפריחה. אז מה הפסטיבל מציע למבקרים? קבלו טעימה קטנה מאינספור הסיורים והפעילויות.



סגווי בכרמים



אחרי ששמענו על נסיעות בכלי התחבורה סגווי בעיר העתיקה בירושלים, הגיע זמן להפתעה חדשה - סגווי בכרמים. בכל ימי הפסטיבל, יתקיימו סיורים רכובים על סגווי שטח. המסלול עובר בכרמי אלוני אבא ובית לחם הגלילית, כשבסיומו מתקיימת טעימת יין של יקב שדות, המייצר יין מענבים שגדלו במשק המשפחתי בשדה יעקב.


הסיור בתשלום, פרטים בטלפון: 6899779־04.



בין חורש לפאנטם



גם מושב אמירים מצטרף לחגיגת היין, ובמהלך שבתות הפסטיבל יתקיימו סיורים בחינם ליער שנושק למושב.



הסיורים, שיצאו בשעה 10:30, ילוו בהדרכה של דובי קרדו, ולאחר מכן יתקיים מפגש עם רות סולאנג׳, מטפלת גוף־נפש, בליווי צלילי פאנטם. בתום הסיורים אפשר להמשיך לטעימות יין ביקב דרור.



הסיור יוצא מרחבת בית העם, בתאריכים: 16.5, 30.5, 6.6.
לפרטים נוספים: www.amirim-home.co.il.



חגיגת ארבעת היקבים



ביום שישי, 22 במאי, מושב רמות נפתלי ויקבי הבוטיק שלו - יקב עמרם, יקב 3 גפנים, יקב רמות נפתלי ויקב נעמן - יערכו יחד אירוע "מתגלגל", שבו המבקרים יוכלו לסייר בין ארבעת היקבים שנמצאים במרחק הליכה אחד מהשני, לטעום את היינות החדשים, לצפות במופעי מוזיקה ולהכיר מקרוב את המטבח הגלילי. במהלך היום יופעל גם שאטל שיעבור בין ארבעת היקבים.


הכניסה חופשית.


טעימת יינות. צילום: הדר יהב



סדנה במבצר


במהלך סוף השבוע של 22־23 במאי יתקיימו סיורים מודרכים בכפר מעיליא. במהלך הסיורים, יגיעו המטיילים לגרעין הכפר העתיק ויבקרו בשרידי מבצר עתיק. בין שרידי המבצר תתקיים גם סדנת יין וערק, ואחריה ימשיכו המבקרים לבית הטבק, שם יוצע להם כיבוד קל והם יחזו במופע של ריקוד עממי. בבית הווינטג' תתקיים סדנת פיסול, ובבית לוסיא העתיק יוכלו המבקרים להאזין למספר סיפורים. הסיור ייחתם בהופעת נגינה סמוך לבאר הביזנ־ טית בגרעין הכפר.



הסיורים ללא תשלום, מותנים בהרשמה מראש.
פרטים אצל אליאס אבו עקסה: 2829963־052.



יריד היין הגלילי



כמו בכל שנה, גם הפעם "יריד היין הגלילי" צפוי להיות גולת הכותרת של הפסטיבל. היריד מתארח, זו השנה החמישית, בראש פינה. ביריד ישתתפו כ־30 יקבים מקומיים שיציעו עשרות סוגי יינות. כמו כן תוקם במת Pop-up, שתארח הרכבים מוזיקליים. בערב הפתיחה יופיעו הזמר איטלו גונזלס ולהקת סאבור דל באריו, הרכב המתמחה במוזיקה לטינית.



28־29 במאי. יום חמישי בשעות 18:00־23:00; יום שישי בשעות 11:00־16:00.
הכניסה חופשית. עלות כוס יין לטעימות: 50 שקל.



עילבון שלא הכרתם



ביום שבת 30 במאי ייערך סיור מודרך בכפר העתיק עילבון, שבגליל התחתון. במהלך הסיור יבקרו המשתתפים בכנסיות המייצגות זרמים שונים בנצרות. סיפורה של עילבון יוצג בכיכר הכפר, ומשם ימשיך הסיור לתצפית המשקיפה על אזור הצפון. הביקור ייחתם בכנסייה העתיקה בגרעין הכפר, שם ייערך מופע, יתקיימו סדנאות יין וערק ויופעלו דוכנים שונים.



הסיור ללא תשלום, מותנה בהרשמה מראש.
פרטים אצל ריזק רושרוש: 8673181־050.



יקב טוליפ לובש לבן



ביום שישי, 22 במאי, יתקיים אירוע ״White Tulip World״. האירוע יוקדש כולו לטעימת יינות לבנים מרחבי העולם. תחת כיפת השמיים יוצגו היינות השונים, ולצדם יופעלו דוכני מזון, יפוזרו פינות ישיבה וברקע תתנגן מוזיקת עולם. במהלך האירוע יתאפשר ביקור במרכז המבקרים. בשעות 10:00־15:00. מרכז המבקרים של היקב, בכפר תקווה, קריית טבעון.


פרטים נוספים: 9830573־04.



שישי אדיר



אם אתם לא חוששים מקצת יין על הבוקר, תוכלו לפתוח את סוף השבוע ביקב אדיר. היקב, השוכן בפארק התעשייה דלתון, מציע חוויה ייחודית לבוקר שישי, כשברקע הנוף המקסים של הצפון. החוויה כוללת ארוחת בוקר גלילית אותנטית, המלווה בטעימה מיינות הבוטיק של היקב, כולל הדרכה על אודות כל יין.



יום שישי 22 במאי, בשעות 09:00־12:30.
מחיר לזוג: 130 שקל, בתיאום מראש. פרטים נוספים: 6991039־04.


מיקום: הגליל והעמקים.


אופי הטיול: תלוי בפעילות, מתאים למשפחות, יש אפשרות לשלב לינה.


מתי: מאמצע מאי עד 12 ביוני.


לאתר הפסטיבל: http://wine.galil.gov.il 



יין מתחת לסוכה



חיבור הנפלא בין יין לגבינות מקבל משנה ה תוקף לפני חג שבועות. כדי לקבל את החג באווירה שמחה, תוכלו לקפוץ ליקב BRAVDO בכרמי יוסף. היקב מזמין את המטיילים באזור להגיע למקום ביום שישי, 22 במאי, לביקור בסוכה שבין הכרמים, ולהשתתף בחגיגה של יין, גבינות ושמן זית. באירוע יוכלו המבקרים לטעום את יינות היקב, ובהם שרדונה, רוזה, קברנה סוביניון ושיראז.



כדי לאזן את הטעמים, או סתם בשביל הכיף, תוכלו להשלים את החוויה עם גבינות העזים של מחלבת ״שביל עיזים״, או לטעום את ״השמן של אסי״, שאותו מפיקים בני משפחת פנקס מעצי הזית שלהם בתל גזר.



איפה: כרמי יוסף, בין הכרמים, על כביש 44. בשעות 11:00־14:00.
מחיר כניסה: 40 שקל לאדם. פרטים נוספים: 2207022־050.