במסגרת שיטוטי ברחבי הארץ אני שומעת לא אחת סיפורי חיים מרתקים.



משפחה שהחליטה לעבור למדבר ולהקים חווה מבודדת, אישה שעזבה קריירה בהייטק כדי לפתוח פונדק דרכים - ואלו רק דוגמאות קטנות למצבים שבהם יצר ההרפתקנות שולח בני אדם מהערים העמוסות לעבר הלא נודע. כאשר אתם מטיילים, נסו להקדיש דקה או שתיים לאנשים שעומדים מולכם ולהקשיב לסיפוריהם. כך תוכלו להתוודע להחלטות שקיבלו אלו שמארחים אתכם.



גלישה בשבי ציון


גם בביקורי האחרון בגליל המערבי התוודעתי ללא מעט סיפורים אנושיים מרתקים. כמו זה של הדי כנרתי, הייטקיסט צעיר, שהתאהב בים כבר כילד, והחליט לחלק את זמנו בין המשרד שבו הוא עובד במרכז, למועדון הגלישה WIPI, שהקים בחוף בשבי ציון בגליל המערבי, במרחק דקות ספורות מנהריה. אל החוף הבתולי הגיע כנרתי במקרה, כשחיפש מקום לגלוש בו. אחרי שהתאהב בשלווה שנוסך המקום, החליט להקים את המועדון, שמהווה כיום מקום מפגש לחובבי הספורט הימי ולתיירים שרוצים לקחת חלק בחוויית הגלישה. הטרנד הכי חם במועדון של כנרתי הוא ה-SAP - גלשן עמידה שכבש את חופי המרכז. כנרתי גם משכיר קיאק זוגי ומציע שיעור בגלישת רוח ופעילויות ימיות נוספות. בחוף יש גם מועדון צלילה והפלגות לאיי אכזיב, בית קפה חביב ופינות ישיבה מוצלות.



פרטים נוספים: 052-7052022.



גבינות הבוטיק של שמרת


אחרי ההייטקיסט והים, מצאתי את עצמי מקשיבה לסיפור קצת יותר משפחתי. זה של אריאל מזן, הגבן של קיבוץ שמרת, שהבין שחסרים לו אתגרים בחיים. כשהקיבוץ שלו הופרט, קיבץ מזן את בני משפחתו הקרובה ויחד הם הקימו את ״אלטו״, מחלבת בוטיק משפחתית שמייצרת יותר מ-30 סוגי גבינות קשות ורכות. המחלבה עובדת על טהרת חלב עזים, ולפני כשנתיים החליטה המשפחה להרחיב את הפעילות ולהקים מרכז מבקרים, שבו יש גם בית קפה ומעדנייה. מטיילים שמגיעים לאזור, בדרך כלל, לא מוותרים על ביקור בבית הקפה האינטימי, שממנו אפשר לצפות בתהליך ייצור הגבינות. חובבי ארוחות הבוקר והכריכים ימצאו במקום תפריט חלבי גלילי אותנטי. בית הקפה כשר והוא פתוח בכל ימות השבוע, למעט שבת. פרטים נוספים: 9854802־04.



אירוח עם וינטג'


והנה עוד סיפור משפחתי. במסגרת הביקור בצפון, הגעתי אל מלון הבוטיק ״ארנה שטרקמן״ בנהריה. המלון, שנבנה בשנת 1959 ומוכר לוותיקי העיר בשם מלון ״ארנה״, שופץ באפריל השנה על ידי בני משפחת שטרקמן, שעלו מגרמניה. המלון נוהל במשך שנים על ידי ארנה ואחותה שרלוטה, וכיום הוא מנוהל על ידי בנות הדור השלישי במשפחה. רק מספר דקות מחוף הים, ועם 30 חדרי אירוח המעוצבים בסגנון מודרני עם נגיעות וינטג', המלון מצליח למשוך תיירים מהארץ ומהעולם. בכל רחבי המתחם מפוזרים פריטים אותנטיים מתקופת הקמת נהריה. מלבד פריטי נוי, יש במקום גם ספרייה עשירה, חללי ישיבה וחצר נעימה שבה נושבת בריזה קרירה.



כתובת: ז'בוטינסקי 29, נהריה. מחירים: 650 שקל לזוג באמצע השבוע, 850 שקל לזוג בסוף השבוע.



באנג׳י בעכו


באפריל האחרון נפתח בעכו פארק האקסטרים הגדול ביותר במזרח התיכון. את הפארק אפשר לראות כבר כשנוסעים בכביש הראשי המוביל לנהריה, והוא כולל אטרקציות לכל בני המשפחה, כמו גלישה באומגה, קיר טיפוס, מתחם גשרים תלויים וגם קפיצת באנג׳י מגובה 30 מטר.



כתובת: שלום הגליל 1, עכו. פתוח בכל ימות השבוע. מחיר כניסה: 10 שקלים, לא כולל שימוש במתקנים.




פארק אתגרי בעכו. צילום: מיטל שרעבי



רכיבה בבן עמי


מי שלא שבע מפעילות גופנית, ישמח לשמוע שהגליל המערבי מלא באטרקציות אתגריות נוספות. הפופולרית שבהן היא טיול אופניים. אחד המקומות שמאוד כדאי לצאת מהם לטיול הוא ההאנגר של ״אופן בטבע״ במושב בן עמי. את המקום מפעיל דויד טאוב, איש מרתק, שמכיר כל פינה נסתרת באזור. לטאוב יש עשרות זוגות אופניים שאותם הוא משכיר, ואליהם הוא מצרף מפה וכמה הצעות למסלולים. חלק מהסיורים עוברים מסביב לקיבוץ, וכמה מהם חולפים לצד עין שפע (חלק ממעיינות כברי). טאוב מציע עד עשרה מסלולים, חלקם מיועדים למשפחות וחלקם אתגריים.



מחיר: 60 שקל לשכירת אופניים. בתיאום מראש: 4441587־054.




טיול אופניים בבן עמי. צילום: מיטל שרעבי



ומה עם אוכל?


אי אפשר לעשות פעילות ספורטיבית מבלי לחשוב איך מחזירים את הקלוריות שאיבדנו. לאחרונה נפתחו בגליל המערבי כמה מסעדות ממש מוצלחות. על שתיים מהן ארחיב במדור. הראשונה היא ״אדלינה״ הוותיקה בקיבוץ כברי, שפועלת זה 13 שנה. המסעדה ממוקמת במבנה אבן המשקיף מלמעלה על הנוף הגלילי. התפריט בנוי על המטבח הים תיכוני עם טאץ' ספרדי. ״אדלינה״ מתבססת על חומרי גלם מקומיים, ומציעה לסועדים מנות טאפאס, בשר ודגי ים, כמו גם תפריט טעימות זוגי, אשר משתנה על פי בחירת השף. פרטים בטלפון: 9523707־04.



מסעדה נוספת שלא כדאי לפספס היא ״יאניביצ׳י״, שנפתחה בתחילת השנה בבוסתן הגליל. המסעדה נבנתה על חורבות מחלבה, ברחוב הראשי של המושב. השם שלה הוא מחווה למפעיל המחלבה שכבר אינו בין החיים. זו המסעדה היחידה במושב, וגם היא מבוססת על חומרי גלם מקומיים. הדגש הוא על מרכיבים טריים, שמהם יוצרים מנות עדכניות. המסעדה פתוחה בכל ימות השבוע, החל מ־12:00 עם תפריט צהריים. פרטים בטלפון: 0222122־04.



המיקום: הגליל המערבי



אופי הטיול: טיול המחייב רכב וכולל פעילות אתגרית.



העונה המומלצת: כל השנה.



דרגת קושי: קלה. מתאים למשפחות. משך הטיול: כחצי יום, עם אפשרות לינה.



חופשה משפחתית באילון


משפחות שמטיילות בגליל המערבי ומחפשות דירות אירוח, שבהן הן יכולות להתנתק ולזכות לשלווה מוחלטת, יכולות לעשות זאת בקיבוץ אילון. בשנה האחרונה הקימו בקיבוץ כמה דירות ובתי אירוח, אשר בימי הלימודים משמשים את הסטודנטים של המרכז למוזיקה ״קשת אילון״.



המרכז הוקם בשנת 1990, ופעילותו העיקרית היא טיפוח כנרים ונגני כלי קשת מרחבי העולם. את הדירות המאובזרות שמשרתות את המורים והסטודנטים, החליטו להשכיר למטיילים ולנופשים בשאר השנה. כל דירה נקראת על שם כלי נגינה, והיא כוללת שלושה עד ארבעה חדרי שינה וסלון משותף, כך שמדובר במתחם שמתאים למשפחה או לקבוצת חברים שמטיילים יחד. כל בית אירוח מתפרש על 105 מ״ר, כשלחלק מהדירות יש גם מרפסות ולאחרות גינות צמודות. מחיר: 1,600 שקל, עד שמונה אנשים בסוף השבוע. באמצע השבוע: 1,300 שקל. וילות: 1,600 שקל לשישה אנשים (מותנה בשני לילות). פרטים בטלפון: 9006767־050.



מידע על האנשים, האטרקציות ועל אתרים נוספים בגליל המערבי, תוכלו למצוא באתר של "אוצרות הגליל", בכתובת www.ozrothagalil.org.il