יצאתם לקמפינג? אתם לא חייבים להפוך לחיות בר ולהתפלש בבוץ. אספנו עבורכם מרחבי הרשת טיפים קטנים ושימושיים שיהפכו את הקמפינג שלכם לנופש בקלאסה.

בואו נתחיל עם הרצפה. למה לישון על חצץ, חול, חרקים ועוד? גם אם תשימו את המחצלת שקניתם בדליית אל כרמל זה לא יעזור, האבן הקטנה הזו תקועה לכם בגב ואתם לא נסיכה.

כנסו לחנות הצעצועים הקרובה לביתכם ורכשו בכמה שקלים משטח פאזל ספוג גדול. תגידו למוכר שזה עבור מתנה לילד, אך בעצם כרגע רכשתם את הרצפה לאוהל ולשקי השינה. אתם כמובן יכולים "לגנוב" לילדים שלכם את המשטח פאזל ספוג שלהם. 


משחק נוח לשינה. צילום: יח"צ

הגריל כבר באוטו, הבשר בציידנית והגחלים מתחת לרגליים של הילדים. אתם כבר מוכנים לארוחת שטח של אוכל עם טעם של עלי אקליפטוס. יש מי שמגדיל ראש וממלא שקיות של תבלינים שתמיד, אבל תמיד מתברר שהיה בהן חור ולא שמנו לב. עכשיו נראה אתכם מנקים את כל הפפריקה המתוקה מהתיק.

אז אנחנו כאן כדי לומר לכם שלא לוותר על התיבול האהוב עליכם רק כי אתם "בשטח". כל שעליכם לעשות זה לרוקן כמה קופסאות טיק-טאק וקבילתם קופסאות איחסון ניידות לתבלינים.


מתלה נייד. צילומ מסך מתוך עמוד פינטרסט

אחד הדברים שתמיד חסרים בקמפינג זה מתלה. לחפצים.

איפה לשים את הסוודר או את המגבת הרטובה, או את בגדי הים? וגם איפה לשים את הסירים לייבוש או איפה לתלות את הנייר טואלט המשפחתי? תביאו איתכם חגורה ומתלים קטנים מהבית. אחרי שתמקמו את האוהל בצורה מיומנת ליד עץ, תוכלו לכרוך את החגורה סביב העץ ולשים עליו את המתלים. כך תוכלו לתלות סירים, מגבות, בגדים רטובים ועוד.

נכון, הדלקת אש זה קטע גברי ואסור להפריע בזמן הניסיונות הארוכים ליצירת אש. אבל הנה שיטה באמת קלה, מהירה, נקיה ונוחה להדלקת מדורה או גריל כמובן; 
שימו פחמים בתוך קרטון ביצים סגור ותדליקו. פשוט, לא?

אם אתם לא בטוחים שפחמים בקרטון ביצים יעזרו לכם, אז דעו לכם שהחטיפים שתקועים לנו בתיק לא רק מזיקים לנו. מתברר שדוריטוס הם חומר בערה מעולה להתחלת מדורה. שימוש בדוריטוס גם עוזר לדיאטה וגם מונע ריח של נייר טואלט בוער על האוכל.


לא רק לתה. עליי מרווה. צילום: SXC

יתושים וזבובים הם שני החרקים הכי לא ברורים בבריאה וגם לא באבולוציה. בכל מקום בו אנו נמצאים אנחנו מנסים להרחיק אותם והם לא קולטים את הרמז. אז במקום למלא את כל הסביבה שלכם בספריי מסריח וחומרי הדברה שונים, שימו במדורה ערמה נאה של עלי מרווה. זה גם ירחיק את החרקים המעופפים וגם ישרה אווירה רגועה סביב המדורה.


אם התרחקתם מריחם המגן של עלי המרווה ונעקצתם, לא נורא. שימו על העקיצה נגיעה של דאורדוראנט סטיק (לא ספריי!) וזה יעזור להרגיע את האזור מהגירודים המעצבנים ביותר ביקום.


מעולה לבישול טבעי. צילום מסך survivaltek

ולסיום, איך אפשר לעבור כתבת טיפים לקמפינג בלי לדבר על בישול? אז אל תדאגו, לא מדובר בטיפ של הכנת סטיק. בואו תנצלו את המדורה לעשיית קציצות. 

כדי שהקציצות לא ישרפו ויהפכו בעצמם לפחם בתוך הנייר כסף, עיטפו את הבשר או את התחליף הטבעוני שלכם בעלי כרוב. כן, כמו שקראתם, עלי כרוב.
העלים של הכרוב בשרניים ומלאי לחות וייקח להם המון זמן עד שישרפו, ובזמן הזה הם ישמרו על המילוי בזמן הבישול. אגב, אפשר אפילו להרתיח מים בעלה כרוב אם הוא מספיק עבה. זה כמובן דורש אימון והבנת השיטה, אבל בסוף כשזה מצליח, זה מדהים.