כשמדמיינים נופש באילת, האסוציאציה הראשונה שעולה בראש היא רביצה בשמש הקופחת בלי לזוז ממתחם בית המלון המפנק. אך זה ממש לא כל מה שיש לעיר הדרומית להציע למטיילים, בעיקר כשמדברים על חופשות חורף. כן, זה נכון שכשחושבים "אילת", בדרך כלל רואים מול העיניים קיץ ואטרקציות ימיות, אבל זה בדיוק היופי של העיר. כי גם כשבמרכז שורר חורף, אילת מציעה מזג אוויר נוח. כך שמלבד יומיים־שלושה בשנה של גשם שמוביל לעתים לשיטפונות, רוב העונה דווקא נעים. יתרה מכך, בתקופה הזאת של השנה אפשר אפילו ליהנות ממנה בלי להידחס עם עשרות משפחות ובני נוער בחופשה, ובמקום זאת להתחכך בתיירים אירופים שעסוקים כמוכם בחיפוש אחר מקומות בילוי. ומכיוון שפחות עמוס, אפשר למצוא מחירים נוחים בבתי המלון וגם מקומות הבילוי פחות עמוסים ודביקים. באופן די מפתיע, אפילו שיטוט סתמי בטיילת הופך לאטרקטיבי הרבה יותר בחורף, אך אנחנו כמובן לא מדברים על שיטוט סתמי אלא על בילוי של ממש. והנה כמה מהאפשרויות לבילוי ביבשה, שיעזרו לכם להעביר את החופשה בכיף.




הגן הבוטני


כן, יש באילת גן בוטני שקיים כבר 17 שנה, אך הרבה נוטים לוותר עליו - וחבל. זהו גן יחיד מסוגו בארץ. הגן הוקם על שטח ששימש בעבר כמוצב צה"לי, וכיום הוא מכיל תמהיל נדיר של צמחים טרופיים מרחבי אסיה ואפריקה. זהו גן פרטי שאומנם מוכר על ידי משרד החקלאות, אך פועל ללא מימון ממשלתי. יש שם עצי קוקוס, עצי טיק תאילנדיים ועצי באובב מאפריקה ומאיי סיישל. כל העצים החלו את דרכם כאן כזרעים שנשתלו ולא הועתקו כעצים בוגרים - ועל כן התוצאה מדהימה ומפתיעה, במיוחד בהתחשב בכמות הגשמים המועטה ובכך שההשקיה נעשית במי קולחין. לפני כמה שנים הקימו בגן גם יער גשם קטן, מצפור ומפל מים. יער הגשם, שהוא באמת אחת האטרקציות של הגן, נפתח ב־2010 ויש בו עץ מרולה אפריקאי שמניב פרי מדהים למאכל בחודשי הקיץ. המרולה, למי שלא מכיר, הוא עץ אפריקאי שמפירותיו מכינים שיכר. מכיוון שחלק מהפירות באפריקה לא נקטפים אלא נופלים לאדמה, החיות שאוכלות אותו כשהוא כבר בשל ותוסס חלקית נתפסות לשכרות משעשעת. מלבד המרולה האפריקאית, יש בגן גם עץ תמר עתיק מזרע שנמצא בחפירות ארכיאולוגיות ומתוארך ללפני יותר מאלף שנה. את כל העצים והצמחים אפשר לראות בהליכה קלה במסלול מוסדר, שבו יחכו לכם גם המון פינות זולה וספסלים. מי שמעוניין יכול להצטרף גם לסיורים מודרכים בתשלום ובתיאום מראש. בסיום הסיור, שאורך כשעה, אפשר להיכנס למשתלה ולצאת עם עציץ רענן. 


מיקום: בכניסה הצפונית לאילת (סמוך לתחנת דלק פז).
מחיר: 22־25 שקל.



מה זה Top94?


לאחר שהתחברתם לטבע, תוכלו להוציא אנרגיה ב־Top94 - פארק אתגרי ומטווחי ירי. גם הפארק הזה ממוקם ליד הכניסה הצפונית לעיר, וכיום אפשר לומר שהוא המקום הכי שווה שיש לאילת להציע מבחינת אטרקציות. הפארק הוא למעשה מתחם גדול שבו מבנה בן שלוש קומות. את המבנה מקיפה רחבה ובה מגרש קארטינג ושטח מתוחם לקרבות פיינטבול. במבנה יש כמה מתקנים לפעילויות אתגריות, החל מקיר טיפוס בגובה 19 מ', פארק חבלים, סנפלינג, מיני־בנג'י, מדרגות טיפוס בגבהים שונים, מקפצה ניו זילנדית, ואפילו אפשרות לירות אש חיה בשלושה סוגים של רובים. בנוסף, חובבי העתיקות ישמחו לגלות שם אוסף נדיר של רובים ואקדחים שהיה בבעלותו של עודד זלצר ז״ל. האוסף מוצג במוזיאון שבמתחם, ואפשר למצוא בו כלי נשק משנת 1917. בקיצור, כל אחד יוכל למצוא שם מה לעשות, אפילו הקטנטנים. אף על פי שרוב הפעילות מתאימה לבני 5 ומעלה, בקומה התחתונה של המתחם יש חדר ילדים ובו פינות יצירה. מכיוון שבמקום יש המון גירויים ואפשרויות לפעילויות, כדאי להקדיש לו לפחות חצי יום - בעיקר כשמגיעים עם ילדים, ומכיוון שכדי לחוות אותו באמת צריך להיפרד מהרבה כסף, יחסית, בפארק מציעים מגוון מסלולים שאמורים להוזיל את החוויה.


מיקום: השרברב 1, אילת.
מחיר: החל מ־45 שקל.


קארטינג ב-Top94. צילום: מיטל שרעבי



בואו לקניון


אי אפשר לבקר בעיר הדרומית בלי לעצור בקניון, וכעת כשאין בו אלפי המבקרים של הקיץ, ה"אייס מול" הוא המקום המושלם לבלות בו עם הילדים. הקניון, שהיה מפלט מהחום עבור מבקרי הקיץ, מתאים גם לבילוי בתקופה זו של השנה, כשהאטרקציות הימיות פחות רלוונטיות למי שלא אוהב את טמפרטורת המים הצוננים. ואם חשבתם שבזמן שהילדים יקפצו מאטרקציה לאטרקציה אתם תבלו בשופינג אינטנסיבי, תתכוננו לגלות שטעיתם. רוב האטרקציות, החל מהחלקה על הקרח, ירי ברובה אוויר ועד הקולנוע, מפתות את המבוגרים שבחבורה ממש כמו את הקטנטנים. בקניון כאמור, מלבד עשרות חנויות, יש משטח ענק להחלקה על הקרח. לצידו יש איגלו קטן מזכוכית ולידו רכבת הרים קטנה לילדים. מלבד זה, תוכלו להיכנס ל־7D MAX - קולנוע המפעיל את כל החושים ופועל בשבעה ממדים. הסרטים המוקרנים בקולנוע קצרים יחסית, והם נעים בין ז׳אנרים של טבע, אימה, אקשן וסרטים לכל המשפחה.


מיקום: קאמפן 8, אילת.
מחיר להחלקה על הקרח: החל מ־70 שקל.


החלקה על הקרח בקניון באילת. צילום: מיטל שרעבי


מישהו רעב?


בהתאם להיותה עיר תיירות, באילת יש לא מעט מסעדות שנכנסות להגדרה של “מלכודות תיירים", כך שלמצוא מסעדה טובה שתרצו לחזור אליה גם פעם שנייה ושלישית הוא לא דבר של מה בכך. קרוב למתחם החמאם (החוף הצפוני) וליד מסעדת “אחלה" הוותיקה נמצא הבר־מסעדה “ניוז קופי בר", שלאחרונה עבר שדרוג. ה"ניוז" פתוח כעשור, ולמקום יש הוויה אותנטית, כך שאם נמאס לכם ממלכודות תיירים זה מקום מעולה. התפריט מגוון מאוד, מארוחת בוקר קלאסית ועד סושי טרי ופסטות איטלקיות. יש בתפריט גם מנות "רטרו" כמו פטריות מוקרמות וסיגרים, אבל בואו נודה באמת - איך אפשר להיות באילת בלי להתרפק על שנות ה־90? למי מכם שמחפש בילוי לילי, בשעות הערב המסעדה עוברת למתכונת בר עם מוזיקת דאנס.


מיקום: קאמן 1 (צמוד לתחנת דלק), אילת.



מיקום: אילת – החוף הצפוני.
אופי הטיול: טיול יום עם אפשרות ללינה.
דרגת הקושי: קל עם אפשרות לפעילות אתגרית.
מתאים: לכל המשפחה.
העונה המומלצת: כל השנה.


אוכל ב"ניוז קופי בר". צילום: מיטל שרעבי