ישראל היא מדינה יקרה. זה לא סוד. יוקר המחייה כאן גבוה בכל קנה מידה, ואנו מרגישים זאת היטב בכל תחום - כולל בענף התיירות. כמה פעמים ניסיתם להזמין חופשה בישראל וגיליתם שהמחירים גבוהים הרבה יותר משחשבתם? לכולנו זה קרה לא פעם בשנים האחרונות. אבל יש לזה פתרון: לפניכם כל הדרכים להזמנת חופשה זולה בישראל.

הרגע האחרון הוא המלך

רוצים ליהנות מחופשה זולה? חפשו מוצרי תיירות המוצעים לכם 'ברגע האחרון', כלומר ימים ספורים לפני שהם ממומשים בפועל. טיסות, מלונות ואפילו רכבים מושכרים יהיו לא פעם זולים משמעותית באתו רגע אחרון - מה שיחסוך לכם לא מעט כסף. מבין כל הדרכים להזמנת חופשה זולה בישראל, זו ללא ספק אחת הפופלאריות ביותר.

מחוץ לעונה? בישראל זה פשוט יותר

ביעדים רבים בחו"ל ידוע כי יש תקופות שפשוט לא כדאי לטיל בהן: החורף של מוסקבה, הקיץ הלוהט של אזור לאס וגאס, תקופת המונסונים של תאילנד - אלו תקופות שאם תיסעו בהן לחופשה, תגלו מהר מאוד שעשיתם טעות.

אבל בישראל כל העניין הזה פשוט הרבה יותר. ככלל, יש בארץ שלוש תקופות שיא מבחינה תיירותית: חודשים יולי ואוגוסט, תקופת חגי תשרי ותקופת חג הפסח. בכל זמן אחר לאורך השנה תוכלו בוודאי למצוא כמה ימים טובים ונוחים לחופשה, שאינם נחשבים לשיא העונה. לדוגמה, תוכלו לנפוש בים המלח או באילת בשיא החורף, ולמצוא מזג אוויר מושלם ומעט מאוד אנשים. המחירים יהיו זולים במיוחד והשקט יורגש היטב.
גם הנוצץ פחות יכול להתגלות כזהב 

זהו כלל נכון לכל יעד ולכל טיול, אך בישראל - בשל המחירים הגבוהים בענף התיירות - הוא מקבל משנה תוקף: אמנם מלונות חמישה כוכבים, רכב גדול ואטרקציות נוצצות מושכות כל אדם, בייחוד כאשר הוא נמצא בחופשה, אך אינכם חייבים 'להסתער' בכל פעם על המקומות הנוצצים והיוקרתיים ביותר.
במקום לחפש מלונות חמישה כוכבים, חפשו את אלו המדורגים ברמה של ארבעה כוכבים ותופתעו למצוא שם מציאות מעניינות מאוד, כולל כאלו המציעות חופשה מושלמת למשפחה; במקום לשכור רכב שבעה מקומות לארבע נפשות, חפשו רכב מקטגוריית המנהלים ותגלו שהוא גם זול יותר (בדרך כלל) וגם נוח מספיק לכולכם. 

אלו רק שתי דוגמאות העומדות בפניכם, והעיקרון ברור: אפשר ליהנות גם אם לא בוחרים ביוקרתי ביותר, בגדול מכולם ובנוצץ באופן מיוחד.
גם בענף התיירות יש מבצעים

רבים שוכחים מהעובדה הזו, אך גם ענף התיירות הוא ענף צרכני ותחרותי (היום יותר מאי פעם) וגם בו ישנם לא מעט מבצעים. חפשו את המבצעים של חברות התעופה הטסות לאילת, אתרו את ההטבות הכדאיות שמציעות מדי פעם בפעם רשתות בתי המלון המובילות בישראל, 'רַחרחו' אחר הוזלות חד-פעמיות במחירי השכרת הרכב וכדומה. תתפלאו, אך ברגע שמתחילים לחפש אחר המבצעים הללו, הם פשוט מופיעים - בעיקר משום שהם נמצאים סביבנו כל הזמן.
מותר - ואף רצוי - לעשות חישובים

מתלבטים בין נסיעה ברכב לבין טיסה? חשבו עלויות ותוכלו להבין טוב יותר מה כדאי עבורכם - גם מבחינת המחיר וגם מבחינת הנוחות; חושבים אם להזמין חדר במלון המציע חצי פנסיון או במלון הכול כלול? שבו וחשבו את הגורמים השונים המעורבים בעניין ותוכלו לדעת מה נוח ומשתלם יותר.
זוהי זכותכם ואף חובתכם בתור צרכנים: אם לא תבדקו ותחשבו את החישובים ה'קטנים' לכאורה, תמצאו את עצמכם משלמים בגדול.
חפשו דילים וחבילות נופש

אין כמו דילים וחבילות נופש כדי לחסוך כסף רב, גם בישראל. היום מוצעות חבילות נופש לאילת, לתל אביב, לטבריה, לחיפה וכמעט לכל מקום בישראל - חבילות הכוללות כמה שירותים תיירותיים יחד במחיר 'פיקס', מה שמאפשר לכם לזכות במחיר משתלם על כל השירותים יחד. חפשו את החבילות ואת הדילים הללו, ותופתעו כמה תוכלו לחסוך.
בצעו השוואות מחירים
מעל לכול, חשוב שתבצעו השוואות מחירים של השירותים התיירותיים המוצעים לכם: טיסות, חדרים במלון, השכרת רכב, אטרקציות ואף חבילות נופש שלמות. כיום ממתינים לכם ברשת אתרי השוואות מחירים מתקדמים ומשוכללים, אשר חלקם מציעים את כל השירותים שתוכלו לחשוב עליהם במקום אחר.

אתר טרווליסט הוא דוגמא מצוינת לכך. האפשרות להשוות מחירים בקלות ובמהירות - תוך שניות אחדות - מספקת לכם תמונה צרכנית ברורה ומפורטת, שתבטיח איתור מהיר של כל מבצע, הנחה או הטבה שיכולים להפחית במחיר הטיול שלכם. נסו את האתרים הללו ולא תתחרטו לרגע - בדרך להזמנת חופשה זולה בישראל.