בצפון הארץ יציינו בסוף השבוע הבא, בין 8 ל־10 ביוני, את הפרידה מעונת האביב. עמותת זמן גליל מערבי תקיים באותו זמן את פסטיבל אביב החמישי ומזמינה מטיילים מכל רחבי ישראל להשתתף בו. לאורך שלושת ימי הפסטיבל תוכלו ליהנות מהיופי הגלילי, לבחון מטעמים של המטבח באזור, להשתתף בסדנאות בישול, לטעום יין ביקבים, לפגוש אמנים בסביבת עבודתם, להאזין לקונצרטים, ובעיקר לחוות את הטבע ולהכיר את האוצרות שהמקום מציע.



מדובר כאן במבחר ענק של פעילויות: כ־40 אירועים שונים ברחבי הגליל המערבי, שהם חלק מהפעולות שמטרתן לחשוף את האזור ואתריו ולהגביר את קצב הישראלים שמבקרים בהם.



מוזיקה בדרכים


נפתח בשיתוף פעולה ייחודי בין מורי דרך מהאזור לאנסמבל זמרי מדריגל, שהוליד את ה"קונצרטיול". מורי הדרך איילת בר מאיר ואמנון גופר יוצאים למסע בסמטאות של פקיעין, שמסתיים בקונצרט ווקאלי בחצר הכנסייה בפקיעין, בניצוחו של איתי ברקוביץ'.



טיול ג'יפים עם עצירה במבצר מונפורט. צילום: יואב זקס
טיול ג'יפים עם עצירה במבצר מונפורט. צילום: יואב זקס



ה"קונצרטיול" יתקיים ביום שבת, 10 ביוני. ב־12:00 תתקיים התכנסות. קבוצה ראשונה, בהובלת גופר, תצא ב־12:30 לטיול, וב־14:00 יחל הקונצרט. קבוצה שנייה, בהדרכת בר מאיר, תעשה את המסלול ההפוך: ב־12:30 קונצרט בכנסייה וב־13:30 טיול בפקיעין.



הטיול יחשוף את המבקרים לרוח הכפר ויעבור בין המקומות המרכזיים בו. הוא כמובן ילווה בסיפורים ואגדות מקומיים. בין היתר יעברו המטיילים במערת הרשב"י, ברובע היהודי ובבית הכנסת הקדום.



מחיר: קונצרט בלבד או טיול בלבד - 90־80 שקל. קונצרט וטיול 140־130 שקל. ילדים יזכו ל־50% הנחה. חובה לשריין מקומות מראש. טל': 04־6015533.



יורדים לשטח



דרך נהדרת להכיר את הגליל המערבי היא לשלב פעילות חווייתית. למשל להצטרף לאחד מטיולי הג'יפים שמוציאה חברת רימוני הגליל. הטיולים יתקיימו לאורך סוף השבוע, בשעות הבוקר ואחר הצהריים, ויחגגו בשטח את סיום האביב. במבצר מונפורט תוכלו ליהנות מתצפית מקסימה תוך כדי לגימה של יין. החוויה הזו כוללת נסיעה בחורש צפוף והליכה קלה של כמאה מטר למבצר. הטיולים ייצאו מהכניסה של מצפה הילה.



סיור בפקיעין שיחשוף את המבקרים לרוח הכפר. צילום: אמנון גופר
סיור בפקיעין שיחשוף את המבקרים לרוח הכפר. צילום: אמנון גופר



מחיר: 700 שקל לג'יפ עם 8־7 בני אדם. לפרטים נוספים והרשמה: 054־2229697, 04־9524566.



מנות הדגל


מכיוון שחלק מהקסם הגלילי קשור בקולינריה, בבוקר שישי ייפתח שוק איכרים "טעם הגליל" ביקב כישור בכישורית ויציג את כל התוצרת המקומית. השוק יכלול עשרות דוכנים, שבהם יוצעו למכירה גבינות, מאפים, יינות, גלידה ועוד.



במקביל, נציגים ממסעדות האזור ימכרו במקום מנות דגל. למשל "לה פמפה", שתציע אמפנדס, ו"קוקושקה", שתגיש פיש אנד צ'יפס בליווי של בירה מלכה.



במהלך היריד יתקיימו סדנאות משפחתיות, בהן תוכלו ללמוד את מלאכת הריקוע בעור. אפשרויות נוספות: גילוף צלחות פורצלן וציור עליהן. הכניסה ללא תשלום (16:00־10:00).



וזה לא הכל. ביקב כישור תתקיים תערוכה שבה יוצגו עבודות של אמני הגליל המערבי. זו, כמובן, סיבה לא רעה להיכנס ליקב הבוטיק, להתרשם מהכרם וממרכז המבקרים החדש. יקב כישור הוא אחד היקבים המרתקים באזור, בעיקר בזכות הבחירה לשלב בתהליך הייצור בעלי צרכים מיוחדים.


פינוק טבעי



מרכז מבקרים נוסף שמומלץ לסייר בו הוא זה של מעבדות איה נטורל בבית ג'אן. כאן משתמשים במה שהעניק לנו הטבע כדי לטפל בגוף ובנפש. במרכז עוסקים בפיתוח ובייצור של מוצרי קוסמטיקה טבעיים, המבוססים על שמנים צמחיים. למשל שמן זית עשיר בסגולות, נוגדי חמצון וויטמינים.



יין של יקב כישור. אחד היקבים המרתקים באזור. צילום: אסף רונן
יין של יקב כישור. אחד היקבים המרתקים באזור. צילום: אסף רונן



הבעלים של איה נטורל הוא הכימאי ג'מאל חמוד, שמקפיד ללוות את תהליך הפקת שמן הזית מהמסיק ועד הכבישה. במרכז המבקרים ניתן לנסות את המוצרים לטיפוח השיער והגוף, לשמוע על תהליך הפקתם ולקחת חלק בסדנאות.



קצת בשר


אחרי שטיילנו ובילינו, הגיע הזמן למלא שוב את הבטן. ברוכים הבאים ל"לה פמפה", חוות אירוח המבוססת על מאכלים ארגנטינאיים. החווה המוקפת צמחייה נמצאת ביישוב מצפה הילה ומתמחה בעישון בשרים. את המסעדה הקימה משפחת טבצ'ניק - ממש בסמוך לבית המגורים.



חלק מהחוויה במקום הוא המעשנה, שכבר מרחבת החניה אפשר להריח אותה. המעשנה גורמת לאירוע האכילה להתארך - וזה לא רע בכלל. יושבים ממש כמו בפיקניק משפחתי.



התפריט במקום משתנה על פי הבשרים שנמצאים במעשנה, אשר מופעלת בכל יום לפני שהסועדים מגיעים. התפריט כולל גם מנות ראשונות כמו אמפנדס ונקניקיות צ'וריסוס וכן מנות המבוססות על המטבח הגלילי.



כחלק מאירועי הפסטיבל, בחמישי (23:00־19:00) יתקיים במסעדה ערב בשרים מעושנים ויין ללא הגבלה, כמובן על רקע נוף גלילי עוצר נשימה.


טל' להזמנות: 052־4253566.



האזור: הגליל המערבי


אופי הטיול: קליל, עם אפשרות לינה.


לפרטים נוספים: www.westgalil.org.il