הצעת חוק חדשה שמקדם משרד התיירות מבקשת לשפר את תיירות הפנים במדינה ואת חווית המטיילים הזרים. בהצעה מבקשים בין היתר לבטל את החובה להשתמש בשירותי מורי דרך, למעט בקבוצה מאורגנת מטעם סוכנות נסיעות, או קבוצה המונה לפחות 25 איש ובמקרים בהם קבוצות מודרכות באמצעות מדריך מטעם האתר בו נערך הסיור.



על פי הצעת החוק לעדכון "חוק שירותי התיירות", שאושרה בוועדת השרים לענייני חקיקה, מתן שירותי הוראה לתיירי חוץ יתקיים רק באמצעות מורה דרך מוסמך לתיירים מחו"ל, למעט קבוצות המודרכות על ידי "רועה רוחני". כמו כן, דוברי שפות ייחודיות יהיו פטורים מחובה זו. בישראל רשומים כ-7,000 מורי דרך וכחלק מצמצום הרגולציה בנושא, הם ידרשו לחדש את רישיונם בכל חמש שנים, ולא מידי שנה.



תיירים בירושלים. ארכיון: פלאש 90



"רוצים להוריד את מחירי הנופש"


במסגרת העדכון המוצע לחוק שירותי התיירות, המתייחס גם לדירוג בתי מלון בישראל, רק מדד התיירות יקבע את התקנות אשר ישפיעו על דירוג הכוכבים של בתי המלון בארץ.



במשרד ציינו שעד היום הדירוג נעשה על ידי גורמים שונים לפי רצונם, לצורך שיווק או מכירה וכי התיקון נעשה במטרה להביא להורדת מחירי הנופש בישראל ושיפור השירות לתייר.



בתוך כך, שר התיירות יריב לוין, קידם במקביל הצעת חוק שתעניק לוועדות מקומיות לתכנון ובנייה לאשר הסבה ייעוד של מבנים ממשרדים-מסחר-מגורים למלונאות. ההצעה אושרה בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת.



לוין מעריך שקיצור דרמטי בהליך הסבת מבנים למלונות צפוי להגביר את היצע חדרי המלונות ולסייע בהורדת המחירים. משרד התיירות אף יעניק ליזמים מענק של עד 33% מעלות ההסבה של מבנים למלונות בכל הארץ, למעט בתל אביב ובהרצליה. "לאור שבירת שיא כל הזמנים בתיירות ומגמת הגידול בתיירות הנכנסת כבר למעלה משנה, אנחנו צופים שרבים מבעלי הנכסים יראו את הפוטנציאל העסקי הגדול הטמון בהסבת הנכס למלון", ציין לוין.