בעשור האחרון, בורות התשתית לא פסחו כמעט על אף חיית בר בטבע הארצישראלי: צבאים, יעלים, תנים, דורבנים, שועלים, נחשים, לטאות ועוד רבים וטובים אחרים, חלקם כאלה הנמצאים בסכנת הכחדה. הם נופלים או נכנסים לבורות בשוגג ואין להם שום סיכוי לצאת משם. הם שוכבים שם ימים ארוכים ללא מזון ומים - בורות התשתית האלו הפכו למלכודות מוות. 
מדובר בעשרות אלפי בורות שחלקם מכוסים במכסים לא אטומים וחלקם פתוחים לרווחה. הם מהווים סכנה גם לבני אדם העלולים ליפול לתוכם ולהיפגע, בעיקר בשעות החשיכה. 


אביהוא שרווד יו"ר עמותת למען חיות הבר מספר:
"למרבה הצער הבעיה ידועה כבר שנים ואינה מטופלת על ידי אף אחד מהגורמים האחראים למחדל, למשל משרד התקשורת וחלק מהמונופולים הגדולים בארץ כמו בזק, מקורות וחברת החשמל. 
יש פתרונות מן המוכן והם פשוטים עד מאוד! כיסוי הבורות הפתוחים והחלפת המכסים כדי שבעלי החיים לא יוכלו לעבור דרכם, או יצירת נתיבי יציאה שיאפשרו למי שנלכד לצאת בכוחות עצמו. 
אנו מרגישים שלא ניתן יותר לעמוד בחיבוק ידיים מול התמונות הקשות, והחלטנו להציף את הבעיה עד שכל בורות התשתית הלקויים יטופלו, ויפה שעה אחת קודם!" 

תקועים בלי יכולת לברוח או לאכול (צילום: יחצ)
תקועים בלי יכולת לברוח או לאכול (צילום: יחצ)

עמותת "למען חיות הבר" מתופעלת ע"י צוות מתנדבים- בראשם מייסד העמותה אביהוא שרווד- ומפעילה מרפאה חינמית לטיפול ושיקום חיות בר, המושבות לטבע בתום הטיפול בהן. 

מרפאת העמותה מטפלת מידי שנה בכ-10,000 בע"ח ובתוכם- בעלי כנף, קיפודים, דרבנים, תנים, שועלים וזוחלים שונים.
בנוסף העמותה פועלת רבות בהסברה וחינוך, לכיבוד ושמירה על הטבע ובעלי החיים, באמצעות סרטונים והסברים בדף הפייסבוק שלה ובאתר העמותה, שחרורי חיות לטבע בנוכחות הציבור ברחבי הארץ וכן הרצאות במוסדות חינוך שמעביר אביהוא.

העמותה פועלת ללא מטרות רווח, בשיתוף פעולה עם רשות הטבע והגנים, בית החולים לחיות בר בספארי וכן הווטרינרים הרשותיים. פעמים רבות בזכות עירנות ואכפתיות של אנשים פרטיים מוזעק הצוות לשטח לפעולת חילוץ והצלה, בכל רחבי הארץ.
"המקום הזה הוא בעצם המרכז השיקומי היחיד בארץ עבור כל סוגי חיות הבר הזקוקות לסיוע והן מקבלות טיפול רפואי מקצועי ומסור עד להבראתן והשבתן לטבע.

אנו עושים ונעשה כל שביכולתנו כדי להציל ולשקם כל חיית בר שזקוקה לעזרתנו ונוכל להמשיך ולעשות זאת רק בזכות התמיכה של הציבור בתרומה, בהתנדבות או בהפצת המסר.

לאחרונה יצאה העמותה בקמפיין חדש של גיוס כספים לעונת הרבייה שהיא העונה העמוסה ביותר בשנה.

ע"פ דיווח של אביהוא שרווד 72,000 שקלים בחודש מושקעים לטובת מימון וטרינרים, צוות מקצועי, תרופות ומזון, לא כולל חשבונות ושכירות. 
היעד- 280,000 שקלים כדי שארבעת החודשים הקרובים יעברו בשלום" 

עמותת "למען חיות הבר- אביהוא שרווד"   הורדים 64, אלישמע

נייד/ווטסאפ המרפאה: 054-5203071

 


רוצים להצטרף למאבק? עזרו ךעמותת חיות הבר להגביר את המודעות, העבירו לגורמים האחראים, ויחד נוכל לסלק אחד מהאיומים האכזריים המרחפים מעל ראשן של חיות הבר בישראל"