מדי יום נתקלת אסנת יחזקאל־להט, מוגבלת תנועה בגפיה שמתניידת בכיסא גלגלים, באתגר מתסכל - פתיחת דלתות. בזכות סטודנט ממכללת אפקה נמצא פתרון לאתגר. יחזקאל־להט ביקשה את עזרתו של אסף הברי, סטודנט להנדסה מכנית במכללת אפקה, במציאת פתרון לקושי המלווה אותה יום־יום.

פיתוח עבור אנשים עם מוגבלויות (צילום: באדיבות מכללת אפקה)
פיתוח עבור אנשים עם מוגבלויות (צילום: באדיבות מכללת אפקה)

"נתקלתי במודעה של TOM, מיזם המחבר בין אנשי טכנולוגיה, הנדסה ותעשייה לבין אנשים עם מוגבלות כדי למצוא פתרונות חדשניים לצרכים חברתיים וקהילתיים. מה שרציתי הוא פיתוח שיעזור לי פשוט להזיז את הידית של הדלת, משום שזה מחסום הנגישות הראשון שיש כשאני יוצאת מהבניין, לפתוח את הדלת החוצה", תיארה יחזקאל־להט והוסיפה: "אני חושבת שפיתוח כזה יכול לעזור להרבה אנשים. נוטים לחשוב על דברים דרמטיים כשמדובר במציאת פתרונות לאנשים עם מוגבלות, ואני מבינה שלפתוח דלת נשמע פשוט או אפור, אבל עבורנו זה משנה את החיים".

הברי פיתח מתקן נשלף, שמאריך את ידית הדלת ב־15 ס"מ עבור האדם שבכיסא הגלגלים, והוא מספר: "כחלק מקורס הדפסת תלת־ממד במסגרת התואר, נדרשנו למצוא פתרון לאתגר של אנשים עם מוגבלות, והחלטתי שאני רוצה לעזור לאסנת להסתדר במרחב הציבורי. אפקה מוציאה את ההנדסה מחוץ לתיאוריה ולכיתה, ונותנת לנו הזדמנות ליישם ולהשפיע באותו הזמן. זה מה שמשך אותי להנדסה מלכתחילה - הפתרונות הפשוטים שמשנים את העולם".

יעל דנאי מנוחין, מנהלת מרכז החדשנות והיזמות של "אפקה", מוסיפה: "כמוסד מוביל לחינוך מהנדסים, אפקה רואה ערך עליון ברתימת ההנדסה לשיפור האנושות. הפיתוח עבור לפתיחת הדלת עבור אסנת היה הראשון מבין סדרת פרויקטים עתידיים בשיתוף TOM והסטודנטים של אפקה. כל הכבוד לאסף שמצא בין שלל עיסוקיו את הנכונות לאמץ אתגר של אדם אחר ולפעול בכדי לסייע לו. זוהי הרוח של מרכז החדשנות והיזמות ושל 'אפקה' בכלל".