שלושה מילואימניקים מקהילת המילואים של תנועת הרבעון הרביעי הגיעו שלשום (חמישי) לשיחה עם תלמידים בבית הספר התיכון "אמית" בבאר שבע. הם שיתפו בחוויות שעברו עליהם במהלך השירות - ובאחדות ותחושת הלכידות שחוו בשדה הקרב.

מבצע נועז ותחבולני: פעילות צה"ל בבית החולים שיפא נמשכת

פרויקט "הגיבור שלי" של תנועת הרבעון הרביעי מפגיש מילואימניקים עם בני נוער, לשיחות השראה. במסגרת הפרויקט הגיעו אתמול לתיכון "אמית" שלושה מילואימניקים פעילי התנועה - נתנאל בן שושן ויניב בן יצחק, שלחמו בעזה, והילה ישי ששירתה כקצינת מבצעים באוגדת עזה.

בן שושן, יליד שדרות, סיפר לתלמידים: "בשמחת תורה אבא שלי העיר אותי ואמר לי - 'יש מחבלים ליד הבית'. אני נכנסתי לעזה כדי להילחם על הבית, פשוטו כמשמעו. כשלחמתי בבית חאנון, עליתי על גג של בניין - ומשם יכולתי לראות את הבית של ההורים".

המילואימניקים שהגיעו לדבר עם תלמידי התיכון בבאר שבע (צילום: הרבעון הרביעי)
המילואימניקים שהגיעו לדבר עם תלמידי התיכון בבאר שבע (צילום: הרבעון הרביעי)

בן שושן שיתף: "מה אתם חושבים שעושים כששלושה חודשים נמצאים בלי טלפון? בעזה אין טלפונים. אז מדברים. מקשיבים, ותאמינו לי שהיו שם אנשים שונים ממני. אבל הקשבתי, לאו דווקא הסכמתי. אפילו התחלנו לחשוב על פתרונות". יניב יצחק, תושב ירוחם, סיפר על החברים שהיו בחו"ל ב-7/10, עזבו הכל והגיעו להתגייס - מסרילנקה, ממיאמי, מהודו.

הילה שיש סיפרה איך כבר ב-7/10, שמעה את הדיווחים ונכנסה לרכב. היא הגיעה לאוגדה, שנכבשה שעות קודם על ידי מחבלים והייתה שרופה ומפויחת. "בזמן שאנשים מתחילים לסדר את האוגדה, נכנסנו לחמ"ל וניהלנו משם את הלחימה". השלושה סיפרו על תנועת הרבעון הרביעי - תנועת המונים ששמה לעצמה מטרה להתמודד עם הקיטוב בחברה הישראלית ולשנות את התרבות הפוליטית לתרבות שמעודדת הסכמות רחבות. בתנועה חברים מעל 100 אלף ישראלים מגוונים, דתיים וחילונים, מסורתיים, חרדים וערבים.