אתמול (ראשון) בבוקר לוחמי גדוד 92 "שמשון" ששהו במרחב חטיבת יהודה, סיכלו פיגוע משולב ונטרלו את שני המחבלים שביצעו את הפיגוע. האירוע התחיל כששני מחבלים הגיעו לצומת בית ענון שבחטיבת יהודה, אחד המחבלים ניסה לדקור חיילי צה"ל שהיו במקום, הכוחות הגיבו
בירי ונטרלו אותו.

"לא רק על מתנחלים": בלגיה קוראת להחמיר את הסנקציות
"להעביר את ערכיך לכל הדורות": רס"ן במיל' דור זימל מובא למנוחות

במקביל, המחבל הנוסף פתח בירי לעבר הלוחמים שהגיבו בירי ונטרלו גם אותו. האירוע הסתיים ללא נפגעים לכוחותינו. מעריב שוחח עם סגן אור ס׳ מ״פ של פלוגה א' בגדוד 92, גדוד שמשון של חטיבת כפיר שהיה במקום בעת האירוע.

סגן אור בן 22 מרחובות, ולוחמיו נמצאים מזה כחודשיים בתעסוקה מבצעית בחטמ"ר יהודה. אור מציין שבעמדה הזו, בה היו אתמול, יש הרבה חיכוך עם פלסטינים. החיילים מבצעים "בידוקים" במהלך היום, לרוב בלי אירועים חריגים, אבל הפעם הוא אומר ש"הגיע בחור עם סוודר שהיה נראה לדעתם חשוד".

הלוחמים החליטו לבצע נוהל מעצר חשוד, שהתחיל בקריאה אליו מרחוק וביקשו ממנו להוריד את הסוודר. לאחר שביקשו זאת ממנו מספר פעמים והוא לא נענה ו"נראה לחוץ", הם הבינו שמדובר במשהו חשוד. מאותו רגע, הלוחמים שהיו בצומת "התחילו ללחוץ עליו יותר ואז ראו סכין מבצבצת מהמכנסיים".

אור מספר שבמקביל "נפתחת עליהם אש מהצד השני, הלוחמים תופסים מחסה ומגיבים באש", תוך כדי שהם נותנים חיפוי מכיוון החשוד עם הסכין. מנהלים קרב יריות עם המחבל השני במהלך מספר דקות". עוד הוא מוסיף: "לאירוע הגיע גם הסיור שזיהה את המחבל מבצע ירי ודרך חרך ירי בדויד, ביצע ירי מדויק על המחבל".

לאחר שהירי פסק, החשוד עם הסכין רץ לעבר הכוח עם סכין שלופה והלוחמים שהיו שם נטרלו גם אותו. לאחר נטרול המחבלים הגיעו עוד המון כוחות למקום מכל המרחב, מהגדוד ומהחטיבה והם המשיכו בסריקות.

המחבלים, הם צעירים בני 18-19 שגרים סמוך אחד לשני, אור לא ידע פרטים מעבר לכך. הוא מספר, שלפני שבועיים הפלוגה שלו הייתה מעורבת באירוע אחר בגזרה שנגמר בירי, "אבל לא בסדר גודל כמו האירוע עכשיו", הוא פוסק.

שאלנו אותו, מה לדעתו גורם ללוחמים לפעול ולא לקפוא במצבים כאלה? והוא השיב ש"הרבה תרגולים, ירי במטווחים, תרגילים של החטיבה והגדוד, וכל השהייה יחד אחד עם השני. הרבה מוכנות לרגע האמת" הם אלה שתורמים.

חצי יממה לאחר שהסתיים האירוע בנטרול המחבלים וללא נפגעים לכוחותינו, סגן אור מבהיר: "תמיד יש לקחים, תמיד מתחקרים ותמיד יש נקודות לשיפור לאירועים הבאים". עם זאת, המפקד מרגיש צורך לציין ש"הלוחמים היו מקצועיים ואמיצים שחותרים למגע".

סגן מפקד הפלוגה בגדוד שמשון מבטיח לעם ישראל: "נמשיך לעשות הכול ולעמוד בכל משימה שנדרש לה, לא משנה מתי!".